Αρχική » Eπιστολή Βαρθολομαίου σε Δημητριάδος για την Αγιά Σοφιά

Eπιστολή Βαρθολομαίου σε Δημητριάδος για την Αγιά Σοφιά

από christina

 

Επιστολές   προς τους μητροπολίτες οι οποίες έχουν παρέμβει δημόσια και  δυναμικά κατά της απόφασης Ερντογάν για την μετατροπή της Αγιά Σοφιάς σε τζαμί.Ενας εξ αυτών και ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ.Ιγνάτιος στον οποίο ο κ.Βαρθολομαίος απέστειλε ευχαριστήρια  επιστολή

Ο  κ. Βαρθολομαίος  αναφέρει στην επιστολή του ότι «μόνον η χρήσις του υπερόχου τούτου ιερού οικοδομήματος ως χριστιανικού ναού ανταποκρίνεται εις την ουσίαν του και την λυτρωτικήν μαρτυρίαν του. Εις αυτόν τον πανίερον χώρον, τα πάντα υμνούν τον Χριστόν, τον ένσαρκον Λόγον, τον εν αρχή και τον ερχόμενον. Η αλήθεια αύτη, η οποία αποτελεί τον πυρήνα της χριστιανικής πίστεως ες τον εν Τριάδι Θεόν, απορρίπτεται από το Ισλάμ. Οι μουσουλμάνοι πιστοί προσηύχοντο μετά την μετατροπήν της Αγίας Σοφίας εις τέμενος, επί 481 έτη, εντός ενός χριστιανικού ναού, εν ατμοσφαίρα χριστιανική, γενικώς και όχι μόνον λόγω των αγιογραφιών, αι οποίαι επεκαλύφθησαν. Η μόνη χρήσις, η οποία σέβεται και αναδεικνύει την αλήθειαν και την ιεράν αποστολήν της Αγίας Σοφίας, είναι η λειτουργία της ως χριστιανικού ναού».

Ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας υπογραμμίζει ότι «ο Ναός της του Θεού Σοφίας διακηρύττει, με μοναδικόν τρόπον ότι η χριστιανική ναοδομία είναι ανυπέρβλητος θεολογική γλώσσα, η οποία διά της αρχιτεκτονικής εμπνεύσεως εκφράζει ορθοτόμως την πίστιν της Εκκλησίας εις τον Τριαδικόν Θεόν, εις την πανσωστικήν ενσάρκωσιν του Θεού Λόγου και εις την εσχατολογικήν πλήρωσιν και την πληρότητα της Θείας Οικονομίας εν τη Βασιλεία του Θεού». 

Παράλληλα τονίζει ότι «ουδεμία παρέμβασις εις το οικοδόμημα δύναται να επικαλύψη, να αλλοιώση ή να εξαφανίση το ευάγγελον μήνυμα και την αποστολήν του Ναού, περί του οποίου έχει σαφώς λεχθή, ότι αποτελεί «την αρχιτεκτονικήν διατύπωσιν του δόγματος της Χαλκηδόνος» ήγουν της πίστεως εις το «αεί μυστήριον» της Θεανθρωπινότητος, εις την ένωσιν και αλληλοπεριχώρησιν, εν τω ενί προσώπω του Θεού Λόγου, της θείας και ανθρωπίνης φύσεως, «ασυγχύτως, ατρέπτως, αδιαιρέτως, αχωρίστως».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ