Αρχική » Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στην Ίμβρο

Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στην Ίμβρο

από christina

Ο αριθμός των Ελλήνων μαθητών στο νησί της Ιμβρου, που αρχίζει να μεγαλώνει, προκάλεσε το ενδιαφέρον της τουρκικής εφημερίδας «Sabah».

Πιο συγκεκριμένα, το δημοσίευμα επισημαίνει ότι κατά την τελευταία δεκαετία ολοένα και περισσότερες ελληνικές οικογένειες επιστρέφουν και εγκαθίστανται σε αυτό το νησί, από το οποίο οι πρόγονοί τους είχαν φύγει πριν από δεκαετίες.

Περισσότεροι από 3.000 Ελληνες ζούσαν, σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, στην Ιμβρο (η εφημερίδα βέβαια αναφέρει το νησί με την τουρκική του ονομασία «Gokceada») προτού αναγκαστούν να το εγκαταλείψουν κατά τη δεκαετία του 1960, ύστερα από τον διωγμό που έκαναν οι Τούρκοι.

Το 1964 η τουρκική κυβέρνηση εφαρμόζει πρόγραμμα εποικισμού στο νησί, με αφορμή και τα πρώτα γεγονότα στην Κύπρο. Ετσι, κλείνει όλα τα ελληνικά σχολεία και απαγορεύει τη διδασκαλία των ελληνικών ακόμα και στα σπίτια. Την ίδια χρονιά επιβάλλει το κρισιμότερο χτύπημα: Προχωρά σε απαλλοτριώσεις γης, δίνοντας εξευτελιστικά ποσά ως αποζημίωση -της τάξης του κόστους μερικών αυγών.

Σταδιακά το τουρκικό κράτος κατέχει το 98% του συνόλου του γόνιμου εδάφους του νησιού, αναγκάζοντας τους κατοίκους να φύγουν για να γλιτώσουν την εξαθλίωση. Το σχολείο είχε ανοίξει το 1951 και έκλεισε 13 χρόνια μετά, το 1964.

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν πενήντα χρόνια για να αποκτήσει και πάλι η Ιμβρος ελληνικό σχολείο: το 2013 απέκτησε και πάλι Δημοτικό στους Αγίους Θεοδώρους, το 2015 Γυμνάσιο και Λύκειο στα Αγρίδια και το 2017 Νηπιαγωγείο επίσης στους Αγίους Θεοδώρους.

Η «Sabah» φιλοξενεί μάλιστα και δηλώσεις του Λάκη Βίγκα, ο οποίος είναι ένα πολύ δραστήριο μέλος της ελληνικής κοινότητας της Τουρκίας και παράλληλα επικεφαλής της Εκπαιδευτικού και Μορφωτικού Συλλόγου της Ιμβρου, που ουσιαστικά διοικεί τα σχολεία.

«Είχαμε συνολικά 38 μαθητές πέρυσι, στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Ημασταν υπερήφανοι και χαρούμενοι τότε, αλλά φέτος έχουμε ακόμα πιο πολλούς μαθητές», λέει χαρακτηριστικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ