Τήν Πέμπτην, 29ην Αὐγούστου / 11ην Σεπτεμβρίου 2025, ἑωρτάσθη ὑπό τοῦ Πατριαρχείου ἡ μνήμη τῆς Ἀποτομῆς τῆς κεφαλῆς τοῦ τιμίου ἐνδόξου προφήτου Προδρόμου καί βαπτιστοῦ Ἰωάννου εἰς τήν ἐπ’ ὀνόματι αὐτοῦ Ἱεράν Μονήν εἰς τήν Παλαιάν Πόλιν Ἱεροσολύμων πλησίον τοῦ Ναοῦ τῆς Ἀναστάσεως.
Κατά τήν ἑορτήν ταύτην, τιμᾶται τό μαρτύριον τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου, ὁ ὁποῖος ἐφυλακίσθη ὑπό Ἡρώδου τοῦ Τετράρχου, ὅτε ἤλεγξε αὐτόν διά τόν ἁμαρτωλόν βίον αὐτοῦ, ἤτοι τόν παράνομον δεσμόν αὐτοῦ μετά τῆς συζύγου τοῦ ἀδελφοῦ αὐτοῦ Φιλίππου, Ἡρωδιάδος. Ἡ Σαλώμη, θυγάτηρ αὐτῆς, ἐχρησιμοποιήθη ὡς ὄργανον διά τήν ἀνόσιον ἀποκεφάλισιν τοῦ Τιμίου Προδρόμου, ὅτε ὀρχησαμένη ἐπί τοῖς γενεθλίοις τοῦ Ἡρώδου ἐνώπιον αὐτοῦ ἐζήτησε τήν κεφαλήν τοῦ Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ ὡς δῶρον ὑπ’ αὐτοῦ. Οὗτος, καλέσας σπεκουλάτορα διέταξε αὐτόν καί ἀπέτεμε τήν κεφαλήν τοῦ Ἰωάννου καί ἔφερεν αὐτήν ἐπί πίνακι ὡς ὀψώνιον τοῖς ἀνακειμένοις εἰς τό ἄσεμνον γενέθλιον συμπόσιον αὐτοῦ.
Διά τήν αἰδέσιμον μνήμην τοῦ Τιμίου Προδρόμου ἐτελέσθη Ἑσπερινός ἀφ’ ἑσπέρας καί θεία Λειτουργία τήν πρωΐαν εἰς τήν ὡς ἄνω Ἱεράν Μονήν, προεξάρχοντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Διοκαισαρείας κ. Βενεδίκτου, συλλειτουργούντων αὐτῷ τῶν Ἁγιοταφιτῶν π. Ἰγνατίου Ἡγουμένου τῆς Μπετζάλλας καί τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ποιμένων, π. Φιλουμένου Ἡγουμένου τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος, π. Κλαυδίου, π. Πολυκάρπου, τῶν Ἱερέων π. Νεκταρίου καί π. Νικολάου, τοῦ παρεπιδημοῦντος Ἁγιορείτου π. Ἀντίπα, τοῦ Ἀρχιδιακόνου π. Μάρκου καί τοῦ Ἱεροδιακόνου π. Ἀθανασίου, ψάλλοντος τοῦ Πρωτοψάλτου τοῦ Πανιέρου Ναοῦ τῆς Ἀναστάσεως διακόνου π. Εὐσταθίου καί τοῦ π. Δοσιθέου ἐν μετοχῇ μοναζουσῶν τοῦ Πατριαρχείου, ἐντοπίων καί ὀλίγων προσκυνητῶν, παρουσίᾳ τοῦ Προξένου τοῦ Ἑλληνικοῦ Γενικοῦ Προξενείου κ. Πέτρου Ἀναγνωστάρα.
Διαρκούσης τῆς θείας Λειτουργίας προσῆλθε πρός προσκύνησιν ὁ Μακαριώτατος Πατήρ ἡμῶν καί Πατριάρχης Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος μετά Πατέρων Ἁγιοταφιτῶν.
Μετά τήν θείαν Λειτουργίαν παρετέθη νηστήσιμος δεξίωσις ἀναψυχῆς ὑπό τοῦ Ἡγουμένου Ἀρχιμανδρίτου π. Ματθαίου εἰς τό προαύλιον τῆς Ἱερᾶς Μονῆς διά τό ἐκκλησίασμα καί εἰς τό Ἡγουμενεῖον διά τήν Συνοδείαν.