O γάμος θεωρείται και είναι ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της ζωής του ανθρώπου, επειδή και ο άνδρας και η γυναίκα περνάνε από το εγώ στο εμείς, κάνοντας ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή τους αλλά και την κοινωνία. Η συμβίωση δεν είναι απλή υπόθεση.Πολλές φορές δοκιμάζεται σκληρά και πολλά ζευγάρια καταλήγουν σε διαζύγιο με τραγικές –πολλές φορές – συνέπειες για το αντρόγυνο, τα παιδιά, τους συγγενείς. Και όμως, ο γάμος ήταν, είναι και θα παραμείνει μια ευλογία για την ανθρωπότητα.

Στο βιβλίο «Γάμος, το μυστήριο της μετάβασης από το εγώ στο εμείς» του π. Δημητρίου Φουρλεμάδη, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει μια σειρά από κείμενα αγίων αλλά και φωτισμένων προσωπικοτήτων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, μέσα από τα οποία μπορεί να περάσει από το εγώ στο εμείς, ακολουθώνταςόλες εκείνες τις συμβουλές, οι οποίες αποτελούν τη βάση για τη σωστή οικογένεια.

Επίσης, το βιβλίο αυτό μπορεί να γίνει ένα χρήσιμο «εργαλείο» στα χέρια των ιερέων, οι οποίοι τελούν το μυστήριο του γάμου.

Στο βιβλίο αυτό ο αναγνώστης μπορεί να έρθει σε επαφή με κείμενα για τον γάμο και την οικογένεια του Αγ. Γρηγορίου του Θεολόγου, του Γέροντος Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου, του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου, του Αρχιμ. Σωφρονίου Σαχάρωφ,του Μακαρίου μοναχού, του Γέροντος Ιακώβου Τσαλίκη, τουΑρχιμ. Ευσεβίου Βίττη, του Αθανασίου, Μητροπολίτου Λεμεσού τουΠαύλου, Μητροπολίτου Σιατίστης και ένα κείμενο του μακαριστού αρχιεπισκόπου  Χριστοδούλου.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «ο πρώτος γάμος έγινε στον Παράδεισο και τη νύφη –την Εύα– την παρουσίασε στον σύζυγο ο ίδιος ο Πλάστης μας. Η σημασία αυτού του γάμου δεν περιοριζόταν στη σεξουαλική ζωή. Η σεξουαλική ζωή του ανθρώπου δεν είναι όμοια με αυτήν του ζώου, δεν είναι απλά πράξη αναπαραγωγής, ούτε απλά πράξη απόλαυσης. Με τον γάμο που έδωσε ο Δημιουργός, ο γάμος έγινε η μυστηριακή μετάβαση από το εγώ στο εμείς. Ο άνθρωπος δεν κλείνεται πια μέσα στη φυλακή του εαυτού, αλλά ανοίγεται ως σχέση με τον άλλον. Ο Αδάμ βλέπει αμέσως την Εύα όχι ως ένα θηλυκό αλλά ως γυναίκα, ως σύζυγο, ως σύντροφο ζωής και πυρήνα οικογένειας (Γεν. 2,23). Ο Θεός είδε ότι χωρίς σύντροφο ο άνθρωπος είναι μόνος (Γεν. 2,18).Η Εύα δεν είναι το ανθρώπινο αντίστοιχο της θηλυκής γάτας. Με τον γάμο ο Θεός βγάζει τον άνθρωπο από το επίπεδο των ζώων και τον ανεβάζει στο επίπεδο του δημιουργού θεσμών. Ο πρώτος γάμος με την ευλογία του Θεού, ανέδειξε τον γάμο σε θεμελιώδη θεσμό της κοινωνίας. Εκτός γάμου βρίσκονται τα ζώα, και γι’ αυτό δεν συγκροτούν κοινωνία αλλά αγέλη. Με τον γάμο ο άνθρωπος δεν συγκροτεί αγέλη αλλά κοινωνία. Γι’ αυτό ευλογούμε τον Θεό αποκαλώντας Τον «ο του μυστικού και αχράντου γάμου ιερουργός και του σωματικού νομοθέτης». Με τη γυναίκα μαζί και μόνον με αυτήν, ο άνθρωπος ολοκληρώνεται. Οχι πηγαίνοντας ο ένας με τον άλλον, αλλά κάνοντας γάμο. Τότε και μόνον τότε ο άνθρωπος δεν συνευρίσκεται απλά, αλλά εγκολπώνεται ο ένας τον άλλον. Ο προορισμός του ανθρώπου δεν είναι πια να γίνει κάτι, αλλά να γίνει εμείς».

Στο ερώτημα «Τι είναι ο γάμος;» απαντά ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος: Ο σωστός γάμος είναι αυτός που τον νιώθουμε ως ευλογία του Θεού, ως δώρο Του ανέλπιστο. Μόνον τότε η αφοσίωση του ενός στον άλλον παύει να είναι μια υποχρέωση και γίνεται αναγκαιότητα όμοια με την αναπνοή. Μόνον τότε η μέριμνα για τον άλλον παύει να είναι καθήκον και γίνεται έκφραση χαράς. Μόνον τότε η κοινή ζωή δεν είναι συνθήκη, αλλά αληθινή αγκαλιά. Ο γάμος είναι Μυστήριο μέγα, το οποίο ο ίδιος ο Θεός εισήγαγε κρίνοντας ότι «ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον»…! Ο Θεός δεν έφερε τη νύφη στον Αδάμ, για να αρχίσουν οι συμβιβασμοί. Το αντίθετο ακριβώς: την έφερε, για να αποκτηθεί η πληρότητα, η ακεραιότητα, η ενότητα. Ας το κρατήσετε αυτό στην ψυχούλα σας. Ο γάμος είναι Μυστήριον μέγα, εφ’ όσον είναι χορός ερωτικός των συζύγων μεταξύ τους ενώπιον του Θεού και με τη μουσική Εκείνου.

Τηλέφωνο παραγγελιών: 210-6924659.