«Οι μνήμες των περισσοτέρων πιστών το περασμένο Σαββατοκύριακο γύρισαν δεκαoκτώ χρόνια πριν, όταν το απόγευμα της 5ης Οκτωβρίου 2002 οι καμπάνες των Ιερών Ναών κατά μήκος της διαδρομής ηχούσαν και το Ιερό Λείψανο διέσχιζε την πόλη των Πατρών, συνοδευόμενο από ομάδα περιπολικών και πομπή αυτοκινήτων», αναφέρει η δημοσίευση της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών για την 18η επέτειο της επανακομιδής της Τιμίας Κάρας της Αγίας Ειρήνης στον Ιερό Ναό Ριγανοκάμπου στην Πάτρα.
«Εκείνο το ευλογημένο απόγευμα, η επίσημη υποδοχή πραγματοποιήθηκε στην περιοχή «Σύνορα» της Άνω Πόλεως με επίσημη Δοξολογία, αλλά και προσφωνήσεις από τον μακαριστό Μητροπολίτη πρώην Πατρών κυρό Νικόδημο, τον τ. Δήμαρχο Πατρέων κ. Ευάγγελο Φλωράτο και τον Καθολικό επίσκοπο του Chambery ο οποίος ήτο ο επικεφαλής πενταμελούς συνοδευτικής επιτροπής των Λατίνων.
Ανήμερα της εορτής τελέσθηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου, ο οποίος κήρυξε και τον Θείο Λόγο.
Μαζί του συλλειτούργησαν: οι Πανοσιολογιώτατοι Αρχιμανδρίτες π. Νεκτάριος Κωτσάκης, π. Χριστόδουλος Ζώης, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Νικόλαος Γουρδούπης, οι εφημέριοι του Ναού Αρχιμανδρίτης π. Ειρηναίος Σωτηρόπουλος, ο Πρωτ. π. Ιωάννης Κολώνης, και οι Διάκονοι Σεραφείμ Αργυρόπουλος και Ιωάννης Τσεντούρος.
Η ομιλία του Σεβασμιωτάτου περιελάμβανε τρεις ενότητες. Στην πρώτη αναφέρθηκε στην Ευαγγελική περικοπή της ημέρας, αναλύοντας το χωρίο, «έσεσθε υιοί του Θεού του υψίστου».
Είπε μεταξύ άλλων ότι ο σκοπός της ζωής μας είναι να γίνουμε υιοί του Θεού, να περάσουμε δηλαδή από το κατ΄ εικόνα στο καθ΄ ομοίωσιν.
Για να φθάσουμε σε αυτό το σημείο και να οικειωθούμε την Χάρη του Θεού απαιτούνται τρία σκαλοπάτια, όπως ο Άγιος Θεός.
Το πρώτο σκαλοπάτι είναι ο λόγος του Κυρίου μας «καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, και ει αγαπάτε τους αγαπώντας υμάς…». Δηλ. όπως θέλετε να συμπεριφέρονται οι άνθρωποι σε εσάς, να συμπεριφέρεσθε και εσείς σε αυτούς.
Το δεύτερο σκαλοπάτι: «Πλην αγαπάτε τους εχθρούς υμών». Αυτός ο λόγος είναι ακόμη ποιο βαθύς, ότι θέλετε να μην σας κάνουν, να μην το κάνετε. Αγαπάτε ακόμη και τους εχθρούς υμών. Εδώ είναι το μεγαλείο της διδασκαλίας του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Η αγάπη δεν είναι απλώς μια λέξη, είναι η κινητήρια δύναμης της σχέσεως του Θεού με τον άνθρωπο και του ανθρώπου με τον συνάνθρωπο. Πριν έλθει ο Χριστός στην γη, η λέξη αυτή ήταν άγνωστη. Και οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι που είχαν φθάσει σε μεγάλα μέτρα δεν την γνώριζαν. Δύο λέξεις χρησιμοποιούσαν: Φιλία και Φιλότης. Η λέξη αγάπη ακούστηκε για πρώτη φορά από τον Κύριον ημών Ιησού Χριστόν. Διότι όπως λέγει ο Ευαγγελιστής της αγάπης, ο Θείος Ιωάννης, ο Θεός δεν έχει απλώς αγάπη, αλλά ο Θεός αγάπη εστί. Το όνομα του Θεού είναι αγάπη, λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος.
Το τρίτο σκαλοπάτι: «Γίνεσθε ουν οικτίρμονες καθώς και ο Πατήρ υμών Οικτίρμων εστί ο εν τοις ουρανοίς». Τα ελέη και οι οικτιρμοί του Κυρίου λέμε. Τί είναι το έλεος; Έλεος είναι λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Αγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, η επίτασις της αγάπης. Δηλαδή η παρατεταμένη αγάπη μέχρι να κλείσωμε τα μάτια μας σε αυτόν τον κόσμο. Πρέπει να αγαπάμε και μάλιστα θυσιαστικά. Γιατί η αγάπη υπαγορεύει την θυσία, όπως ο Κύριός μας θυσιάστηκε για εμάς. Οικτιρμοί σύμφωνα με τον ιερό Χρυσόστομο, είναι η ευσπλαχνία που πρέπει να δείχνουμε προς τους ανθρώπους, σε κάθε άνθρωπο.
Η δεύτερη ενότητα της ομιλίας του Σεβασμιωτάτου είχε να κάνει με το ιστορικό Επανακομιδής της Ιεράς Κάρας της Αγίας Ειρήνης από την Δύση μετά από 771 έτη και τους συνοδοιπόρους τού προκατόχου του, μακαριστού Μητροπολίτου πρώην Πατρών κυρού Νικοδήμου, σε αυτή την προσπάθεια όπως του τότε δημάρχου Πατρέων κ. Ευάγγελου Φλωράτου, των αειμνήστων συμπολιτών μας Ιωάννου Μουτούση, Χρίστου Χριστόπουλου κ.α. που εμνημόνευσε τα ονόματά τους ο Αρχιερεύς στην Μεγάλη Είσοδο και στην Ιερά Πρόθεση.
Λόγους αγαθούς απηύθυνε και για τον αοίδιμο Ιερέα π. Δημήτριο Αθανασόπουλο που ήτο πρωτεργάτης ανεγέρσεως του Ναού, αφού, τότε ήτο παρεκκλήσιο της ενορίας του Αγίου Ανδρέου Εγλυκάδος και ο π. Δημήτριος, προϊστάμενος.
Και η τρίτη ενότητα ήτο αφιερωμένη στο αξιοζήλευτο – όπως χαρακτήρισε – πνευματικό και κοινωνικό έργο που επιτελείται από τον π. Ειρηναίο, τον π. Ιωάννη και τους συνεργάτες τους. Εξήρε δε, την σπουδαία εργασία που επιτελείται στον τομέα της νεότητος, τονίζοντας, ότι είναι επιτακτική ανάγκη να εργαζόμεθα σήμερα με τους νέους για να μην καταντήσουμε ένα πνευματικό γηροκομείο.
Σε αυτό δε το σημείο επαίνεσε την πλειάδα των νέων γόνεων που συμμετείχanου συμμετείχαν στην Θεία Λειτουργία και που προσήλθαν να κοινωνήσουν τα τέκνα τους, το Σώμα και το Αίμα Χριστού.