Βήμα πίσω δεν κάνει ο Νίκος Φίλης απέναντι στην Εκκλησία, που αντιδρά στις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, όπως διαφάνηκε σήμερα στην συζήτηση για την Παιδεία που έγινε στη Βουλή.
Ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος έλαβε την επιστολή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, απέφυγε να την σχολιάσει, λέγοντας πως δεν τη διάβασε και διεμήνυσε πως οι αλλαγές θα προχωρήσουν, παρά τις αντιδράσεις κάποιων έξαλλων, γιατί είναι ώριμες.
Έχοντας την κάλυψη του πρωθυπουργού, ο Νίκος Φίλης αναρωτήθηκε «τι θα πει η Εκκλησία αντιδρά;». Και συνέχισε: «Δεν είναι η πρώτη φορά που αντιδρά, όταν είναι ώριμες οι αλλαγές θέλει να έχει λόγο και αντιδρά», είπε και πρόσθεσε πως θα προχωρήσει παρά τις αντιδράσεις κάποιων «έξαλλων».
Όπως επισήμανε, τα θρησκευτικά από ομολογιακό μάθημα γίνονται μάθημα γνώσης των θρησκειών, με προτεραιότητα τη γνώση του ορθοδόξου πολιτισμού.
Κατά την άποψή του δεν πρόκειται για σύγκρουση πολιτείας – Εκκλησίας, γιατί έτσι δεν κερδίζει καμία πλευρά. «Τα θρησκευτικά επιβάλλεται να είναι μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών και να γίνεται με σύγχρονες μεθόδους και δεν είναι δυνατόν να μετατρέπεται σε άμβωνα ή τάξη», είπε.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στον Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο λέγοντας χαρακτηριστικά: “ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος, κατά κόσμον Αθανάσιος Λένης ήταν και χωροφύλακας, έχει κυκλοφορήσει στην Επαρχία του αυτό εδώ το φυλλάδιο το οποίο με αποκαλεί φίδι και έχει ένα γνωμικό που δεν ξέρω που το βρήκε, πως όλοι οι χοντροί είναι βλάκες, τόσο απλά και τόσο χριστιανικά! …Δεν πιστεύω ότι αυτό με θίγει προσωπικά αλλά ολόκληρη την Εκκλησία, διότι δεν μπορεί ένα πρόσωπο όπως είναι ο κ. Αμβρόσιος να κάνει τέτοια εκστρατεία προσβλήτική προς το άτομο, αντιχριστιανική εκστρατεία λέγετε αυτή και να μην υπάρχει τοποθέτηση από την διοίκηση της Εκκλησίας.”
Όσο για τις προηγούμενες δηλώσεις του περί της στάσεως της Εκκλησίας σε Χούντα και Κατοχή είπε πως σίγουρα υπήρχαν κληρικοί που ξεχώρισαν (ανάμεσα τους και ιεράρχες) αλλά πολλοί στη συνέχεια κατηγορήθηκαν για σχέση με κομμουνιστές. Στην εποχή της Δικτατορίας ο κ. Φίλης ανέφερε ως ιδιαίτερες αντιστασιακές μορφές τον Π. Γεώργιο Πυρουνάκη και τον Π. Τιμόθεο Λαγουδάκη, αλλά “ήταν ελάχιστοι ενώ οι πολλοί ήταν σιωπηλοί”.
Στα δύο βίντεο η πρωτολογία και η δευτερολογία του υπουργού Παιδείας στην σημερινή συζήτηση στη Βουλή: