"Κύριε ελέησον, μέσα στο γιαούρτι ένα  πριόνι

Του Κυρίου δεηθώμεν , να κόψετε τα σίδερα

Συγχωρούνται οι αμαρτήσαντες , να έχετε σινιάλο

Τέκνα μου, τέκνα μου, τη νύχτα

Κύριε ελέησον ,ανάψτε τρία τσιγάρα

Του κυρίου δεηθώμεν , τα παιδιά θα περιμένουν

Κύριε ελέησον , απ΄έξω να σας ελευθερώσουν

κύριε ελέησον , Κύριε ελέησον

Συγχωρούνται οι αμαρτήσαντες , τέκνα μου

Τέκνα μου κινηθείτε αποφασιστικά.

Αυτός ο αυτοσχεδιασμός , ενός απλού ιερέα του Κωνσταντίνου Παπαβαλή   στο Αγρίνιο συνδυάζει ηρωισμό, θυσιαστική  αγάπη προς τον άνθρωπο και πάθος για την αντίσταση στους κατακτητές και τη λευτεριά.Αποδεικνύει με τον πιο αδιαμφισβήτητο τρόπο  τον άλλον αγώνα  και την στάση της Εκκλησίας την περίοδο της Κατοχής.

Το πρωτοφανές περιστατικό στα χρονικά της Αντίστασης εξελίχτηκε στο Αγρίνιο, όπου οι Γερμανοί είχαν  οργανώσει ένα  από τα μεγαλύτερα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Εκεί είχαν μεταφερθεί , εκτός των άλλων και 30 Ηπειρώτες σαμποτέρ οι οποίοι  θα οδηγούνταν για εκτέλεση. Με κίνδυνο της ζωής του ο Παπαβαλής όταν πληροφορήθηκε  τις συλλήψεις  αποφάσισε να "διαβάζει " για τελευταία φορά τους μελλοθάνατους.Πήγε στον υπεύθυνο του ΕΑΜ και ζήτησε του δώσει ένα όνομα κρατούμενου.Πήρε  την σύνοψη , ένα σταυρό και ένα κεσέ γιαούρτι , φόρεσε το πετραχήλι και παρουσιάστηκε στον Γερμανό διοικητή από τον οποίο ζήτησε να δώσει την άδεια να εξολομολογήσει τον "ανηψιό" του Σπ.Κοντοπάνο (ήταν ένας εκ των κρατουμένων) .Ο διοικητής του επέτρεψε να μπεί  και οι μελλοθάνατοι συγκεντρώθηκαν σε μια αίθουσα των φυλακών , παρόντος του Γερμανού.Ο παπάς άρχισε να ψάλλει την συγχωρητική ευχή -σύνθημα για να αποδράσουν -και μόλις τελείωσε οι κρατούμενοι έτρεψαν να του φιλήσουν το χέρι  και να κλαίνε.Ο Γερμανός συγκινήθηκε και αυτός και επέτρεψε στον παπά να δώσει το γιαούρτι στον Κοντοπάνο. Εκείνη την νύχτα οι 30 σαμποτέρ και άλλοι κρατούμενοι κατάφεραν να αποδράσουν και να βγουν στο βουνό.

Ανάλογα περιστατικά συνέβαιναν σε όλη την χώρα. Άλλοι ιερείς σκηνοθετούσαν κηδείες με φέρετρα στα οποία  μετέφεραν όπλα στους αντάρτες. Άλλοι μετέφεραν στις φυλακές τρόφιμα και μηνύματα  διαφόρων οργανώσεων. Άλλοι πάλι βγήκαν οι ίδιοι στα βουνά  για να πολεμήσουν τους κατακτητές.