Η Θεία κοινωνία αποτέλεσμα το τελευταίο διάστημα  αντικείμενο αντιπαράθεσης μεταξύ επιστημόνων , υπουργών και βεβαίως  Ιεραρχών που επιχείρησαν να αποδείξουν με τη λογική  τα οφέλη αλλά και τα δικαιώματα των πιστών...

Οι δηλώσεις που στήριξαν   τα πιστεύω  της ορθόδοξης Εκκλησίας:

Η ΔΙΣ:

" Για το ζήτημα της Θείας Ευ­χα­ρι­στίας και της Θείας Κοι­νω­νίας, η Ιερά Σύνοδος ε­πα­να­λαμ­βά­νει και πάλι ο­μο­φώ­νως ότι το ζή­τημα περί του Ι­ε­ρού Μυ­στη­ρίου είναι α­δι­α­πρα­γμά­τευτο, ό­πως α­κρι­βώς ο­ρί­ζε­ται από τους Θεί­ους και Ι­ε­ρούς Κα­νό­νες της Εκ­κλη­σίας".

Πειραιώς Σεραφείμ :

«Είμαι και εγώ νομικός και μπορώ να διαβάζω τους νόμους. Η ΚΥΑ δεν αφορά τη Θεία Κοινωνία. Αφορά τον συγχρωτισμό και τη μεγάλη συνάθροιση. Είναι άλλο πράγμα να μαζευτούν 500 άτομα και άλλο πράγμα το μυστήριο.Η Θεία Κοινωνία διαχωρίστηκε γιατί είναι το Μυστήριο. Είναι η ουσία της πίστεώς μας και όποιος την προσβάλει δημόσια διαπράττει ένα κακούργημα".

 

Λαγκαδά Ιωάννης :

«Δίνουμε σώμα και αίμα Χριστού και όχι σάλια, για να πούμε ότι μέσα από το σάλιο θα μεταδοθεί κάτι.Οι επιστήμονες να μας βρουν μια περίπτωση ιερέως που ασθένησε μετά από κατάλυση Θείας Κοινωνίας, σε χώρους όπου οι νοσηλευόμενοι ήταν νοσούντες"..

 

Μεσσηνίας Χρυσόστομος:

 

 

«Η Ιερά Σύνοδος έχει εκδώσει μια εγκύκλιο που περιέχει απάντηση για την Θεία Κοινωνία και απευθύνει την εγκύκλιο στους κληρικούς και τους πιστούς. Δεν μπορεί να κλείσουν οι εκκλησίες γιατί αυτό θα σημαίνει διάλυση της εκκλησίας. Οπως δεν μπορεί να κλείσουν οι δημόσιες υπηρεσίες, το Κοινοβούλιο, διότι αυτό θα σημάνει διάλυση του ίδιου του κράτους. Το ανησυχητικό είναι ότι κάποιοι εργαλειοποιούν αυτές τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου είτε για αντιπολιτευτικούς λόγους είτε για να εκφράσουν τον προοδευτισμό τους, και δεν βοηθούν στην κατάσταση να κρατηθούν χαμηλοί οι τόνοι και να υπάρχει ήπια αντιμετώπιση της επιδημίας. Καταλαβαίνω ότι δοκιμάζεται η πίστη των πιστών μέσα από την προσέλευσή τους στο Μυστήριο. Εννοώ όλους αυτούς που βγήκαν και έκαναν δηλώσεις με αφορμή την απόφαση της Ιεράς Συνόδου για να πουν ότι είμαστε σκοταδιστές και οπισθοδρομικοί. Η Ιερά Σύνοδος αποφασίζει όχι κατά το πώς νομίζει κάποιο πολιτικό κόμμα… Ολοι διαβάζουμε τις τοποθετήσεις και μπορούμε να τις αξιολογήσουμε. Απαιτείται σύνεση, ενίσχυση, και να μην δημιουργήσουμε πανικό ο οποίος δεν ωφελεί σε τίποτα».

 

 

 

 

Νέας Σμύρνης Συμεών : “Ἡ Ἐκκλησία ἐπί εἴκοσι αἰῶνες δέν γνωρίζει μετάδοση ὁποιασδήποτε ἀσθένειας διαμέσου τῆς θείας Κοινωνίας”

 

 

 

Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος: "Ο Άγιασμός πηγαίνει στην ψυχή. Δε μπορούμε να αγνοήσουμε τα φάρμακα!

 «Εκείνο θέλει πίστη. Δεν είναι μαγική η Θεία Κοινωνία. Ανάλογα με την πίστη που έχουμε ενεργεί και δε βλάπτει. Αλλά ποιος μπορεί να μετρήσει την πίστη; Αν έχεις μεγάλη πίστη, μπορείς να περπατήσεις πάνω στα κύματα από την Αλεξανδρούπολη ως την Σαμοθράκη. Αν δεν έχεις όμως; Πρέπει να προσερχόμαστε με πίστη για τη Θεία Κοινωνία και όχι με διάθεση επίδειξης. Ο αγιασμός πάει στην ψυχή. Και αν ο Θεός θέλει να δοκιμαστούμε; Για την Εκκλησία μας η θεία κοινωνία είναι σώμα και αίμα Χριστού. Κανένα μικρόβιο δεν μεταδίδεται μέσω της θείας κοινωνίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να πηγαίνουν όσοι είναι σωματικά ασθενείς στον ναό για να κοινωνήσουν. Οι κανόνες της Εκκλησίας προβλέπουν για όσους είναι ασθενείς να κοινωνούν εκτός της θείας λειτουργίας, στο σπίτι τους ή στο νοσοκομείο, καλώντας εκεί τον ιερέα και αυτό είναι παλαιά παράδοση. Η Εκκλησία μας μάλιστα φυλά στην Αγία Τράπεζα, στο σκεύος που ονομάζεται αρτοφόριο, θεία κοινωνία για τους ασθενείς, που είναι διαθέσιμη όποτε χρειαστεί. Είναι όμως αμαρτία κάποιος να γνωρίζει ότι ασθενεί και να επιμένει να θέσει τους συνανθρώπους του σε κίνδυνο όχι εκ της θείας κοινωνίας, αλλά εκ της παρουσίας του στον ναό. Οι κανόνες προβλέπουν επιτίμια σε όσους δεν σέβονται τον συνάνθρωπό τους, με την πρόφαση της ευσέβειας. Όσοι λοιπόν ασθενούν ή υποψιάζονται ότι ασθενούν ας παραμένουν στο σπίτι τους και ας συνεννοούνται με τους ιερείς των ενοριών, εάν θέλουν να κοινωνήσουν.

 

Ναυπάκτου Ιερόθεος «Δίνουμε σώμα και αίμα Χριστού και όχι σάλια, για να πούμε ότι μέσα από το σάλιο θα μεταδοθεί κάτι» είπε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης, ζητώντας παράλληλα από τους επιστήμονες να μελετήσουν το φαινόμενο της Θείας Κοινωνίας σε νοσοκομεία λοιμωδών νόσων, λεπροκομεία κτλ. «Οι επιστήμονες να μας βρουν μια περίπτωση ιερέως που ασθένησε μετά από κατάλυση Θείας Κοινωνίας, σε χώρους όπου οι νοσηλευόμενοι ήταν νοσούντες» ζήτησε ο ίδιος. Συνέστησε ωστόσο σε άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και σε όλους τους πιστούς, να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα που συνιστούν οι υπεύθυνοι για την Υγεία".

Κερκύρας Νεκτάριος: "Για την Εκκλησία μας η θεία κοινωνία είναι σώμα και αίμα Χριστού. Κανένα μικρόβιο δεν μεταδίδεται μέσω της θείας κοινωνίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να πηγαίνουν όσοι είναι σωματικά ασθενείς στον ναό για να κοινωνήσουν. Οι κανόνες της Εκκλησίας προβλέπουν για όσους είναι ασθενείς να κοινωνούν εκτός της θείας λειτουργίας, στο σπίτι τους ή στο νοσοκομείο, καλώντας εκεί τον ιερέα και αυτό είναι παλαιά παράδοση. Η Εκκλησία μας μάλιστα φυλά στην Αγία Τράπεζα, στο σκεύος που ονομάζεται αρτοφόριο, θεία κοινωνία για τους ασθενείς, που είναι διαθέσιμη όποτε χρειαστεί. Είναι όμως αμαρτία κάποιος να γνωρίζει ότι ασθενεί και να επιμένει να θέσει τους συνανθρώπους του σε κίνδυνο όχι εκ της θείας κοινωνίας, αλλά εκ της παρουσίας του στον ναό. Οι κανόνες προβλέπουν επιτίμια σε όσους δεν σέβονται τον συνάνθρωπό τους, με την πρόφαση της ευσέβειας. Όσοι λοιπόν ασθενούν ή υποψιάζονται ότι ασθενούν ας παραμένουν στο σπίτι τους και ας συνεννοούνται με τους ιερείς των ενοριών, εάν θέλουν να κοινωνήσουν".

Νέας Ιωνίας Γαβριή λ: "Ως προς τη Θεία Ευχαριστία, ο Μητροπολίτης είπε: «Δεν είναι κάτι το οποίο η εκκλησία μπορεί να το συζητήσει περισσότερο. Είναι αδιανόητο να τελείται η Θεία Λειτουργία και να μην υπάρχει Θεία Ευχαριστία. Αυτό δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα. Όταν βγαίνει ο ιερέας και καλεί τους πιστούς να μεταλάβουν το σώμα και το αίμα του Κυρίου, προσέρχεται όποιος θέλει, με ελεύθερη βούληση".

Πατρών Χρυσόστομος: "Ερωτηθείς ωστόσο αν είναι ασφαλές, ο Μητροπολίτης Πατρών είπε: «για όλες τις περιπτώσεις συνιστάμε στους ανθρώπους που έχουν προβλήματα υγείας να προσέχουν, να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και αυτό φροντίζουμε πάντοτε να γίνεται αντιληπτό σε κάθε περίπτωση. Εκείνο που έχω να τονίσω γιατί πολύς λόγος γίνεται για το θέμα του εκκλησιασμού και της Θείας Κοινωνίας είναι ότι όποιος πιστεύει ότι η Θεία Κοινωνία και η εκκλησία είναι ζωή δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Είναι θέμα πίστεως και συμμετοχής στη μυστηριακή ζωή της εκκλησίας, που είναι μυστήριο ζωής. Ο Χριστός είναι η ζωή. Ή το πιστεύουμε ή δεν το πιστεύουμε και στο διάβα των καιρών μέχρι τώρα πρέπει να το πούμε αυτό, δεν υπάρχει πουθενά κανένα περιστατικό να μεταδόθηκε ίωση ή κάποια άλλη ασθένεια από τη Θεία Κοινωνία. Εγώ είμαι 40 χρόνια παπάς και δεν έχω πάθει τίποτα από την κατάλυση του αγίου ποτηρίου. Είναι θέμα πίστεως και στάσεως απέναντι στη ζωή της εκκλησίας. Όποιος λοιπόν πιστεύει μπορεί να κοινωνεί. Για όποιους δεν πιστεύουν, δεν γεννάται θέμα, γιατί να κοινωνήσουν».

Φθιλωτιδος Συμεών : “Πάσχουμε πάντοτε από διπολισμούς από αυτούς οι οποίοι προσεγγίζουν και απαξιώνουν και βλασφημούν έναντι του Μυστηρίου και από αυτούς που δίνουν μια μαγική χροιά στο Μυστήριο λες και η Θεία Κοινωνία  είναι πολυβιταμίνη που θα σε κάνει σούπερμαν.  O Χριστός είναι η Θεία Κοινωνία. Δεν είναι το μαγικό το οποίο θα σε κάνει να μην αρρωσταίνεις ή να μην πεθαίνεις. Αλλά δεν μεταδίδει η ίδια τον ιό.  Άλλωστε ούτε κανείς μπορεί να μας τεκμηριώσει ποτέ ότι μεταδόθηκε κάποιος ιός μέσα από την Θεία Ευχαριστία. Όποιος το ισχυρίζεται αυτό ας μας το τεκμηριώσει. Ίσα ίσα υπάρχουν εκ του αντιθέτου μαρτυρίες και εμπειρία από την ζωή της Εκκλησίας μας. Αν γνώριζα ότι ο προηγούμενος πιστός έχει προσβληθεί από κορωνοιό, φυσικά και θα κοινωνούσα αμέσως μετά από εκείνον. Θυμηθείτε πως εμείς οι ιερείς γλείφουμε από το πάτωμα την θεία κοινωνία αν τυχόν πέσει κάτω".

Μεσογαίας Νικόλαος

"Η Εκκλησία μας δυό χιλιάδες χρόνια μεταδίδει τη χάρι των μυστηρίων της με τον γνωστό τόσο ανθρώπινο και ταυτόχρονα ευλογημένο τρόπο προς «ίασιν και θεραπείαν ψυχής και σώματος».

Ποτέ δεν προβληματίστηκε με τη σύγχρονη λογική της ασεβούς αμφισβήτησης, αλλά καθημερινά ζει με την εμπειρία της επιβεβαίωσης ενός μεγάλου θαύματος. Είναι δυνατόν η κοινωνία του Θεού να γίνει αιτία ασθένειας η παραμικρής βλάβης;

Είναι δυνατόν το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου και Θεού μας να μολύνει το σώμα και το αίμα μας; Είναι δυνατόν καθημερινή εμπειρία δυό χιλιάδων χρόνων να συντριβεί από τον ορθολογισμό και την ψυχρή ρηχότητα της εποχής μας;

Από αιώνες μεταλαμβάνουν οι πιστοί, υγιείς και ασθενείς, από το ίδιο άγιο ποτήριο και από την ίδια αγία λαβίδα, που ποτέ δεν πλένουμε, που ποτέ δεν απολυμαίνουμε, και ποτέ δεν παρατηρήθηκε κάτι.

Οι ιερείς των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, ακόμη και των λοιμωδών, μεταλαμβάνουν τους πιστούς και με ευλάβεια καταλύουν τη Θεία Κοινωνία και μακροζωούν.

Η Θεία Κοινωνία είναι ο,τι ιερώτερο ως Εκκλησία και άνθρωποι έχουμε, το μεγαλύτερο φάρμακο ψυχής και σώματος. Αυτό είναι και διδασκαλία και εμπειρία της Εκκλησίας μας.

Όσοι δυσπιστούν στο θαύμα της Αναστάσεως του Κυρίου, όσοι ειρωνεύονται την εκ παρθένου γέννησή Του, όσοι αρνούνται την ευωδία των αγίων λειψάνων, όσοι περιφρονούν τα ιερά και όσια, όσοι βυσσοδομούν κατά της Εκκλησίας μας, όσοι ζητούν να εξαφανίσουν και το ελάχιστο ίχνος πίστης από τις ψυχές μας φυσικό είναι να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να προσβάλουν και το ιερώτατο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας".

Σύρου Δωρόθεος:"

Θα ήθελα, κατά ταύτα, να απευθύνω ένα θερμό «ευχαριστώ» από τα βάθη της καρδιάς μου προς την Καθηγήτρια της Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, κυρία Ελένη Γιαμαρέλλου, να της προσφέρω ένα ελάχιστο αντίδωρο για τη δυνατή και τη γενναία φωνή της, που, όμως, λοιδορείται από όσους, ευρισκόμενοι μακράν της Εκκλησίας και της ψυχής, των συναισθημάτων και των παραδόσεων όλων μας, αποπειρώνται, κατ’επάγγελμα, διαρκώς και αλυσιτελώς, να απαξιώσουν την Εκκλησία και τη λειτουργική ζωή Της, προσβάλλοντας ταυτόχρονα και αυτή την ίδια συνταγματικά κατοχυρωμένη θρησκευτική ελευθερία και την ομοίως συνταγματικά κατοχυρωμένη ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας.Όποιο κι αν είναι το τίμημα, δεν πρόκειται ποτέ οι Επίσκοποι και όλοι οι κληρικοί να παρεκκλίνουμε ούτε κατά κεραία από την Πίστη μας'.

Καστορίας Σεραφείμ:

"Υπάρχουν χριστιανοί που φοβούνται να μεταλάβουν για να μην κολλήσουν μικρόβια! Αν ήταν έτσι, δεν θα ζούσε κανένας από τους ιερείς, επειδή στο τέλος καταλύουν το περιεχόμενο του Αγίου Ποτηρίου, από το οποίο κοινωνούν συχνά εκατοντάδες πιστοί με ποικίλες αρρώστιες. Κι όμως, κανένας ιερέας δεν έπαθε ποτέ τίποτα. Το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου είναι “πυρ καταναλίσκον”.

 Αιτωλίας Κοσμας:

"Ας αναφέρουμε τώρα και την δευτέρα αλήθεια. Με αφορμή αυτή την επιδημία βρήκαν την ευκαιρία μερικοί έξυπνοι, στην πραγματικότητα θολωμένοι και άγευστοι θείας χάριτος, να καλέσουν τους χριστιανούς να απομακρυνθούν από τη Θεία Κοινωνία για να μη μεταδοθή, όπως είπαν, η ασθένεια από την ιερά λαβίδα με την οποία κοινωνούν όλοι οι χριστιανοί.

Αλήθεια, αυτοί οι άνθρωποι γνωρίζουν τι είναι μέσα στο Άγιο Ποτήριο όταν γίνεται Θεία Λειτουργία και μεταλαμβάνουν οι πιστοί; Γνωρίζουν ότι μέσα στο Άγιο Ποτήριο και στην ιερά λαβίδα είναι «Χριστός ο Κύριος»; Ο Χριστός δεν είναι απλά ένας ανθρωπος. Είναι ο Θεός ο Άναρχος, ο Αιώνιος, ο Οποίος εσταυρώθη και Ανέστη! Ενίκησε τον θάνατο και χαρίζη Ζωή και υγεία, χαρίζει Ανάστασι, κατά χάριν θέωσι, στον άνθρωπο.

Ας γνωρίσουν οι πολέμιοι της Θείας Κοινωνίας ότι οι Απόστολοι, οι Αποστολικοί Πατέρες, οι Μάρτυρες, οι Όσιοι, οι Νεομάρτυρες ζούσαν με λαχτάρα για το Άγιο Ποτήριο και ότι για την αγάπη του Χριστού μας έφθασαν στο μαρτύριο. Αν δεν το γνωρίζουν, ας μάθουν ότι πολλοί ασθενείς όταν κοινώνησαν ανέκτησαν την υγεία τους και θεραπεύθηκαν!

Ας το διακηρύξουμε κι εμείς παντού. Ο Χριστός δεν μεταδίδει ασθένειες, αλλά ευλογία και ζωή".

 

Σιδηροκάστρου  Μακάριος :

 «Η Θεία Κοινωνία είναι ένα εκ των σπουδαίων ευεργετημάτων και των δωρεών του Θεού σε μας τους ανθρώπους και δεν το διαπραγματευόμεθα. Ουδείς λαϊκός, Βασιλιάς, Πρόεδρος, Πρωθυπουργός ή Υπουργός έχει το δικαίωμα να στερεί την Θεία Κοινωνία από τους πιστούς».