Αρχική » Μητροπολίτης Πειραιώς: Ο θάνατος δεν δημιουργήθηκε από τον Θεό. Είναι αποτέλεσμα της δικής μας επιλογής (ΦΩΤΟ)

Μητροπολίτης Πειραιώς: Ο θάνατος δεν δημιουργήθηκε από τον Θεό. Είναι αποτέλεσμα της δικής μας επιλογής (ΦΩΤΟ)

από ikivotos

Στον Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας Αμφιάλης Ιερούργησε χθες Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ο οποίος απένειμε το οφφίκιο του Πρωτοπρεσβυτέρου και προχείρισε σε Πνευματικό τον π. Γεώργιο Γραμματή.

Ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος συνοδευόταν από τον Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς Πρωτοπρεσβύτερο Ιωάννη Παναγιώτου, κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του, αναφερόμενος στην Ευαγγελική περικοπή της ημέρας, όπου ο Ευαγγελιστής Λουκάς καταγράφει την Ανάσταση του γιου της χήρας της Ναΐν, τόνισε ότι «αυτό το θαύμα της αναστάσεως του νεκρού παιδιού, παρουσιάζει ενώπιον μας, για μία ακόμη φορά, με πολύ δυναμικό τρόπο το τεράστιο υπαρξιακό ζήτημα του θανάτου».

«Ο θάνατος δεν δημιουργήθηκε από τον Θεό. Δεν είναι αποτέλεσμα της δικής Του προαιρέσεως και βουλήσεως», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος και συνέχισε: «Είναι αποτέλεσμα της δικής μας επιλογής να πιστέψουμε ότι μπορούμε να αντλήσουμε, δήθεν, ζωή από την κτιστή πραγματικότητα. Ήταν το ψέμα που ακούστηκε στον κήπο της Εδέμ στην αρχή της ιστορίας του κόσμου, όταν ο διάβολος είπε στους πρωτοπλάστους ότι μπορούν να γίνουν Θεοί μόνοι τους».

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος, επικαλούμενος Πατέρες της Εκκλησίας μας, σημείωσε ότι ο Πανάγιος Θεός βλέποντας αυτή την τρομακτική αλλοίωση του πλάσματός Του, «συγκατανεύει για να θεραπεύσει τον θάνατο με τον δικό Του θάνατο». Για να αποκαλύψει την απέραντη αγάπη Του για τον άνθρωπο, η οποία δεν έχει όρια και φθάνει μέχρι το Σταυρό, το μαρτύριο και το θάνατο.

«Το ψεύδος σε κάθε εποχή εμφανίζεται και εντυπωσιάζει με νέο περιτύλιγμα», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, τονίζοντας πως παλαιότερα ήταν η περίφημη ‘’εξέλιξη’’. «Αυτό το ψεύδος, δεν μπορούσε να σταθεί», επεσήμανε, προσθέτοντας παράλληλα πως «φτάσαμε τώρα σε ένα άλλο παραμύθι» και κάνοντας λόγο για την τεχνολογία, υπογράμμισε πως η τεχνολογία είναι «προέκταση της νοήσεώς μας». «Εμείς, κατασκευάζουμε την τεχνολογία. Με ποιες δυνάμεις; Με αυτές που μας χάρισε ο Θεός. Με τη νόηση, τη λογική και βέβαια με την δυνατότητα να παρεμβαίνουμε στην κτήση».

«Άρα η τεχνολογία δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία προέκταση της λογικής μας», ανέφερε, προσθέτοντας πως «αυτά σήμερα θεοποιούνται και γίνονται η περίφημη ‘’τεχνητή νοημοσύνη’’ ή καλύτερα ‘’ευφυΐα’’».

Τονίζοντας πως σήμερα οι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι θα νικήσουν το θάνατο, επανέλαβε πως «ο Θεός μας έπλασε για να μείνουμε αθάνατοι, αλλά όχι με τη βία, όχι με το ζόρι, όχι με την επιβολή Του, αλλά με τη δική μας προαίρεση. Για αυτό και μας έδωσε το ‘’κατ’ εικόνα’’».

«Αν δεν αγαπάς ελεύθερα, δεν έχει αξία η αγάπη», υπογράμμισε, επισημαίνοντας παράλληλα πως «σκοπός είναι να είμαι ικανός να σας εμπνεύσω τον σεβασμό στο πρόσωπό μου με την αγάπη. Αυτό ακριβώς ο Θεός επιζήτησε: να δημιουργήσει πρόσωπα στα οποία να δώσει τον εαυτό Του και εκεί να ανταποκριθούν στην αγάπη Του ελεύθερα και αγαπητικά».

«Σήμερα επανέρχεται το μεγάλο θέμα του θανάτου», ανέφερε στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος, τονίζοντας το γεγονός ότι «κανείς δεν γνωρίζει πότε θα έρθει αυτή η ώρα» και πως μόνο «ο Θεός ξέρει».

«Ο Κύριος μέσα στην πορεία της, επί της γης, ζωής ακριβώς ήρθε για να μας φέρει ζωή», συνέχισε και αναφερόμενος στη φράση του Συμβόλου της Πίστεως «Προσδοκώ Ανάσταση νεκρών…», υπογράμμισε ότι «η ψυχή μας είναι αθάνατη». Εξηγώντας πως «εννοούμε την ανάσταση των σωμάτων μας», σημείωσε πως «πρόγευση, έχουμε τα σώματα των Αγίων τα οποία δεν σαπίζουν, δεν γίνονται σκωληκόβρωτα, δεν βρωμίζουν, αλλά είναι άφθαρτα, αναλλοίωτα και ευωδιάζοντα», «για να εξαγγείλουν το πραγματικό γεγονός της ανάστασης όλων μας, όταν και εμείς θα βάλουμε πάλι πίσω τα σώματά μας, άφθαρτα και πνευματοποιημένα».

«Κάθε φορά που κοινωνούμε τα Άχραντα Μυστήρια γινόμαστε σαν το Χριστό με το ίδιο σώμα, το ίδιο αίμα, την ίδια ζωή, την ίδια σάρκα. Σύσσωμοι, σύναιμοι, σύζωοι, σύσαρκοι με τον Κύριο Θεό», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος και υπογραμμίζοντας πως έχουμε την βεβαιότητα της Αναστάσεως, ευχήθηκε «την Ανάσταση του παιδιού της χήρας της Ναΐν, να την βάλουμε ως πυξίδα στη ζωή μας. Ξέρουμε ότι βαδίζουμε προς τον θάνατο, αλλά ο θάνατος έχει νικηθεί στον πρόσωπο του Αναστημένου Κυρίου και όλων των Αγίων μας». «Εύχομαι αυτή η βεβαιότητα της νίκης να αποτελεί το εφαλτήριο της καθημερινότητός μας», είπε καταλήγοντας.

Απονέμοντας στη συνέχεια το οφφίκιο του Πρωτοπρεσβυτέρου στον π. Γεώργιο, σημείωσε αρχικά πως «όλοι αγωνίζονται για τον ίδιο σκοπό: για τη Βασιλεία του Θεού» και κάνοντας αναφορά στον πολιό και σεβαστό από όλους γέροντα Στέφανο Αναγνωστόπουλο, ο οποίος  με πολύ αγάπη, μεγάλη αφοσίωση και θείο έρωτα διακόνησε το Ναό της Αγίας Βαρβάρας και του οποίου «έργο είναι τα τιμημένα πρόσωπά σας», όπως χαρακτηριστικά είπε, αλλά και στον κατά πνεύμα υιό του, εν ουρανοίς αυλιζόμενο μακαριστό π. Αντώνιο Δημόπουλο, μίλησε για τα κοινά χαρίσματα του νέου εφημερίου με τους προκατόχους του στην ιερατική διακονία του Ναού.

Τόνισε πως πρόκειται για κληρικό «συνετό, πράο, με επίγνωση της ευθύνης του, με πολύ θυσιαστική αγάπη και με βαθύτατη ευσέβεια» και για να  «υποκαύσουμε το ζήλο του και να τον τιμήσουμε για το ήθος του, την ευσέβειά του, την αγάπη του στην Εκκλησία και την προσφορά του», όπως χαρακτηριστικά είπε ο Σεβασμιώτατος, του απένειμε το οφφίκιο του Πρωτοπρεσβυτέρου και τον προχείρισε σε Πνευματικό «για να αναδέχεται τις αμαρτίες των αδελφών του και να τις προσαγάγει στο Θρόνο της Χάριτος» «και να ανοίγει τη Βασιλεία του Θεού στη φλεγομένη μας γη».

Ο π. Γεώργιος από την πλευρά του ευχαρίστησε με ιδιαίτερα θερμά και ουσιαστικά λόγια τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ο οποίος του ευχήθηκε η διακονία του «να είναι για όλους διακονία ζωής και Αναστάσεως».

Δείτε σχετικό φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

close