Το απόγευμα της Παρασκευής 26 Σεπτεμβρίου 2025, ξεκίνησαν οι ιερές τελετές για τα Εγκαίνια του νέου Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου στην Τοπική Κοινότητα Κρανέας. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος κόμισε μαρτυρικά λείψανα Αγίων της Εκκλησίας μας και εν συνεχεία προέστη στην Ακολουθία του Εσπερινού των Εγκαινίων, η οποία τελέσθηκε μέσα σε κλίμα ιερής κατάνυξης και πνευματικής χαράς, ως απαρχή της μεγάλης εορτής των Ιερών Εγκαινίων.
Μετά την Ακολουθία, ο Σεβασμιώτατος απηύθυνε λόγο προς τους πιστούς, αναπτύσσοντας τη σημασία της ένωσης του ανθρώπου με τον Χριστό, την αξία των Ιερών Μυστηρίων και την παρουσία των Αγίων Μαρτύρων στη ζωή της Εκκλησίας. Τόνισε χαρακτηριστικά:
«Η αρχή και η τελείωση της πνευματικής ζωής είναι η ένωσή μας με τον Κύριό μας Ιησού Χριστό. Η αρχή και η τελείωση του ανθρωπίνου σώματος είναι η ένωσή μας με την ψυχή μας.
Γι’ αυτό και δημιουργούμαστε από τους γονείς μας με την παρουσία του Θεού, όπως τότε μέσα στον Παράδεισο της Τρυφής, όπου ο Θεός ενεφύσησε εις το ανθρώπινο γένος, πρώτα στον Αδάμ και μετά στην Εύα, εμφυσώντας πνοή ζωής. Και μέχρι σήμερα, όταν αποχωριστεί η ψυχή μας από το σώμα μας, το σώμα μένει νεκρό, άψυχο και δεν μπορούμε να μεταφέρουμε τον εαυτό μας, αλλά κάποιος άλλος μας μεταφέρει και μας αποθέτει κάπου αλλού.
Έτσι ακριβώς είναι και η πνευματική ζωή. Η ζωή με τον Χριστό είναι αυτή η οποία ολοκληρώνει τον άνθρωπο και τον αποκαθιστά εις την προ πτωτική του κατάσταση.
Γι’ αυτό και με την σύλληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, κατά την ημέρα του Ευαγγελισμού δηλαδή, μέσα στην μήτρα της Παναγίας και με τη γέννησή Του, μιλάμε για αναδημιουργία του ανθρωπίνου γένους. Γιατί αποκαθίσταται εν τω προσώπω του Ιησού Χριστού η πεπτωκυία κατάσταση των ανθρώπων, η παρακοή δηλαδή στο θέλημα του Θεού και η πτώση η οποία επήλθε μετά από αυτήν την παρακοή.
Ο Απόστολος Πέτρος, λέγει στον Κύριο ότι μόνο Εκείνος έχει λόγια ζωής αιωνίου. Μας δίνει λόγια και διδασκαλία η οποία αποκρυσταλλώνεται εις την αιωνιότητα του Θεού, της αιωνιότητας αυτής της οποίας ο άνθρωπος μετέχει είτε ζει την εν Χριστώ ζωή είτε δεν την ζει. Γιατί η ψυχή του ανθρώπου είναι αθάνατη.
Γιατί άνθρωπος, με την έννοια του άνω θρόσκω (βλέπω προς τα επάνω), δηλαδή την πραγματική κατάσταση της ανθρωπίνης φύσεως, ολοκληρώνεται με τη σχέση με τον Θεό όπως είπαμε και πραγματούται η ζωή του και με την σχέση με τον Ιησού Χριστό. Αυτήν την ζωή την οποία η Εκκλησία μας προσφέρει, και όχι μόνο μας την προσφέρει αλλά μας την προτείνει, μέσω των ιερών της μυστηρίων και κυρίως με την Θεία Λειτουργία, με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, μέσω της διδασκαλίας της, της κατηχήσεώς της, μέσω των θαυμάτων και σημείων τα οποία ο Ιησούς Χριστός πραγματοποίησε και οι Άγιοι στο όνομά Του ξανά επιβεβαίωσαν την ένσαρκη παρουσία του Θεού και τη δύναμή Του, βιώνεται μέσα στην Εκκλησία. Η ζωή αυτή ολοκληρώνεται και πραγματώνεται μέσα στην Εκκλησία. Και Εκκλησία αποτελούμε όλοι εμείς. Ο Επίσκοπος, οι Πρεσβύτεροι, οι Διάκονοι, οι βεβαπτισμένοι Χριστιανοί στο όνομα του Ιησού Χριστού.
Και εμείς, για να ζήσουμε την ζωή του Χριστού η οποία αποκαλύπτεται και παρουσιάζεται μέσα στα μυστήρια της Βασιλείας, του Βαπτίσματος, του Χρίσματος, του Γάμου, της Ιεροσύνης, του Ευχελαίου και βέβαια κυρίως και πρωτίστως της Θείας Ευχαριστίας, συγκεντρώνεται ο λαός του Θεού, η Εκκλησία φτιάχνει οικοδομήματα, ναούς, τους οποίους καλούμε Εκκλησίες, γιατί είναι ο τόπος που συγκεντρωνόμαστε και αποτελούμε την Εκκλησία του Χριστού.
Αυτούς τους ναούς, για την πνευματική μας κατάσταση, επειδή είναι οικοδομήματα άψυχα, τους καθιερώνουμε, τους καθαγιάζουμε, τους εγκαινιάζουμε. Αυτό, λοιπόν, με τη χάρη και το έλεος και την φιλανθρωπία του Θεού, απόψε ξεκινάμε να πραγματοποιήσουμε σε αυτόν τον ενοριακό Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου, κομίζοντας από απόψε ιερά λείψανα αγίων μαρτύρων.
Αγίων μαρτύρων οι οποίοι μαρτύρησαν στην Ιερά Μονή Ταώ της Πεντέλης. Αγίων μαρτύρων οι οποίοι μαρτύρησαν και ανεδείχθησαν εις τις Ιερές Μονές του Αγίου Σάββα των Ιεροσολύμων και του Αγίου Θεοδοσίου του Κοινοβιάρχου.
Και φέραμε λείψανα Αγίων μαρτύρων, γιατί πολύ ωραία και εύστοχα ο ιερός υμνωδός το αποτύπωσε στο δοξαστικό που ψάλαμε. Επειδή ο ναός είναι αφιερωμένος στον Άγιο Μεγαλομάρτυρα Γεώργιο, το δοξαστικό των αποστίχων του εσπερινού ψάλλει: «Νοερόν Αδάμαντα, διαμάντι της πίστεως και της αρετής». Αυτό σημαίνει νοερός αδάμας. Αυτός είναι ο Άγιος Γεώργιος. Και μας διδάσκει πόσο ο Μεγαλομάρτυρας Γεώργιος και οι μάρτυρες της Εκκλησίας του Ιησού προσέφεραν τον εαυτό τους ως ζώσα θυσία αλλά και ευχαριστία στον πρώτο Μάρτυρα της πίστεώς μας, τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, ο οποίος ανέβηκε πάνω στον Σταυρό και έχυσε το Πανάγιο Αίμα Του.
Ήταν λέγει τέτοια η πίστη τους και τέτοια η σθενουργός καρδιά τους, ώστε είχαν οπλιστεί με τη δύναμη του Θεού και δεν φοβούνταν το μαρτύριο, τους κόπους, τους πόνους, τις ταλαιπωρίες, τις θλίψεις, τις ταπεινώσεις, αλλά πήγαιναν προς το μαρτύριο όχι όπως μπορεί να ερμηνεύσει κάποιος εκτός Εκκλησίας και εκτός της πίστεως σαν ένα ιδεώδες, που μπορούσε να ολοκληρώνει τις σκέψεις τους και τη διάθεσή τους, πώς κάνουν οι ήρωες, πώς κάνουν οι ήρωες και θυσιάζονται.
Εν αντιθέσει όμως με τους ήρωες της πατρίδος, οι μάρτυρες της πίστεως, επήγαιναν για να ομολογήσουν την πίστη τους στον Ιησού Χριστό, να ζήσουν μέσα τους το μαρτύριο του Ιησού Χριστού επάνω στον Σταυρό, να μας επιβεβαιώσουν για αυτήν την δύναμη του Ιησού Χριστού και να ποτίσουν το δέντρο της πίστεως. Για να ανθίσει και να καρποφορήσει και να γευόμαστε εμείς πνευματικούς καρπούς, γιατί ζούσαν τη ζωή του Χριστού· αφού πλέον είχαν φύγει από την πεπτωκυία κατάσταση της ανθρώπινης φύσεως και, ευρισκόμενοι στη σχέση με τον ουρανό, η ζωή τους ήταν ουράνια, μια μοναδική και ξεχωριστή ένωση με τον Ιησού Χριστό.
Γι’ αυτό λοιπόν και στο κέντρο της Αγίας Τραπέζης, σε Άγια Τράπεζα, κάθε Ιερό Ναό που εγκαινιάζεται, τοποθετούνται λείψανα Αγίων Μαρτύρων, οι οποίοι πίστευσαν, ομολόγησαν τον Ιησού Χριστό και έχυσαν το αίμα τους για Εκείνον. Γι’ αυτό και κατ’ επέκταση η κάθε Αγία Τράπεζα είναι ο ορατός Τάφος του Χριστού μέσα στη συγκεκριμένη ευχαριστιακή κοινότητα. Σε κάθε δηλαδή κοινωνία, κοινοτική παρουσία ανθρώπων που έχουν κέντρο τον Ιερό Ναό, ο ναός είναι η εκκλησία τους και η Αγία Τράπεζα είναι ο ορατός τάφος του Ιησού Χριστού που πάνω εκεί τελεσιουργούνται τα ιερά μυστήρια επιβεβαιώνεται το μυστήριο της ζωής και της σωτηρίας του ανθρώπου και από εκεί ξεχύνεται η Χάρις, προσφέρονται οι δωρεές, προσφέρονται τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος στη ζωή των πιστών και της Εκκλησίας.
Γι’ αυτό, κέντρο της χριστιανικής ζωής, της πνευματικής χριστιανικής ζωής, είναι ο ναός και το θυσιαστήριό του. Γι’ αυτό και θα πρέπει όλοι μας να δοξάζουμε, αδελφοί μου, τον Θεό, τον Κύριο της Δόξης, ο οποίος μας αξιώνει απόψε και αύριο, με τη συνέργεια του πατρός Κυρίου, τη συνέργεια των μελών του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου, όλων εσάς και των πατέρων που βρίσκονται απόψε και αύριο εδώ, να προσευχηθούμε και να παρακαλέσουμε το Πανάγιο Πνεύμα να έρθει και να σκηνώσει σε αυτόν τον Ιερό Ναό, να τον κάνει ουρανομήκη, να συνδέεται δηλαδή με τη Βασιλεία του Θεού, ώστε εσείς και εμείς, οι χριστιανοί της ενορίας αυτής, να λαμβάνουμε χαρίσματα και δωρεές του Αγίου Πνεύματος. Με την πίστη μας, με τον πνευματικό μας αγώνα, με την προσήλωσή μας στην ομολογία, με τη νηστεία, με την εξομολόγηση, με τη μετοχή στα μυστήρια της Βασιλείας, με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, και διά αυτού του τρόπου να αγιάζεται η χριστιανική κοινότητα και να γίνεται ο κάθε τόπος και ο κάθε ναός μέρος της Βασιλείας του Θεού στη ζωή των ανθρώπων.
Δοξάζουμε λοιπόν τον Θεό και τον ομολογούμε για αυτή τη δωρεά και την ευλογία που μας δίνει απόψε και αύριο, με τη χάρη Του, θα ολοκληρωθεί ο εγκαινιασμός του Ιερού Ναού και ο καθαγιασμός της Αγίας Τραπέζης με ιερά λείψανα, με Άγιο Μύρο, με προσευχές και με την επίκληση της Χάριτος του Θεού εις τη ζωή μας και εις τη ζωή αυτού του τόπου και αυτής της ενορίας και αυτού του Ιερού Ναού.
Εύχομαι, λοιπόν, αυτός ο τόπος, ο Ιερός Ναός να γίνει για εσάς πηγή δωρημάτων και χαρισμάτων· να είναι ο τόπος της ευχαριστιακής σας συνάξεως και της δοξολογίας του Τριαδικού Θεού· να έρχεστε εδώ και να ανανεώνεστε πνευματικά και να αναγεννάσθε, να βιώνετε τη Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος στη ζωή σας.
Να ομολογείτε την πίστη σας στην Τριαδική Θεότητα, να μετέχετε στα χαρίσματα της Βασιλείας και στα Άγια Μυστήρια, και να αγιάζεστε και να χαριτώνεστε μέσα σε αυτήν την πνευματική κατάσταση. Και ο αγώνας σας να εντείνεται, ώστε η ζωή σας να ενώνεται με τη ζωή του Χριστού· να είναι Χριστομίλητη, ευλογημένη, χαριτωμένη, σωτήρια, να είναι δοξολογική και ευχαριστιακή προς τον Θεό και Κύριό μας».
Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος: Να ζήσουμε την ζωή του Χριστού
51