Επειδή ομάδες Πεντηκοστιανών δρουν σε ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά ιδιαιτέρως αυτή την εποχή στις περιοχές του Ιλίου και της Πετρούπολης, η Ιερά Μητρόπολη Ιλίου εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Η Ιερά Μητρόπολη Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως επικοινωνεί μαζί σας, προκειμένου να σας ενημερώσει σχετικά με την προσηλυτιστική δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες στην Μητροπολιτική περιφέρεια – και όχι μόνον – από μέλη της λεγόμενης «Ελευθέρας Αποστολικής Εκκλησίας της Πεντηκοστής».
Πρέπει να γνωρίζετε, ότι η ιστορική τους αφετηρία αρχίζει γύρω στο 1910 στις ΗΠΑ, και γρήγορα διαδόθηκε στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό φανερώνει ότι δεν έχουν συνεχή διαδοχή από τον Κύριο Ιησού Χριστό και τους Αποστόλους του.
Στο χώρο τους ισχυρίζονται ότι συνεχίζονται τα χαρίσματα που υπήρχαν κατά την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στους Αποστόλους του Χριστού κατά την Πεντηκοστή, τα οποία έπαυσαν να υπάρχουν στον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο. Αυτή η πεποίθηση, σχετιζόμενη και με άλλες εκστατικές ενέργειες στον χώρο τους, έγιναν αφορμή, η κίνησή τους να δεχθεί αυστηρότατη κριτική και να χαρακτηριστεί ως αιρετική και από κινήσεις του προτεσταντικού χώρου, από τον οποίο προήλθε.
Ισχυρίζονται ότι κατέχουν την «μόνη ολοκληρωμένη αλήθεια» και αποτελούν την αληθινή εκκλησία. Όπως είναι γνωστό από το Σύμβολο της Πίστεως, το οποίο και εκείνοι ομολογούν ότι δέχονται, η αληθινή Εκκλησία, ως «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» είναι μία, αγία, καθολική και αποστολική. Άλλωστε, η θεωρούμενη «εκκλησία των Πεντηκοστιανών» δεν είναι μία, αφού στον ένα αιώνα ιστορίας της έχει διαιρεθεί σε κάποιες δεκάδες διαφοροποιημένων «εκκλησιών». Κάθε μία από αυτές θεωρεί τις περισσότερες από τις άλλες, ή όλες, ατελείς.
Επιπλέον, προβάλλεται ως θεμέλιο της πίστεώς τους μόνo η Αγία Γραφή, και απορρίπτεται εκ προοιμίου η Ιερά Παράδοση του Σώματος της Εκκλησίας, όπως ακριβώς συνέβη και με τα άλλα Προτεσταντικά «Κινήματα Αγιότητας» πριν τον 20ο αι.
Αναφορικά με τα Μυστήρια, και ιδιαιτέρως το Βάπτισμα, αφού απογυμνώνεται από την έννοια του μυστηρίου, το διαχωρίζουν σε δύο πράξεις, στο βάπτισμα με νερό και στο βάπτισμα με άγιο Πνεύμα. Το πρώτο αποτελεί γι’ αυτούς μία απλή «τελετή αφιερώσεως», ενώ με το δεύτερο πιστεύουν ότι ο βαπτιζόμενος λαμβάνει το Άγιο Πνεύμα. Όλες οι βαπτίσεις που αναφέρονται στις Πράξεις των Αποστόλων έγιναν μία και μόνη φορά, και οι βαπτισθέντες έλαβαν την καθαρτική χάρη του Αγίου Πνεύματος.
Ισχυρίζονται ότι μετά το «βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα» ομιλούν ξένες γλώσσες, όπως οι Απόστολοι την ημέρα της Πεντηκοστής. Αυτό το φαινόμενο που παρατηρείται στις συνάξεις τους δεν έχει καμία σχέση με τη γλωσσολαλιά των Αποστόλων. Τους Aποστόλους, όταν μιλούσαν, τους καταλάβαινε ο καθένας στη γλώσσα του. Εξ άλλου, το χάρισμα της γλωσσολαλίας στους αποστολικούς χρόνους ούτε απαραίτητο γνώρισμα όλων των χριστιανών ήταν, ούτε κεντρική θέση κατείχε στη ζωή της Εκκλησίας. Ο απόστολος Παύλος ερωτά με νόημα: «Μη πάντες γλώσσαις λαλούσι;»
Για την ιερωσύνη πρεσβεύουν, ότι ο κάθε πιστός είναι και ιερέας. Σ’ αυτούς υπάρχουν διακονίες, και μία απ’ αυτές είναι του ποιμένος. Ο Χριστός όμως επέλεξε δώδεκα Αποστόλους, στους οποίους παρέδωσε τον Μυστικό Δείπνο, και έδωσε την εξουσία σ’ αυτούς και στους διαδόχους τους να συγχωρούν αμαρτίες.
Ανάμεσα στα άλλα καινοφανή που πρεσβεύουν, ιδιαίτερη θέση κατέχει η θεωρία περί της «Αρπαγής της εκκλησίας» πριν από τον ερχομό του Αντιχρίστου. Πιστεύουν ότι οι «εκλεκτοί του Χριστού» θα αρπαχθούν στον ουρανό, για να μην δεινοπαθήσουν εκείνες τις ημέρες, αντίθετα από τους άλλους ανθρώπους που δεν θα έχουν αυτή την ευκαιρία! Μάλιστα, υπάρχει ικανός αριθμός ψεύτικων προφητειών για τον χρόνο της Αρπαγής, οι οποίες δεν έχουν επαληθευτεί, προς απογοήτευση των οπαδών τους.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται επίσης στο γεγονός, ότι οι διάφορες κινήσεις Πεντηκοστιανών ανά την υφήλιο υπόσχονται ότι αποτελούν χώρο θεραπείας των διαφόρων ασθενειών, με συνέπεια να παγιδεύονται άνθρωποι που αίρουν τον σταυρό της ασθενείας.
Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, ας αντλήσουμε ελπίδα και δύναμη από την Μία, Αγία, Καθολική, και Αποστολική Ορθόδοξη Εκκλησία, το μόνο καταφύγιο μέσα στην ταραχή και το φόβο της εποχής μας. Ελπίδα μακριά από ψεύτικες προφητείες και υποσχέσεις για επιβίωση μόνο στους «εκλεκτούς» οπαδούς.
Η μάνα μας Εκκλησία, επειδή είναι «o Χριστός παρατεινόμενος στους αιώνες», δεν μπορεί να διαλέγει ανάμεσα σε «εκλεκτούς» και «απολωλότες», αλλά απεργάζεται την σωτηρία προς όλους. Ο Χριστός ήλθε, γιατί θέλει να σωθούν όλοι, κι όλοι να έλθουν στην επίγνωση της Αλήθειας. Πράγμα πολυτίμητο!