Αρχική » ΠΕΘ: Παραπλανητικά τα στοιχεία του υπ. Παιδείας για τα Θρησκευτικά

ΠΕΘ: Παραπλανητικά τα στοιχεία του υπ. Παιδείας για τα Θρησκευτικά

από christina

Παραπλανητικά χαρακτηρίζει η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) τα στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο Παιδείας για το αν είναι θετικοί οι θεολόγοι στο νέο μάθημα των Θρησκευτικών.

Η ανακοίνωση της ΠΕΘ

1. Η ΠΕΘ διαψεύδει τα παραπλανητικά στοιχεία που δημοσίευσε το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τα οποία οι Θεολόγοι εκπαιδευτικοί δηλώνουν σε σημαντικό ποσοστό ικανοποιημένοι από τα νέα Προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Οι ισχυρισμοί απορρίπτονται ως μη έγκυροι, διότι η συλλογή των δεδομένων που υποστηρίζει ο κ. Υπουργός έγινε μέσω ενός μη επιστημονικά έγκυρου και αξιόπιστου ερωτηματολογίου διότι:

α) Δεν τηρήθηκε η ανωνυμία των ερωτούμενων και επομένως οι απαντήσεις δεν περιείχαν το στοιχείο της ελευθερίας της έκφρασης που σημαίνει ότι οι απαντήσεις του κάθε εκπαιδευτικού μπορούσαν να ελεγχθούν άμεσα, με όποιες πιθανές συνέπειες.

β)  Ήταν υποχρεωτικό και η συμπλήρωσή του ήταν προϋπόθεση για να λάβει μόνον εκείνος που το συμπλήρωνε τη Βεβαίωση παρακολούθησης της επιμόρφωσης και να την διατηρεί στο φάκελό του για κάθε ενδεχόμενο.

γ) Διενεργήθηκε για την ποιότητα και πληρότητα της 2μερης επιμόρφωσης και όχι για την αποδοχή ή όχι των νέων Προγραμμάτων Σπουδών τα νέα Προγράμματα.

Με βάση τα ανωτέρω ελέγχεται επιστημονικά η αξιοπιστία των απαντήσεων τους που διατυπώθηκαν υπό πίεση, άγχος, ανησυχία και ενδεχόμενο φόβο για τις συνέπειες.

2. Η ΠΕΘ αντιτάσσει στοιχεία δικής της διευρυμένης έρευνας, που διενεργήθηκε τον Ιούνιο του 2017 και μετά το πέρας της σχετικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και αφορά ακριβώς στο θέμα της αποδοχής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, στην οποία ελήφθησαν όλα τα απαιτούμενα επιστημονικά κριτήρια που συνάδουν για την επίτευξη αξιόπιστης και έγκυρης έρευνας δηλαδή: α) της ανωνυμίας των υποκειμένων, β) του διαστρωμένου δείγματος, γ) του αυξημένου αριθμού υποκειμένων έρευνας (περίπου 1000 εκπαιδευτικών), δ) των στατιστικά προσδιορισμένου τύπου και μορφής ερωτήσεων.

Τα δεδομένα της έρευνας αυτής  διαψεύδουν  τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο κ. Υπουργός, διότι διαπιστώνεται ότι το 71,6% δηλώνει ότι το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να έχει σαφή ορθόδοξο προσανατολισμό, με σχετική προσέγγιση των μεγάλων θρησκειών, ανάλογα με το αναπτυξιακό επίπεδο των μαθητών. Συνεπώς η μέγιστη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του δείγματος είναι αντίθετη στα νέα Προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών, που έχουν σαφή πολυθρησκειακό προσανατολισμό”.

 

Υπ. Παιδείας: Το 76% των Θεολόγων είναι θετικοί στο νέο μάθημα των Θρησκευτικών

Νωρίτερα, το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία με βάση τα οποία το 76% των Θεολόγων είναι θετικοί στο νέο μάθημα των Θρησκευτικών.

”Ολοκληρώθηκε η επεξεργασία ερωτηματολογίων αποτίμησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων που πραγματοποιήθηκαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με τα νέα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών.

Στα επιμορφωτικά προγράμματα συμμετείχαν 2809 εκπαιδευτικοί – θεολόγοι, δηλαδή σχεδόν το σύνολο των Θεολόγων που εργάζονται στα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν από 2091”.

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας ”με βάση τα δεδομένα των απαντήσεων προκύπτει ότι το διδακτικό και επιμορφωτικό υλικό των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, όπως αυτά προέκυψαν μετά τον διάλογο με την Εκκλησία, αντιμετωπίζεται θετικά από το 76% των Θεολόγων. Το ποσοστό αρνητικής αντιμετώπισης φθάνει το 15%, ενώ ένα ποσοστό 9% δεν απαντά”.

Το υπουργείο Παιδείας σημειώνει στην ανακοίνωση ότι “ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι το κύριο αίτημα σχεδόν όλων των Θεολόγων είναι η παροχή περισσότερων επιμορφωτικών σεμιναρίων ώστε να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες ανάπτυξης εκπαιδευτικών θεμάτων και τις νέες διδακτικές δυνατότητες που παρέχουν τα νέα Προγράμματα Σπουδών στους Θεολόγους”.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ