Την Κυριακή , την ημέρα της μεγάλης επιστροφής των πιστών στους ναούς ,ο πρώην Καλαβρύτων Αμβρόσιος ανέγνωσε τον μεγάλο αφορισμό για Μητσοτάκη ,Κεραμέως ,Χαρδαλιά , σε βάρος τριών ανθρώπων που  έχουν δείξει οτι  είναι κοντά στην Εκκλησία.Είτε διαφωνεί  κάποιος με τον κ.Αμβρόσιο είτε συμφωνεί το όλο θέμα που ανέκυψε στα ξαφνικά πρέπει να προβληματίσει .

-Η ανάγνωση έγινε όταν σε όλους τους ναούς οι πιστοί επέδειξαν παροιμιώδη αυτοσυγκράτηση , κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις. Όταν το σύνολο των μητροπολιτών ξεπέρασε βήμα- βήμα όλα τα προβλήματα.

-Όπως ήταν φυσικό προκάλεσε μέγα θόρυβο  για ένα θέμα το οποίο στην ουσία δεν υφίσταται αφού ένας δεσπότης δεν μπορεί να αφορίζει κανένα δημόσιο πρόσωπο  χωρίς να το γνωρίζει η Σύνοδος.

-Ο αφορισμός είναι ανυπόστατος και ουδείς μπορεί να πιστέψει οτι με την κίνηση αυτή ο κ.Αβρόσιος καταδίκασε τους τρείς στην αιώνια κόλαση... από την στιγμή που η Σύνοδος θεωρεί τον αφορισμό ανυπόστατο.

-Τα τρία πολιτικά πρόσωπα δεν  γίνεται να κατηγορηθούν ως εχθροί της πίστεως επειδή έλαβαν μέτρα για την υγεία των πολιτών ακόμη και υπερβολικά.

-Ο αφορισμός αφορά κυρίως αμαρτήματα  που έχουν σχέση με αιρέσεις ,διωγμούς, αμφισβήτησης των Θείων με χαρακτηριστικές ενέργειες...Κάτι που κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί οτι όλα αυτά συνέβησαν...

-Παλαιότερα υπήρξαν αφορισμοί αλλά περισσότερο είχαν να κάνουν με τις επιστήμες ή τη  λογοτεχνία που ήταν δύο χώροι όπου δοκιμάζονταν πολλά.

-Ο αφορισμός του Υψηλάντη ή της Επανάστασης δεν έχει γίνει δεκτός από την Εκκλησία...

-Η πράξη αυτή του κ.Αμβρόσιου δεν ήταν τίποτε άλλο παρά άμεση εμπλοκή του στην πολιτική  γεγονός που δεν συνάδει με την Εκκλησία.

-Επί εποχής Χριστόδουλου ή και παλαιότερα πολλές φορές Εκκλησία και Πολιτεία έφτασαν στα άκρα για θέματα που είχαν άμεση σχέση με το θρήσκευα αλλά ουδέποτε κανείς  δεν σκέφτηκε να αφορίσει κανέναν.

-Αλλωστε για τον λόγο αυτό η Σύνοδος έσπευσε να αποδοκιμάσει την ενέργεια  του πρώην Καλαβρύτων.Κάποιοι υποστηρίζουν πως και στην περίπτωση του δημοσιογράφου Δήμου Βερύκιου είχε διαβαστεί αφορισμός από τον κ.Αμβρόσιο αλλά τότε ο Βερύκιος είχε κάνει ανάρτηση όπου μιλούσε  για την "Παναγία της Αρουραία" ...προκαλώντας ακόμη και την οργή και ατόμων τα οποία δεν πιστεύουν...

-Η παρέμβαση Αμβρόσιου ήταν εκτός της ευθύνης του και δεν πέτυχε παρά να βρεθεί η Εκκλησία στο προσκήνιο με αρνητικό  τρόπο, όταν κέρδιζε το μεγάλο στοίχημα της επιστροφής.

Για να κατανοήσει κάποιος τη σκληρότητα του αφορισμού θα πρέπει να διαβάσει το παρακάτω κέιμενο... το οποίο προσαρμόζεται κάθε φορά στο πρόσωπο  που αφορίζεται:

“αφωρισμένος είη….και κατηραμένος και ασυγχώρητος και άλυτος μετά θάνατον, αι πέτραι και ο σίδηρος λυθήσονται, αυτός δε ουδαμώς, κληρονομήσειε την λέπραν του Γιεζή και την αγχόνην του Ιούδα και είη στένων και τρέμων επί Γης ως ο Κάϊν, σχισθείσα η γη καταπίοι αυτόν……η οργή του Θεού επί την κεφαλήν του και άγγελος Κυρίου καταδιώξαι αυτόν εν δίστομω μαχαίραν……………μηδείς συμφάγη αυτώ ή συμπίη ή συναναστραφή……ή χαιρετίση ή μετά θάνατον ταφής αξιώση……