Αρχική » H Κυριακή της Ορθοδοξίας στον Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών

H Κυριακή της Ορθοδοξίας στον Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών

από kivotos

Συνοδική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου τελέσθηκε το πρωί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, με αφορμή την εορτή της Α’ Κυριακής των Νηστειών, όπου εορτάζεται Πα­νορ­θο­δό­ξως η α­να­στήλω­ση των Ι­ε­ρών Ει­κό­νων, η ο­ποί­α κα­θι­ε­ρώ­θη­κε το 843 α­πό την Αυ­το­κρά­τει­ρα Θε­ο­δώ­ρα, τον Υι­ό της Μι­χα­ήλ τον Γ’ καὶ τον Πα­τριά­ρχη Κων­σταν­τι­νου­πό­λε­ως Με­θό­διο τον Ο­μο­λογη­τή. Παρέστη ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος ανέγνωσε, κατά το έθιμο, το Σύμβολο της Πίστεως, μέ­λη της Κυ­βέρνησης, Βου­λευ­τές, Πρέ­σβεις των Ορ­θο­δό­ξων Κρα­τών, εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας.

Τον πανηγυρικό της ημέρας, εκφώνησε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ο οποίος ανέφερε ότι η εορτή αυτή συνδέει στενά την θεολογία με την ιστορία. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου υπογράμμισε πως «μετά την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο, η οποία θεολόγησε για την σπουδαιότητα των ιερών εικόνων και θέσπισε την σύνδεση της θεολογίας με την ιστορία, ήτοι την ενσάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού, και όχι με τον στοχασμό, τις φαντασιώσεις, τις ιδέες και τους διαλεκτικούς συλλογισμούς, παρατηρήθηκε η εκτροπή της συνδέσεως της θεολογίας με την πολιτική, την εγκοσμιοκρατική σκοπιμότητα σε Δύση και Ανατολή, που διασώζεται μέχρι σήμερα. Θα γίνη μια μικρή αναφορά στο θέμα αυτό, δηλαδή το τι επακολούθησε τόσο στην Δύση όσο και στην Ανατολή μετά την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο, η οποία καθιέρωσε την αξία και την θεολογία των ιερών εικόνων».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου επεσήμανε πως «η ορθόδοξη εικόνα εκφράζει μια ιστορική πραγματικότητα και όχι φανταστική, παρουσιάζει την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού στην ιστορία, την Θεοτόκο Μητέρα Του, αλλά και τους τραυματίες του Νυμφίου Χριστού που είναι οι εράσμιοι φίλοι Του. Συγχρόνως, αγιογραφεί την μεταμορφωμένη ιστορία, δηλαδή την μεταμόρφωση του σώματος και την αλλαγή της κτίσεως από την άκτιστη ενέργεια του Θεού, γι’ αυτό η ορθόδοξη εικόνα πλέει μέσα στην δόξα που είναι το φως του Θεού, και είναι η μέθεξη από τώρα της μέλλουσας ουράνιας δόξας».

Προ της Α­πο­λύ­σε­ως της Θεί­ας Λει­τουρ­γί­ας έλαβε χώ­ρα Λι­τά­νευ­ση των Ι­ε­ρών Ει­κό­νων σε α­νά­μνη­ση της α­να­στήλωσης των Ι­ε­ρών Ει­κό­νων το έ­τος 843.


 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ