Αρχική » Απόστολος Παύλος: Η μεγαλύτερη μορφή του Χριστιανισμού, μετά τον Χριστό

Απόστολος Παύλος: Η μεγαλύτερη μορφή του Χριστιανισμού, μετά τον Χριστό

από kivotos

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας η 8η και τελευταία, για το τρέχον ιεραποστολικό έτος, Γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, που περιεστράφη, όπως και οι προηγούμενες, γύρω από το πρόσωπο του Αποστόλου των Εθνών Παύλου.

Πρώτος ομιλητής ήταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης & Καμπανίας κ. Παντελεήμων, με θέμα «Το πολυσχιδές και πολυσήμαντο έργο του Αποστόλου Παύλου και τα Παύλεια των Βεροιέων».

Ο Σεβασμιώτατος χαρακτήρισε τον Απόστολο Παύλο «την  μεγαλύτερη μορ­φή του χριστιανισμού, μετά τον Σωτήρα μας Ιησού Χριστό, γι᾽ αυτό και αποκλήθηκε «Αποστόλων πρόκριτος και κορυφαίος».  Αναφέρθηκε στο πλαίσιο μέσα στο οποίο ανατράφηκε και ανδρώθηκε, όπου έγινε μέτοχος της ελληνικής γλώσσας και του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού, που τον βοήθησαν, αργότερα, στην εξάπλωση του Ευαγγελίου στα έθνη. «Ο Απόστολος Παύλος κληρονό­μησε ακόμη από την οικογένειά του το δικαίωμα του Ρωμαίου πο­λίτη. Το δικαίωμά του αυτό ο Παύλος θα το επικαλεσθεί σε ελάχιστες περιπτώσεις και για συγ­κε­κριμένους λόγους. Η ιδιαίτερη όμως αυτή και απονεμόμενη σε λί­γους ιδιότητα του Ρωμαίου πο­λίτη θα βοηθήσει τον Παύλο να συνει­δητοποιήσει την τεράστια ανισότητα που επικρατεί στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Παύλος θα αμφισβητήσει το ρωμαϊκό πολί­τευ­μα και θα προτείνει να πάρει τη θέση του το πολίτευμα του Θεοῦ καί τοῦ Υἱοῦ του Ιησού Χρι­στού».

Ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε ότι «ο ουρανοβάμων Παύλος δεν υπήρξε μόνον ακούραστος εργάτης της διάδοσης του Ευαγγελίου και της ίδρυσης των κατά τόπους Εκκλησιών του Θεοῦ. Υπήρξε και μέγας θεολόγος και οικοδόμος της χριστιανικής πί­στης. Στηριζόμενος στην εμπειρία της αποκάλυψης του Κυρίου σε αυτόν και στην παράδοση της πρώ­της Εκκλησίας, έθεσε τις βάσεις της χριστιανικής θεολογίας. Με την διεισδυτική θεολογική του ματιά κατόρθωσε να περιγράψει, απλά και συνοπτικά, τη νέα πίστη…».

Κατακλείοντας την ομιλία του, ο κ. Παντελεήμων αναφέρθηκε στον θεσμό των Παυλείων, που διοργανώνει η Μητρόπολή του, επί 23 συναπτά έτη στην Βέροια, «επιδίωξη των οποίων είναι να μην περιορίσουμε την εμβάθυνση στην προσωπικότητα και το έργο του αποστόλου Παύλου σε ένα ακαδημαϊκό ή εκκλησιαστικό πλαίσιο, αλλά να δώσουμε την ευκαιρία σε όλους τους ανθρώπους, στα παιδιά, στους νέους, στους περισσότερο αλλά και στους λι­γότερο μορφωμένους να αισθανθούν τον Απόστολο Παύλο σαν τον δικό τους Απόστολο, να τον γνωρίζουν κάθε χρόνο καί περισ­σότερο και να του αποδίδουν, ο κάθε ένας με τον δικό του τρόπο, την τιμή που του ανήκει για το τεράστιο και σωτηριώδες έργο που προσέφερε στον κόσμο αλλά και στην επαρχία μας γνωρίζοντάς μας τον Χριστό και εξάγοντας μας από το σκοτάδι της ειδωλολατρείας και της πλάνης στο φώς της αληθείας του».

Μετά το πέρας της εισήγησης, παρουσιάστηκε πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό από την ιστορία των «Παυλείων».

Στη συνέχεια ο κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., μίλησε με θέμα «Ισραήλ και Εκκλησία, κατά τον Απόστολο Παύλο».

Ο κ. Καθηγητής χαρακτήρισε το έργο του Αποστόλου Παύλου «ανεπανάληπτο», καθώς ξεκίνησε από διώκτης και διέδωσε την νέα πίστη σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, υφιστάμενος πλήθος διώξεων κι έχοντας επίγνωση της αδυναμίας του. Σημείωσε ότι στη Θεολογία του Αποστόλου η Εκκλησία είναι ο Ισραήλ του Θεού και όχι οι κατά σάρκα απόγονοι του Αβραάμ, ενώ θεωρεί εαυτόν συνεχιστή της Ισραηλιτικής παράδοσης και την Παλαιά Διαθήκη δική του κληρονομιά και της Εκκλησίας.

Σε άλλο σημείο επεσήμανε ότι ο Παύλος χρησιμοποιεί την Γραφή για να στηρίξει την Θεολογία του, ενώ επιμένει συχνά στο Δευτερονόμιο, καθώς αυτό, τελικά, αποδεικνύεται το κλειδί για την ερμηνεία της ιστορίας.

Ακολούθησε συζήτηση επί των εισηγήσεων και το κλείσιμο των Συνάξεων από τον Σεβ. Ποιμενάρχη  κ. Ιγνάτιο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ