Αρχική » Eπέστρεψε μετά από έξι μήνες o χρυσοποίκιλτος επιτάφιος θρήνος του Αγίου Νικολάου Κοζάνης

Eπέστρεψε μετά από έξι μήνες o χρυσοποίκιλτος επιτάφιος θρήνος του Αγίου Νικολάου Κοζάνης

από christina

 

Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος θρήνος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Κοζάνης του Γρηγορίου Κονταρή αποτελεί τον παλιότερο από τους τέσσερις επιταφίους του ναού.

Είναι αγιογραφημένος σε ύφασμα και κατασκευασμένος το δεύτερο μισό του 17ου αιώνα, διαθέτει δηλαδή μια ιστορία 400 περίπου χρόνων. Η κορνίζα του κατασκευάστηκε το 1748.

Πρόκειται για πολυτιμότατο κόσμημα ενός ναού κηρυγμένου σε μνημείο, όπερ σημαίνει ότι και τα αντικείμενά του προστατεύονται.

Εδώ και τρεις μέρες σύμφωνα με πληροφορίες του prlogos o επιτάφιος επέστρεψε στη Μητρόπολη Σερβίων και Κοζάνης μετά από έξι μήνες και θα ακολουθήσει αυτοψία από τον βυζαντινολόγο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κοζάνης για τη συντήρησή του.

Ο Επιτάφιος απεστάλη στην Αθήνα σε εγκεκριμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού εργαστήριο, επειδή είχε υποστεί διάβρωση , υπάρχει τεχνική έκθεση της συντήρησής του, πρωτόκολλο παραλαβής , αλλά και πράξη του εκκλησιαστικού συμβουλίου για την παραχώρησή του στη Μητρόπολη Σερβίων και Κοζάνης σύμφωνα με τον εφημέριο του Ναού πατήρ Δημήτριο.

Η όλη υπόθεση αναδείχτηκε από την Εφημερίδα Κοζάνη μετά από καταγγελία τον Ιανουάριο για την απουσία του χρυσοκέντητου επιταφίου, ο οποίος αντικαταστάθηκε με άλλον.

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων με επιστολή της στα μέσα Ιανουαρίου ζήτησε εξηγήσεις για το κειμήλιο και ακόμα δεν πήρε απάντηση.

Φυσικά για κάθε εργασία συντήρησης εντός του ναού η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κοζάνης πρέπει να έχει γνώση, ώστε να ελέγχεται η ασφάλεια των προστατευόμενων αντικειμένων, η αξιοπιστία των εργαστηρίων κ.ο.κ., κάτι που δεν έγινε.

Η Εφορεία ως ελεγκτικός φορέας δηλαδή δίνει την άδειά της και ακολουθούν οι εγκεκριμένες εργασίες, τις οποίες αναλαμβάνει ο Ναός.

Από κει και πέρα αν έχει τη ευθύνη ο ίδιος ο Ναός είτε η Μητρόπολη είναι νομικό θέμα. Ο κάθε ναός είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, ο Άγιος Νικόλαος μάλιστα χαρακτηρίζεται και ως Μητροπολιτικός.

Θυμίζουμε και ανάλογο περιστατικό με την γνωστή σε όλους μας Παναγία Ζιδανιώτισσα πριν περίπου πέντε χρόνια.

Η συντήρηση της εικόνας, είχε δημιουργήσει απορίες στον κόσμο, αφού δεν είχε πια τη σκουρόχρωμη γνώριμη εικόνα της και ακολούθησε καταγγελία στην Εφορεία Αρχαιοτήτων.

Για αυτό θεωρείται σκόπιμη η καταγραφή όλων των εκκλησιαστικών αντικειμένων που ήδη έχει ξεκινήσει από το 2015.


Πηγή: prlogos

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ