Αρχική » Το βυζαντινό κόσμημα κρατά την αγορά «ζεστή»

Το βυζαντινό κόσμημα κρατά την αγορά «ζεστή»

από kivotos

Της Λητώς Μησιακούλη

 

Η σταθερή ζήτηση των δύο τελευταίων ετών που καταγράφει η αγορά του ελληνικού κοσμήματος φέρνει αισιοδοξία για κινητικότητα το 2016-2017.

Σε αντίθεση με την υψηλή κοσμηματοποιία και τους διεθνείς οίκους, η αγορά, που εδρεύει στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και εστιάζει στο αρχαιοελληνικό και κλασικό βυζαντινό κόσμημα, έχει αναθερμανθεί χάρη κυρίως στον υψηλό τουρισμό και τη διαρκή ζήτηση που δημιουργούν τα Μυστήρια του γάμου και της βάπτισης. Η βέρα, το δαχτυλίδι και ο σταυρός αποτελούν τρεις κατηγορίες που δημιουργούν ζήτηση, αλλά και αποτελούν μακροπρόθεσμη επένδυση, καθώς όχι μόνο δεν κινδυνεύουν να χάσουν την αξία τους, αλλά, κατά περίπτωση, υπόσχονται και ανοδική αξία μεταπώλησης.

Σύμφωνα με τον Αλέξη Μαραθιανάκη, ιδιοκτήτη του ομώνυμου οίκου κοσμημάτων, που από το 1960 προωθεί το αρχαίο ελληνικό και βυζαντινό κόσμημα, οι πελάτες των τριών μεγάλων ξενοδοχείων στην περιοχή του Συντάγματος («GB», «King George», «Plaza») αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της τοπικής jewelry market.

Την ίδια ώρα, παρατηρείται μία μετατόπιση της αγοράς: πολλοί έμποροι άφησαν τη Βουκουρεστίου για να μεταφερθούν στην καρδιά της αγοράς κοσμήματος, δηλαδή το Σύνταγμα και την Πλάκα. Αυτό έδωσε μια νέα πνοή στη Λεωφόρο Πανεπιστημίου, την Ερμού, την Καραγεώργη Σερβίας, την Παλιά Βουλή και τη Στοά Καλλιγά, όπου εγκαταστάθηκαν ακόμα περισσότεροι κοσμηματοπώλες κατά την περίοδο της κρίσης.

«Ο χρυσός σε συνδυασμό με το ποιοτικό κόσμημα δίνει ανάσα ρευστότητας κατά την περίοδο της κρίσης», εξηγεί ο κ. Μαραθιανάκης στην «Κιβωτό της Ορθοδοξίας» και συνεχίζει λέγοντας ότι οι βέρες και οι σταυροί όχι μόνο έχουν κίνηση λόγω των θρησκευτικών Μυστηρίων, αλλά αποτελούν την πρώτη προτίμηση των πελατών όσον αφορά τις επιλογές δώρου. «Ο μέσος όρος του αγοραστικού κοινού αυτήν την εποχή αγνοεί τα μεγάλα brands της κοσμηματοποιίας και στρέφεται σε πιο οικονομικές επιλογές, που αποτελούν ωστόσο ένα πολύ δυνατό χαρτοφυλάκιο», προσθέτει.

Ενδιαφέρον, δε, παρουσιάζει το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια πολύς κόσμος μπόρεσε να πάρει μια ανάσα ρευστότητας εκποιώντας κάποια κοσμήματα από χρυσό, τα οποία είχε αγοράσει παλαιότερα.

«Ας μην ξεχνάμε ότι η κατηγορία αυτή, που συμπεριλαμβάνει χρυσά κοσμήματα, αποτελεί την πιο ταχεία λύση σε επίπεδο συναλλαγής για τις περιόδους μεγάλης οικονομικής κρίσης», τονίζει και συγκρίνει την αγορά αυτή με τους πίνακες, τα γλυπτά, τις αντίκες, το real estate και το yachting. «Το κόσμημα είναι πιο εύκολο να πωληθεί άμεσα. Ένα έργο Τέχνης δεν μπορεί καν να κουβαληθεί από μια τοποθεσία σε μια άλλη», συμπληρώνει, έχοντας γνώση του αντικειμένου, καθώς ο ίδιος, εκτός από συλλέκτης, υπήρξε για μεγάλο διάστημα δραστήριος και στο εμπόριο έργων Τέχνης, όντας ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της «Down Town Art Gallery».

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ