Σε κόντρα μεταξύ Εκκλησίας και επιστημόνων εξελίσσεται το ζήτημα της Θείας Μετάληψης  και αυτή την περίοδο.Οι Ιεράρχες έναν μετά τον άλλο επικρίνουν τις θέσεις των επιστημόνων  και κυρίως τον καθηγητή Γενετικής κ.Μανώλη Δερμιτζάκη, επειδή ζητούν από την κυβέρνηση με επιβάλλει αλλαγές στον τρόπο της μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας.

«Κανείς δεν μπορεί με αφορμή την υφιστάμενη υγειονομική κρίση να εργαλειοποιεί το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, με πρόθεση και σκοπό να ικανοποιήσει τις οποιεσδήποτε ιδεολογικές του επιδιώξεις, προσανατολισμούς ή αγκυλώσεις», ανέφερε με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, κληθείς από το Arxon.gr να σχολιάσει τοποθετήσεις ειδικών επιστημόνων, τον τελευταίο καιρό, σχετικά με την διακοπή της μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας, και ιδιαίτερα τις πρόσφατες δηλώσεις του καθηγητή Γεννετικής Μανώλη Δερμιτζάκη, στον τηλεοπτικό σταθμό SKAI, ο οποίος υποστήριξε την άμεση διακοπή ή την αλλαγή του τρόπου μετάδοσης του μυστηρίου.

«Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας είναι στοιχείο της ταυτότητας της Ορθόδοξης Εκκλησίας και η κοινωνία του σώματος και του αίματος του Χριστού, αλλά και τρόπος και μέσον μυστηριακής κοινωνίας με τον ίδιο το Χριστό και των πιστών μεταξύ τους, και άρα καθίσταται φάρμακο αθανασίας και δίδεται εις ζωήν αιώνιον», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσόστομος. Συνάμα, υπενθύμισε ότι τόσο το Οικουμενικό Πατριαρχείο όσο και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, έχουν αποφανθεί περί του θέματος ότι δεν υφίσταται καμμία υιοθέτηση αλλαγής του τρόπου μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας. «Το θέμα είναι αδιαπραγμάτευτο» υπογράμμισε ο Μητροπολίτης.

Τέλος, ερωτηθείς για το αν επιχειρείται ποινικοποίηση του μυστηρίου, υποστήριξε κάθετα ότι κάτι τέτοιο θα προκαλέσει τριγμούς, τάσεις διάσπασης και διχοστασία στην ελληνική κοινωνία με οδυνηρές συνέπειες στην κοινωνική συνοχή και ενότητα. «Το θέμα αγγίζει τον πυρήνα της θρησκευτικότητας των νεοελλήνων και της πλειονότητας του θρησκεύοντος ελληνικού λαού, αλλά και προσβάλλει τα interna corporis της ίδιας της Ορθόδοξης Εκκλησίας».