Υπέρ του εμβολίου τάχθηκε ο μητροπολίτης Ναυπάκτου κ.Ιερόθεος σε συνεντευξή του στον “Ελ.Τύπο” ενώ τόνισε πως ο κορωνοϊός κινείται με δημοκρατικό τρόπο , κινείται δηλαδή χωρίς να κάνει διακρίσεις.
Για το εμβόλιο :
Σε όλα τα παιδιά μέχρι την ηλικία των δέκα ετών γίνονται εμβολιασμοί υποχρεωτικά για 13 νόσους και προαιρετικά για άλλες 3 νόσους, δηλαδή συνολικά γίνονται 16 εμβόλια, και πολλά από αυτά είναι επαναλαμβανόμενα. Επίσης, στις επόμενες ηλικίες γίνονται άλλα εμβόλια και σε αυτά οφείλεται η αύξηση του προσδόκιμου ορίου ζωής.
Τα εμβόλια ενισχύουν το ανοσιοποιητικό σύστημα του οργανισμού για να αντιμετωπίση τους ιούς.
Και εγώ έχω κάνει εμβόλια, διότι διαφορετικά πιθανόν δεν θα ζούσα και κάθε χρόνο κάνω το εμβόλιο για την γρίπη. Θα κάνω όμως και το νέο εμβόλιο ύστερα από τις εγκρίσεις των αρμοδίων Οργανισμών και την απόφαση της Ιεράς Συνόδου και τις υποδείξεις των θεραπόντων ιατρών μου.
Βεβαίως, δεν δίνω συνωμοσιολογικές και ιδεολογικές ερμηνείες στα εμβόλια. Θεωρώ ότι με τον τρόπο αυτό μπορώ να παρατείνω την βιολογική ζωή, χωρίς αυτό να είναι αυτοσκοπός μου, ώστε να βοηθήσω όσο μπορώ όσους με έχουν ανάγκη και να προετοιμασθώ κατάλληλα για τον θάνατό μου και την συνάντησή μου με τον Χριστό.
Με ενδιαφέρει περισσότερο το πνευματικό εμβόλιο που είναι η προσευχή και η θεία Κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού και στενοχωρούμαι όταν το αρνούνται στους Χριστιανούς.
Για τους διωγμούς της Εκκλησίας :
Πράγματι, δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα από το κλείσιμο των Ναών, και μάλιστα σε κρίσιμες και σημαντικές εκκλησιαστικές περιόδους, όπως την Μεγάλη Σαρακοστή, το Πάσχα και τώρα την περίοδο της προετοιμασίας για τα Χριστούγεννα.
Το επιχείρημα του διωγμού το έχω ακούσει και δεν μπορώ να το ερμηνεύσω πλήρως. Όταν κλείνουν όλα τα καταστήματα, τα Σχολεία, τα Πανεπιστήμια, τα αεροδρόμια κλπ. δεν μπορώ να πω ότι όλα αυτά έγιναν ως άλλοθι για να κάνουν διωγμό στην Εκκλησία.
Όταν όμως βλέπω διάφορες εμμονές ως προς την Εκκλησία, όταν παρατηρώ ότι δίνονται εύκολα άδειες για άλλες εξόδους από τα σπίτια κατά την διάρκεια της απομόνωσης, όπως για βάδισμα, έξοδο κατοικιδίων ζώων, και δεν επιτρέπουν άδεια για να πάνε στον Ναό να προσευχηθούν, τότε προβληματίζομαι σοβαρότατα.
Νομίζω ότι γίνονται λάθη εκατέρωθεν. Μερικοί Κληρικοί και Χριστιανοί δεν τηρούν επακριβώς τα μέτρα, γιατί έχουν μια μονοφυσιτική αντίληψη ως προς τον Ναό, και άλλοι που λαμβάνουν πολύ αυστηρά μέτρα για τους Ναούς, γιατί φαίνεται ότι έχουν πρόβλημα με την θεία Μετάληψη.
Για τις ευθύνες της Εκκλησίας για τη διασπορά ιού:
Ο covid-19 έχει αποδείξει ότι κινείται με «δημοκρατικό» τρόπο, δηλαδή προσβάλλει όλους, δεν εξαιρεί κανέναν και μάλιστα το κάνει κυρίως σε όσους συμπεριφέρονται με αδιαφορία, απερισκεψία. Κάποιοι, όμως, δεν ενεργούν δημοκρατικά, αφού είναι έτοιμοι να ενοχοποιήσουν μέλη της Εκκλησίας που έχουν προσβληθή από τον ιό και αμνηστεύουν άλλους. Νομίζω αυτό είναι ένας ιδιότυπος ρατσισμός, που είναι πιο επικίνδυνος από τον κορωνοϊό.
Δεν ευθύνεται η Ιερά Σύνοδος για τα κρούσματα κορωνοϊού που παρατηρήθηκαν και στην Εκκλησία, διότι από την πρώτη στιγμή αποδέχθηκε τα μέτρα, ακόμη και τα υπερβολικά. Ευθύνονται όμως όσοι δεν τηρούν τα μέτρα που προτείνονται από τους ειδικούς ούτε υπακούουν στην Ιερά Σύνοδο λόγω λανθασμένων «θεολογικών» απόψεων.
Ερώτηση: Θα μπορούσε ποτέ η Εκκλησία να δεχτεί αλλαγή του τρόπου μετάδοσης της Θείας Μετάληψης;
Απάντηση: Σε αυτό έχει αποφασίσει η Ιερά Σύνοδος, ότι ο τρόπος μεταδόσεως της θείας Κοινωνίας είναι δοκιμασμένος τουλάχιστον για χίλια χρόνια και δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα, σε Νοσοκομεία, σε Θεραπευτήρια λοιμωδών νόσων, σε όλους τους χώρους. Βεβαίως, η Μετάληψη του Σώματος και Αίματος του Χριστού προσφέρεται σε αυτούς που το θέλουν και έχουν προετοιμασθή κατάλληλα.
Παρατηρώ όμως ότι το θέμα αυτό το συζητούν αρνητικά άνθρωποι που ούτε κοινωνούν ούτε εκκλησιάζονται τακτικά, και όχι όσοι κοινωνούν και εκκλησιάζονται.
Υποψιάζομαι ότι η αυστηρότητα των μέτρων που έχουν ληφθή από την Πολιτεία ως προς τους Ιερούς Ναούς έγινε επειδή μερικοί έχουν εμμονές ως προς την θεία Μετάληψη. Όμως στο θέμα της θείας Μεταλήψεως νομίζω δεν υπάρχει απόφαση της Επιστημονικής Επιτροπής, γιατί είναι θέμα πίστεως. Αν υπάρχη τέτοια απόφαση, παρακαλώ να δημοσιοποιηθή.
Για τον εορτασμό των Χριστουγέννων :
Δεν καταλαβαίνω πλήρως αυτό που ακούω από πολλούς να λένε ότι φέτος «καλούμαστε να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα διαφορετικά». Τι θα πη «διαφορετικά»; Αν νοείται να μη γίνονται μετακινήσεις, συγχρωτισμοί, καλώς. Πως, όμως, θα γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα με φωταγωγημένες πλατείες, με άνοιγμα των καταστημάτων για ψώνια, αλλά με κλειστούς Ναούς; Τι νόημα δίνουμε στην Γέννηση του Χριστού; Μήπως ο Χριστός γεννήθηκε ως άνθρωπος για να μας δίνη το δικαίωμα να γιορτάζουμε με ρεβεγιόν και με λαμπιόνια; Είμαστε Χριστιανοί η ειδωλολάτρες με χριστιανικό επίχρισμα;
Τελικά, μερικοί εννοούν εορτασμό των Χριστουγέννων σαν να ζούμε προ Χριστού. Μήπως αυτό δικαιώνει αυτούς που ισχυρίζονται ότι ο σύγχρονος κόσμος, ακόμη και στην Ελλάδα, είναι ένας κόσμος «μεταχριστιανικός», δηλαδή «ένα μείγμα από Χριστιανούς, πρώην Χριστιανούς και μη Χριστιανούς»; Όταν δεν ανοίγονται οι Ναοί αυτές τις ημέρες, με την τήρηση όλων των μέτρων, μάλλον δικαιώνεται η «μεταχριστιανική» νοοτροπία της εποχής μας.
Η εορτή των Χριστουγέννων εορτάζεται κατ’ εξοχήν θεολογικά, εκκλησιαστικά και ευχαριστιακά, αλλιώς είναι μια απλή ανθρώπινη ιστορία.