Λίγο πριν αρχίσουν τα σχολεία και το θέμα των θρησκευτικών έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα με αφορμή τις θέσεις γονέων και θεολόγων.
Στο περιθώριο όλων αυτών το υπουργείο Παιδείας όπως ανακοινώθηκε αναθέτει στους θεολόγους τη διδασκαλία των Θρησκευτικών όλων των τάξεων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου (Α΄ Ανάθεση), η διδασκαλία της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Γ΄ Γυμνασίου (Β΄ Ανάθεση), η διδασκαλία της Φιλοσοφίας της Β΄ Λυκείου (Β΄ Ανάθεση), η διδασκαλία της Ιστορίας όλων των τάξεων του Γυμνασίου (Γ΄ Ανάθεση). Η Ερευνητική Εργασία έχει πλέον καταργηθεί ως αυτοτελές μάθημα.
Τα Θρησκευτικά όλων των τάξεων του Γυμνασίου ανατίθενται και στους Φιλολόγους (ΠΕ02) ως μάθημα Γ΄ ανάθεσης.
Η ΠΕΘ κατά ΕΛΜΕ
Στο μεταξύ η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων με αφορμή ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ημαθίας αναφέρει :
Η ΕΛΜΕ Ημαθίας εξέδωσε Δελτίου Τύπου (29/6/2020), στο οποίο αναφέρει ότι η καταγγελία προς την Εισαγγελία, από την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Νάουσας , για διάπραξη του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος Δημοσίου Υπαλλήλου, που αφορά στους Εκπαιδευτικούς εκείνους που εφαρμόζουν στην τάξη τα κατηργημένα από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) Προγράμματα και βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, που εισήγαγαν στα σχολεία οι κ. Φίλης – Γαβρόγλου και τα οποία συνέχισε η κ. Κεραμέως, τους δημιουργεί, ακούσια ή εκούσια, αίσθημα εκφοβισμού. Αναφέρει επίσης, ότι η καταγγελία έχει ως στόχο την ποινικοποίηση της σχολικής ζωής και μάλιστα για ένα θέμα, που υπεύθυνο είναι το Υπουργείο Παιδείας. Υπέρ αυτού του Δελτίου Τύπου της ΕΛΜΕ Ημαθίας ήλθε να συνηγορήσει με ανακοίνωσή της (03/07/2020) και η ΟΛΜΕ.
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ), με αφορμή τα παραπάνω Δελτία Τύπου, οφείλει να επισημάνει προς κάθε κατεύθυνση, τα παρακάτω:
1. Εκείνοι που εξέδωσαν τέτοιες ανακοινώσεις οφείλουν να γνωρίζουν ότι δεν μπορεί να εμπαίζονται ολοφάνερα: α) ο θεσμός της Δικαιοσύνης, το ΣτΕ, οι δικαστικοί λειτουργοί και οι αποφάσεις τους, β) οι μαθητές και οι γονείς τους, γ) οι Θεολόγοι καθηγητές, δ) ο εκκλησιαστικός και θεολογικός κόσμος και ε) το σύνολο του ελληνικού λαού, από ελάχιστα πολιτικά, θεολογικά, εκκλησιαστικά και συνδικαλιστικά στελέχη, τα οποία, ίσως, δεν επιθυμούν να εφαρμόζονται οι νόμοι και το Σύνταγμα σε αυτήν εδώ την χώρα, κυρίως, όταν θεωρούν ότι δεν είναι προς ίδιον όφελος η εφαρμογή συγκεκριμένων νόμων.
2. Δεν μπορεί να είναι παντοτινά στην Ελλάδα επιλεκτική η εφαρμογή των νόμων και, εν προκειμένω, με πρόφαση την ποινικοποίηση της σχολικής ζωής. Πιο συγκεκριμένα, δεν μπορούν ορισμένοι να χύνουν σήμερα κροκοδείλια δάκρυα και να μιλάνε για ποινικοποίηση της σχολικής ζωής, όταν εδώ και χρόνια, κοιτούν αδιάφορα, σιωπούν και δεν συνηγορούν στο να εφαρμοστούν από το Υπουργείο Παιδείας και τους εκπαιδευτικούς οι αποφάσεις του ΣτΕ, που αφορούν στα αντισυνταγματικά και αντιπαιδαγωγικά Προγράμματα και Βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, που εισήγαγαν στα σχολεία οι κ.κ. Φίλης – Γαβρόγλου και τα οποία συνέχισε η κ. Κεραμέως. Δεν είναι σωστό ούτε δίκαιο, επίσης, να σιωπούν, ως συνδικαλιστές, εκπρόσωποι όλων των συναδέλφων, όταν διώκονται Θεολόγοι καθηγητές, οι οποίοι, σύννομα φερόμενοι, προσπάθησαν να εφαρμόσουν στην σχολική τάξη τις αποφάσεις του ΣτΕ (βλ. περίπτωση Θεολόγου καθηγητή στην Αττική) και να εμφανίζονται τώρα, στη Νάουσα, υπερασπιστές άλλων εκπαιδευτικών, αποδεικνύοντας ότι εφαρμόζουν δύο μέτρα και δύο σταθμά απέναντι στους συναδέλφους τους.
3. Δεν εκφράζει την αλήθεια των πραγμάτων η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ημαθίας, όταν αναφέρει ότι για το «θέμα υπεύθυνο είναι το Υπουργείο». Πληροφορούμε τους συντάκτες της προειρημένης ανακοίνωσης ότι σχετική διάταξη του Ποινικού Κώδικα (άρθρον 21) ρητά αναφέρει, ότι «ο δημόσιος υπάλληλος τιμωρείται ποινικώς, ακόμη και αν εκτελεί εντολή ανωτέρου του, και δεν απαλλάσσεται εκ τούτου, καθ’ όσον η διάταξη του Υπαλληλικού Κωδικός (άρθρον 25 § 3) όχι μόνον επιτρέπει, αλλά και επιβάλλει εις τον δημόσιο υπάλληλο, να ελέγχει την νομιμότητα των εντολών, που λαμβάνει».
4. Προσθέτουμε ακόμη, ότι στην παραπάνω κατηγορία εντάσσονται, όχι μόνον οι Θεολόγοι καθηγητές και οι δάσκαλοι του Δημοτικού, που δεν εφαρμόζουν τις αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου της χώρας (ΣτΕ), αλλά και:
α) Οι συντάκτες του νέου ΦΕΚ Κεραμέως (04-03-2020), που αφορά στα Προγράμματα και στα Βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, οι οποίοι, μέσα σε αυτό το νέο ΦΕΚ, απροκάλυπτα εκθειάζουν και χρησιμοποιούν και εισάγουν, από την πίσω πόρτα στα σχολεία, στο μεγαλύτερο μέρος τους, τα ακυρωμένα από το ΣτΕ Προγράμματα και βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.
β) Οι συντάκτες των νέων Βιβλίων για το μάθημα των Θρησκευτικών, που πρόκειται να ισχύσουν στα σχολεία, από τον προσεχή Σεπτέμβριο και οι οποίοι είχαν λάβει εντολή από την Υπουργό Παιδείας να προτείνουν τη «βέλτιστη δυνατή μεταβατική λύση του ζητήματος, με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του ΣτΕ, για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη συγγραφή και εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του αντιστοίχου διδακτικού υλικού για το μάθημα των Θρησκευτικών». Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό ότι, στις πρώτες κιόλας σελίδες αυτών των νέων Βιβλίων οι υπεύθυνοι συγγραφείς ή συντονιστές τους ομολογούν ανερυθρίαστα ότι τα νέα Βιβλία τους βασίζονται στα ακυρωμένα από το ΣτΕ Προγράμματα και Βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.
γ) Τα πρόσωπα, επίσης, που καλούνται να στελεχώσουν τις επιτροπές του ΙΕΠ για τα νέα Προγράμματα και Βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών και τα οποία είχαν συμμετάσχει στην εκπόνηση ή τη διαδικασία επιμόρφωσης των ακυρωθέντων από το ΣτΕ Προγραμμάτων και Βιβλίων.
Δεν είναι δυνατόν, συνεχώς και αδιάκοπα, σε αυτήν εδώ την χώρα κάποιοι επιτήδειοι πολιτικοί ή πολίτες της, να προσπαθούν, συνήθως με τα δεκανίκια της εξουσίας, να εφευρίσκουν τρόπους, με τους οποίους να επιχειρούν να ακυρώνουν, στην πράξη, τις αποφάσεις των δικαστηρίων.
Η ΠΕΘ λοιπόν, αφού συγχαρεί δημόσια την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Νάουσας για το έμπρακτο ενδιαφέρον της, ως προς τη θρησκευτική αγωγή των παιδιών τους και των παιδιών του ορθόδοξου ελληνικού λαού επαναλαμβάνει, για μία ακόμη φορά, προς κάθε ενδιαφερόμενο, ότι είναι αποφασισμένη να τιμά την αποστολή της και να απαιτεί με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο την πλήρη εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ, που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών.
5. Τέλος, η ΠΕΘ θεωρεί ότι πρέπει άμεσα να διερευνηθεί ο κομβικός ρόλος που διαδραματίζει ο μη Θεολόγος Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας κ. Γεώργιος Καλαντζής -στον οποίον, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ανατεθεί το έργο της εποπτείας της συγγραφής των Προγραμμάτων και των βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών- αναφορικά με όσα περίεργα και αντισυνταγματικά συμβαίνουν σε βάρος του ορθόδοξου Μαθήματος των Θρησκευτικών αλλά και σε άλλα θέματα, όπως στη δημιουργία του Ισλαμικού Τμήματος στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ και, σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύνταξη της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), που αφορούσε στο κλείσιμο των Ιερών Ναών κατά την περίοδο του lockdown στη χώρα, λόγω της εξάπλωσης του κορωναϊού COVID-19.
Ο κ. Πρωθυπουργός, η κ. Υπουργός Παιδείας, η Κυβέρνηση, το Κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος, που όλοι γνωρίζουν ότι τον στηρίζει αλλά και ο ορθόδοξος ελληνικός λαός δεν αξίζει να επιβαρύνονται και να ταλαιπωρούνται από τους σχεδιασμούς ενός ανθρώπου, άσχετου με την Επιστήμη της Θεολογίας και τη Χριστιανική Παιδαγωγική, που αποφασίζει και διατάσσει, χωρίς να υπολογίζει το Σύνταγμα και τους Νόμους και χωρίς να ακούει τις θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσής μας και ο οποίος διαρκώς ενεργεί αντορθόδοξα και αυταρχικά, χωρίς διάλογο, έχοντας φυσικά την εκ μέρους της κ. Υπουργού εξουσιοδότηση. Και φυσικά ο ίδιος ως Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων, πιθανόν να διατυμπανίζει Urbi et Orbi την επάρκειά του σε αυτά τα θέματα, στην πράξη, όμως, αποδεικνύεται, ότι αυτός, με την ανοχή άλλων, είναι ουσιαστικά ο εγκέφαλος του πνευματικού εγκλήματος, που τελείται σε βάρος του Ορθόδοξου εκκλησιαστικού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών και του εκτροχιασμού του από την χριστιανική και συνταγματική κανονικότητα.
Επιτέλους, θα προστατέψει κάποιος το χριστιανικό μάθημα, το οποίο είναι το μόνο που αναπτύσσει την ορθόδοξη χριστιανική ταυτότητα και συνείδηση των βαπτισμένων από την Εκκλησία μας ορθοδόξων μαθητών μας, προσφέροντάς τους ταυτόχρονα και τα απαιτούμενα πρότυπα για μια αληθινή ηθικοπνευματική ζωή;