Αρχική » π. Δανιήλ Αεράκης: «Ο λόγος του Θεού στον Παύλο». Ομιλία στο «Ενορία εν δράσει»

π. Δανιήλ Αεράκης: «Ο λόγος του Θεού στον Παύλο». Ομιλία στο «Ενορία εν δράσει»

από ikivotos

Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου / Ι. Ν. Ευαγγελιστρίας Πειραιώς

Ομιλία με θέμα «Ο λόγος του Θεού στον Παύλο», πραγματοποίησε ο Αρχιμανδρίτης π. Δανιήλ Αεράκης, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου.

Της ομιλίας, που δόθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…», προηγήθηκε Ιερά Παράκληση προς την Υπεραγία Θεοτόκο τη Βηματάρισσα.

Ο λόγος του Θεού είναι η αλήθεια, είπε στην αρχή της ομιλίας του ο π. Δανιήλ . Η λέξη αλήθεια σημαίνει κάτι που δεν ξεχνιέται ποτέ. Και η αλήθεια δεν είναι ιδεολογία, είναι ο ίδιος ο Θεός. Γι’  αυτόν τον λόγο ο απόστολος Παύλος τρέχει και κηρύττει συνεχώς.

«Ο λόγος είναι το κήρυγμα. της αναστάσεως του Ιησού Χριστού. Ο λόγος είναι το προαιώνιο σχέδιο του Θεού. Γι’ αυτόν τον αιώνιο λόγο, ο Παύλος θα πει ότι ο Θεός προ καταβολής κόσμου, έστειλε το Υιό Του. Δηλαδή προτού να γίνει ο κόσμος, προτού να δημιουργηθούν τα άστρα, προτού να δημιουργηθεί ο ήλιος, προτού να γίνουν οι άγγελοι, τότε σχεδίασε το λόγο Του

Το σχέδιο του Θεού είναι αυτός ο λόγος που σχεδίασε ο τριαδικός Θεός, ώστε όταν ο άνθρωπος θα δημιουργηθεί και όταν ο άνθρωπος θα αμαρτήσει, να υπάρχει το σχέδιο της σωτηρίας του ανθρώπου δια του λόγου και δια του αίματος.

Αυτόν τον λόγο κηρύττει ο Παύλος, συνέχισε ο π. Δανιήλ. Και είναι ο λόγος θα έλεγε κανείς, η καινούργια διάσταση της λογικής. Ο λόγος δεν πέφτει έξω και μία κεραία ακόμα δεν θα χαθεί από τον αιώνιο λόγο του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού.

Ο Παύλος παίρνει απ’ τον Χριστό τον λόγο και τον κάνει καταλλαγή, συμφιλίωση. Συμφιλιωθήκαμε με τον Θεό με τον λόγο της ειρήνης, τόνισε. Αν δεν συμφιλιωθούμε, αν δεν έχουμε την ειρήνη του Θεού μέσα μας, τότε δεν θα έχουμε καταλλαγή δια του σταυρού. Άπλωσε τα χέρια του ο Χριστός πάνω στο σταυρό για να μας ειρηνεύσει και αυτός ο σταυρός έχει και το ύψος του για να μας ανεβάσει. Έτσι λέει ο Παύλος, ότι ο λόγος του σταυρού και ο λόγος της αναστάσεως είναι δικός μας λόγος.

Ο Θεός μας αγαπάει πολύ, επεσήμανε ο π. Δανιήλ. Πήρε τις ευθύνες όλες επάνω του, αντί να μας τις καταλογίσει Και φόρτωσε τον Υιό του επάνω στο σταυρό με όλες τις ευθύνες, με όλες τις αμαρτίες μας, ώστε αυτός ο λόγος να γίνει πράξεις, να γίνει μετάνοια.

«Όταν ο Θεός Λόγος γίνεται άνθρωπος, τότε το έλεος του Θεού και η δική μας μετάνοια συναντώνται, τότε η αγάπη του Θεού η άπειρη σμίγει και τότε παράγεται η άφεση των αμαρτιών. Αυτό περιμένουμε όταν πεθάνουμε, τη βασιλεία του Θεού. Αυτά τα δύο μας τα δίνουνε το έλεος και η μετάνοια.

Γι’ αυτό ο Παύλος μιλάει γι’ αυτόν τον λόγο και λέει ότι στην Εκκλησία δεν έχουμε αυθέντες, εξουσιαστές ή δικτάτορες αλλά έχουμε διακόνους του λόγου. Βεβαίως επειδή είναι για τον λόγο και αγαπούν τον λόγο, λειτουργούν και διακονούν το μυστήριο της θείας ευχαριστίας. Δια του λόγου πάμε στο αίμα και το αίμα του Ιησού Χριστού μας καθαρίζει από κάθε αμαρτία.»

Το Ευαγγέλιο είναι ο λόγος της αλήθειας και η αλήθεια του λόγου δεν είναι θεωρία, είναι μία ενυπόστατη κατάσταση, σαρκωμένη στο πρόσωπο του Χριστού, παρατήρησε ο π. Δανιήλ. Το Ευαγγέλιο ενισχύει τον χριστιανό στον αγώνα του κι εκείνος επιθυμεί πλουσιότερο το λόγο της Γραφής. Όχι απλώς διαβάζει, αλλά σπουδάζει στη Γραφή και εμβαθύνει στα θεία νοήματα της.

Ο απόστολος Παύλος όταν ήταν φυλακισμένος, ζητούσε να του ανοίξει ο Θεός, όχι την πόρτα της φυλακής, αλλά την θύρα του λόγου. Δεν τον ενδιαφέρει αν βγει απ’ τη φυλακή, αλλά και φυλακισμένος, ο λόγος του Θεού τρέχει δια του στόματος του. Και  κυρίως, ο φυλακισμένος Παύλος, με τις επιστολές του, αποφυλάκιζε κι εξακολουθεί να αποφυλακίζει μυριάδες ψυχών και να τις οδηγεί στον Χριστό.

Θαυμάζει κανείς την αγωνία του Παύλου για τον καταλληλότερο τρόπο κηρύγματος, συνέχισε ο π. Δανιήλ. Δεν έχει καλούπια κηρύγματος και κάθε περίσταση χρειάζεται ειδικό τρόπο μετάδοσης του μυστηρίου του Χριστού, όπως κάθε ασθενής θέλει το δικό του φάρμακο.

«Θαυμάζει κανείς και την αντοχή του Παύλου. Το κήρυγμα γι’ αυτόν δεν ήταν μία άνετη πορεία, αλλά μια επικίνδυνη επιχείρηση. Πλήρωνε πολύ ακριβά την παρρησία του στο λόγο του Χριστού. Γι’ αυτό και είναι δεμένος με τις αλυσίδες για το κήρυγμα του μυστηρίου του Χριστού. Και δεμένος ακόμα δεν σταματά, αλλά κάνει το παν για να μην σταματήσει το έργο για το οποίο τον κάλεσε ο Θεός

Το Ευαγγέλιο τρέχει με τα πόδια των αποστόλων, διαδίδεται με το στόμα των κηρύκων, μεταλαμπαδεύεται με την καρδιά των αγίων, ευλογείται με τον ζήλο της Εκκλησίας, ενισχύεται με τις προσευχές των χριστιανών, τόνισε ο π Δανιήλ.

 Ο ποιμένας είναι ένας καθημερινός τροφοδότης του λαού. Και φυσικά, για να τροφοδοτήσει τους άλλους, πρέπει πρώτα ο ίδιος να είναι τροφοδοτημένος με τον λόγο της αλήθειας. Η Εκκλησία, ο Ορθόδοξος ναός είναι ένα πνευματικό εστιατόριο και δεν μπορεί ο επίσκοπος, ο εφημέριος, ο κήρυκας του λόγου του Θεού, να σερβίρει νόστιμη πνευματική τροφή, αν προηγουμένως ο ίδιος δεν τρέφεται και δεν ανεφοδιάζεται πνευματικά.

Και ολοκλήρωσε την ομιλία του:

«Ο λόγος του Θεού είναι λόγος για τους πιστούς χριστιανούς που τους ανεφοδιάζει καθημερινά πνευματικά ώστε αυτός ο λόγος να είναι τροφή και τρυφή. Δηλαδή να τρέφονται το λόγο, να διαβάζουν κάθε μέρα το λόγο, να μάθουν το Ευαγγέλιο του λόγου, και μετά απ’ την τροφή έρχεται η τρυφή που σημαίνει γλυκύτητα.

Αυτόν τον λόγο Του αγαπάμε. Να γίνει λόγος ειρήνης, αγάπης. Να μπει σε όλα τα σπίτια, να ειρηνεύσει ο κόσμος για να δοξάζεται δια του λόγου και του πνεύματος, δια του λόγου και του αίματος, δια της Λειτουργίας και της θείας Κοινωνίας, ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

close