Αρχική » Βατικανό: Η Εκκλησία δεν μπορεί να ευλογήσει ενώσεις ομόφυλων ζευγαριών”.

Βατικανό: Η Εκκλησία δεν μπορεί να ευλογήσει ενώσεις ομόφυλων ζευγαριών”.

από christina

Αρνητική ήταν η απάντηση της Συνόδου του Δόγματος της Πίστης του Βατικανού (CDF) σε ερώτημα εάν η Καθολική Εκκλησία μπορεί να ευλογήσει ενώσεις ομόφυλων ζευγαριών.

Στην απάντηση της Συνόδου γίνεται αναφορά στο λειτουργικό τυπικό της Καθολικής Εκκλησίας, επεξηγώντας τον ρόλο των μυστηρίων και των ευλογιών. Οι ευλογίες, σύμφωνα με την απόφαση, “δεν μπορούν να δοθούν σε σχέσεις ή ενώσεις που εμπεριέχουν σεξουαλική δραστηριότητα εκτός γάμου, δηλαδή εκτός της αδιάλυτης ένωσης άνδρα και γυναίκας που οδηγεί στη μετάδοση ζωής, όπως είναι οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις“.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, ευλογίες σε ομόφυλα ζευγάρια “δεν μπορούν να θεωρηθούν έννομες” και γιατί θεωρείται πιθανό να παρερμηνευθούν ως “αντίγραφο ή αναλογία της γαμήλιας ευλογίας επί του ανδρογύνου που ενώνεται με το μυστήριο του γάμου, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία βάση ώστε να θεωρηθεί πως ομόφυλες ενώσεις είναι κατά κανέναν τρόπο όμοιες ή στο ελάχιστο ανάλογες με το σχέδιο του Θεού για τον γάμο και την οικογένεια“, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενο της Συνόδου.

Η Καθολική Εκκλησία ξεκαθαρίζει, βέβαια, σε επεξήγηση της απόφασης, πως αυτή βασίζεται στη διάκριση μεταξύ “προσώπων” και “ένωσης”, τονίζοντας ότι η άρνηση απόδοσης ευλογίας στα ομόφυλα ζευγάρια δεν υπονοεί κάποια κρίση απέναντι στα άτομα αυτά. Kαλεί, μάλιστα, τους Πάστορες να δεχθούν αυτούς τους ανθρώπους με “σεβασμό και ευαισθησία” και “να βρουν τους κατάλληλους τρόπους σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας ώστε να κηρύξουν και σε αυτούς το Ευαγγέλιο“.

Στην αρνητική απάντηση της Καθολικής Εκκλησίας διευκρινίζεται πως δεν περιλαμβάνονται, επίσης, “ευλογίες που δίνονται σε μεμονωμένα άτομα με ομοφυλοφιλικές τάσεις, τα οποία εκδηλώνουν την επιθυμία να ζήσουν αφοσιωμένα στα σχέδια του Θεού“.

“Ο Θεός δεν παύει να ευλογεί κάθε παιδί του σε αυτό τον κόσμο”, τονίζει καταληκτικά η απόφαση, “καθώς για Εκείνον είμαστε πιο σημαντικοί από κάθε αμαρτία που μπορούμε να διαπράξουμε. Όμως δεν ευλογεί και δεν μπορεί να ευλογήσει την αμαρτία. Ευλογεί τον αμαρτωλό ώστε να μπορέσει να αντιληφθεί ότι είναι μέρος του σχεδίου αγάπης Του και να επιτρέψει στον Θεό να τον αλλάξει”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ