Αρχική » Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού συμμετείχε σε Πολυμετοχική Στρογγυλή Τράπεζα για τις Ανθεκτικές Κοινότητες στην Κύπρο

Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού συμμετείχε σε Πολυμετοχική Στρογγυλή Τράπεζα για τις Ανθεκτικές Κοινότητες στην Κύπρο

από ikivotos

Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (Ε.Ε.Σ.), Dr. Αντώνιος Αυγερινός, συνοδευόμενος από τον Εκπαιδευτή Εκπαιδευτών του Ε.Ε.Σ. κ. Ζεκή Μεμέτ Αλή και την Director of International Relations and Partnerships, κα Θάλεια Φωναζάκη, συμμετείχε στην Πολυμετοχική Στρογγυλή Τράπεζα με θέμα: «Ανθεκτικές Κοινότητες στην Πράξη: Κλιματική Προσαρμογή, Κοινοτική Ετοιμότητα και Συμμετοχή των Πολιτών», που πραγματοποιήθηκε στο Πολυδύναμο Κέντρο του Δήμου Λευκωσίας. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Κυπριακό Ερυθρό Σταυρό (Κ.Ε.Σ.) και το CARDET, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου EUPP5: «Resilient Communities in Action: Bridging EU Priorities with Local Realities».

Στις τοποθετήσεις του, ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Σ., ανέδειξε την ανθρώπινη διάσταση της κλιματικής κρίσης, υπογραμμίζοντας ότι οι φυσικές καταστροφές δεν πλήττουν εξίσου όλες τις κοινωνικές ομάδες, καθώς οι πλέον ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρίες, μετανάστες, άστεγοι κ.α.), αντιμετωπίζουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Αξιοποιώντας την εμπειρία 149 ετών παρουσίας του Ε.Ε.Σ. στις μεγάλες κρίσεις της Ελλάδας, τόνισε την τεράστια σημασία της εκπαίδευσης των πολιτών πριν την κρίση, της ψυχοκοινωνικής στήριξης και υποστήριξης από εξειδικευμένους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, καθώς και τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο των εθελοντών στην αντιμετώπιση των κρίσεων. Ανέδειξε, επίσης, την ανάγκη συστηματικής χαρτογράφησης των ευάλωτων κατοίκων σε επίπεδο κοινότητας και πρότεινε τη δημιουργία Τοπικών Σχεδίων Κοινοτικής Ανθεκτικότητας σε κάθε δήμο, με τη συνεργασία τοπικής Αυτοδιοίκησης, Πολιτικής Προστασίας, Ερυθρού Σταυρού και πολιτών.

Ο Ε.Ε.Σ. μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης όσο και την επόμενη ημέρα, συμμετείχε σε εσωτερικές συναντήσεις εργασίας με τον Κυπριακό Ερυθρό Σταυρό, στοχεύοντας στην αμοιβαία στήριξη μεταξύ των δύο αδελφών Συλλόγων, στην ανταλλαγή καλών πρακτικών και εμπειριών στους τομείς του εθελοντισμού, της κοινοτικής ετοιμότητας, της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και της προστασίας των ευάλωτων ομάδων, καθώς και στην διερεύνηση τρόπων με τους οποίους ο Ε.Ε.Σ. μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση του έργου του Κ.Ε.Σ.

Μέσα από αυτή τη συνεργασία, οι δύο Σύλλογοι επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους στις Θεμελιώδεις Αρχές του Διεθνούς Κινήματος του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου και τη βούλησή τους να συνεχίσουν να εργάζονται από κοινού για πιο ανθεκτικές, συμπεριληπτικές και προετοιμασμένες κοινότητες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

close