Αρχική » Επέτειος της Υψώσεως της Σημαίας της Σαμιακής Επαναστάσεως στο Καρλόβασι

Επέτειος της Υψώσεως της Σημαίας της Σαμιακής Επαναστάσεως στο Καρλόβασι

από genneleni

Σε κλίμα εθνικής υπερηφάνειας και ιστορικής μνήμης τιμήθηκε την Παρασκευή 8 Μαΐου 2026 στο Καρλόβασι η επέτειος της Υψώσεως της Σημαίας της Σαμιακής Επαναστάσεως, ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορίας της Σάμου και του αγώνα για την ελευθερία του Γένους.

Η ημέρα αυτή παραπέμπει στα γεγονότα του 1821, όταν παρουσία του Αρχιεπισκόπου Σάμου Κυρίλλου και του πρωτεργάτη της Σαμιακής Επαναστάσεως Λυκούργου Λογοθέτη υψώθηκε στο Μεσαίο Καρλόβασι η σημαία της Επαναστάσεως, σηματοδοτώντας την έναρξη του αγώνα των Σαμίων κατά του οθωμανικού ζυγού.

Η πόλη των Καρλοβασίων τίμησε την Επέτειο της Υψώσεως της Σημαίας της Σαμιακής Επαναστάσεως

Οι επετειακές εκδηλώσεις ξεκίνησαν από νωρίς το πρωί στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Παλαιού Καρλοβάσου, όπου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σάμου και Ικαρίας κ.κ. Ευσέβιος προεξήρχε των ακολουθιών του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας, απευθύνοντας παράλληλα πνευματικό και πατριωτικό λόγο προς τους πιστούς.

Στη συνέχεια, ο Σεβασμιώτατος μετέβη στον Ιερό Ναό Τιμίου Σταυρού Μεσαίου Καρλοβάσου, όπου τελέστηκε η επίσημη δοξολογία παρουσία των πολιτικών, στρατιωτικών και τοπικών αρχών της νήσου.

Αμέσως μετά, κλήρος, αρχές και πλήθος λαού σχημάτισαν πομπή προς την κεντρική πλατεία του Μεσαίου Καρλοβάσου, μπροστά από τον ανδριάντα του Αρχιεπισκόπου Σάμου Κυρίλλου. Εκεί πραγματοποιήθηκε η επίσημη ύψωση της σημαίας της Σαμιακής Επαναστάσεως, ενώ ο Μητροπολίτης τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ των αγωνιστών και πεσόντων για την ελευθερία της Σάμου.

Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων και ο πανηγυρικός της ημέρας από την Αντιπεριφερειάρχη και εκπαιδευτικό κ. Σουλτάνα Ανδρεάδου, ενώ οι εκδηλώσεις κορυφώθηκαν με τη μαθητική και στρατιωτική παρέλαση στην οδό Ογδόης Μαΐου του Μεσαίου Καρλοβάσου.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στον πανηγυρικό Εσπερινό για την εορτή του Αγίου Χριστοφόρου, προστάτη των οδηγών, στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Ποταμίου Καρλοβάσου. Κατά την ακολουθία κήρυξε τον θείο λόγο και ευλόγησε τα οχήματα των πιστών, καθώς και των μελών του Σωματείου ΤΑΞΙ Καρλοβάσου που συμμετείχαν στην εορτή.

Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με την επετειακή εκδήλωση του Δήμου Δυτικής Σάμου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου, όπου ο Μητροπολίτης απηύθυνε χαιρετισμό. Στην εκδήλωση συμμετείχε και η παιδική χορωδία των Κατηχητικών Σχολείων του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Καρλοβασίων, προσφέροντας μια ξεχωριστή μουσική παρουσία στην εορταστική βραδιά.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

close