Aχμές κατά της κυβέρνησης άφησε χθες κατά την ομιλία του προς τους πιστούς στο περιθώριο της εορτής του Αγίου Ιωάνου του Θεολόγου. ο μητροπολίτης Σερρών κ. Θεολόγος ο οποίος μίλησε για  προσπάθεια εργαλειοποιήσεως της Εκκλησίας  ώστε να επιβληθούν τα απαγορευτικά μέτρα: «Μέσα από την σημερινή εορτή καλούμεθα να διδαχθούμε για μία ακόμη φορά, την δύναμη του θαύματος, που είναι μία χαρισματική και χειροπιαστή πραγματικότητα στην ζωή μας. Το θαύμα δεν είναι κατάργηση της ανθρωπίνης λογικής, αλλά υπέρβαση και πλατυσμός της, μέσα από την δύναμη και την προοπτική της πίστεως.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είδε ποτέ την ανθρώπινη λογική, γέννημα της οποίας είναι η επιστήμη, ως αντίπαλο της πίστεως. Η λογική ως έργο της ανθρωπίνης διανοίας και η πίστις ως χάρισμα Θεού και άθλημα ελευθερίας, υπηρετούν και οι δύο τον άνθρωπο στον πραγματικό του προορισμό, που είναι η θέωση.

Και τα δύο αυτά μεγέθη αποτελούν εκφράσεις της προνοίας και της αγάπης του Θεού για τον άνθρωπο. Το ζητούμενο πάντοτε είναι ο φωτισμός και η εν Χριστώ μεταμόρφωση του ανθρωπίνου νοός και η ένταξή του στην σωτήρια και αγαπητική λογική του Θεού. Σήμερα το θαύμα του Ευαγγελιστού Ιωάννου μας φανερώνει με έναν δυνατό τρόπο ότι εκτός από τα επιφαινόμενα στην ζωή μας, εκτός από την τετράγωνη λογική, υπάρχει και ο μυστικός κόσμος της πίστεως που φωτίζει και χαλυβδώνει την ύπαρξή μας.Αυτή η ύπαρξη, τρέφεται από την χάρη του Θεού και δυναμώνεται από την πίστη στον Θεό, που γεννά την ελπίδα. Αυτή η ελπίδα, που είναι γεμάτη φως και αθανασία, δίνει στον άνθρωπο την δυνατότητα να εξέρχεται νικητής στους πειρασμούς και τις δοκιμασίες της ζωής.

Είναι λάθος, εάν αφαιρέσουμε από την ζωή μας το θαύμα και την πίστη. Είναι εξαιρετικά επώδυνο το γεγονός ότι και στην Πατρίδα μας φαίνεται ότι επιχειρήθηκε μία διαφορετική, μονομερής προσέγγιση του υφισταμένου προβλήματος, ξένη προς την παράδοση και φυσιογνωμία αυτού του τόπου. Αυτή η Πατρίδα έζησε, μεγαλούργησε και διασώθηκε μέσα από την δύναμη της πίστεως και του θαύματος.

Η μικρή Πατρίδα μας διαλαλεί στους αιώνες την δύναμη του πνεύματος και την χάρη του θαύματος. Στον τόπο μας που έζησε, επιβίωσε και μεγαλούργησε χάρις στο θαύμα, ως αποτέλεσμα της ζεούσης πίστεως στον Θεό, στην συγκεκριμένη στιγμή αναζητήθηκε η λύσις του οδυνηρού προβλήματος μόνο με την δύναμη της λογικής, η οποία φάνηκε ότι είναι ατελής να δώσει στον άνθρωπο ολοκληρωμένες λύσεις. Εκείνοι που είχαν την πρώτη ευθύνη σ' αυτόν τον τόπο, τα παλαιότερα χρόνια επικαλούνταν πρωτίστως την σκέπη και την βοήθεια του Θεού στις δυσκολίες. Και δεν διαψεύδονταν.

Θα ανέμενε κανείς και σήμερα να ζητηθεί από την Εκκλησία μας πρωτίστως ο πολλαπλασιασμός των προσευχών Της προς τον Θεόν και μετά όλα τα υπόλοιπα. Ο λόγος αυτός όμως έλειψε. Καμμία αναφορά στην πίστη, στο θαύμα, στην προσευχή. Αντιθέτως διεφάνη μία πρόθεσις εργαλειοποιήσεως της Εκκλησίας, για την επιβολή των μέτρων προς περιστολή του κινδύνου. Η Εκκλησία όμως ως η ζωντανή παρουσία του Αναστάντος Χριστού στην ζωή μας υπάρχει πρωτίστως για να προσεύχεται, να ευαγγελίζεται τον λόγον της αληθείας, να αγιάζει τον λαό, να φανερώνει τον Χριστό και την δύναμή Του και ασφαλώς να υπηρετεί τον άνθρωπο και στις υπόλοιπες υλικές του ανάγκες.

Κάθε τι το διαφορετικό συνιστά αλλοίωση της ταυτότητός Της και έκπτωση από την αποστολή και το έργο Της. Εάν σήμερα η Ελλάδα βρίσκεται σε μία καλύτερη θέση από όλο τον κόσμο στην πανδημία, δεν οφείλεται μόνο στις ανθρώπινες πρωτοβουλίες, που είναι επαινετές και αναγκαίες, αλλά κυρίως στην ακοίμητη λατρεία της Εκκλησίας μας και στις ολόθυμες προσευχές των πιστών ανθρώπων και των αγίων στον ουρανό, που σκέπασαν την Πατρίδα μας την ώρα του πειρασμού.