Tα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι απαγορευτικά.Αντίθετα ένας θεολογικά καταρτισμένος ιερέας μπορεί να χρησιμοποιεί τα social media με σκοπό να πάρει ένα άτομο από εκεί και να το φέρει στην Εκκλησία, σε μια πραγματική ενορία». Τη δήλωση αυτή έκανε  στο κανάλι «Σπας» ο αντιπρόεδρος του Συνοδικού Τμήματος για τις Εκκλησιαστικές Σχέσεις με την Κοινωνία και τα ΜΜΕ, αντιπρόεδρος του Παγκόσμιου Ρωσικού Λαϊκού Συμβουλίου και σύμβουλος του προέδρου της Κρατικής Δούμας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, καθηγητής της σχολής φιλοσοφίας του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας, Μ.Β. Λομονόσοφ και διδάκτωρ Πολιτικών Επιστημών Αλεξάντρ Σίπκοφ.

Επειδή όμως  έχουν καταγραφεί πολλά «παρατράγουδα» υπενθύμισε ότι πρόσφατα ο Πατριάρχης Κύριλλος, μιλώντας στη Συνέλευση της Επισκοπής της Μόσχας, προειδοποίησε για τα λάθη των ιερέων που άρχισαν να κηρύττουν σε κοινωνικά δίκτυα ή κάτι παρόμοιο, τονίζοντας ότι ένας ιερέας -ακόμη και στα κοινωνικά δίκτυα- πρέπει να συγκεντρώνει ανθρώπους γύρω από τον Χριστό και όχι γύρω από την προσωπικότητά του.

Ως αποτέλεσμα του υπερβολικού ενθουσιασμού, που νιώθει κάποιος από την προβολή στα κοινωνικά δίκτυα, ένας ιερέας-μπλόγκερ μπορεί να έχει την ψευδαίσθηση ότι η ενορία είναι δευτερεύουσα, με συνέπεια να αποφασίσει ακόμα και να… σταματήσει τις ακολουθίες. Ένας πραγματικός ιεροκήρυκας, πρόσθεσε ο Αλεξάντρ Σίπκοφ, βασίζεται πάντα σε μια πραγματική κοινότητα και το καθήκον του είναι να φέρει τους ανθρώπους σε αυτήν: «Και οι ιερείς-μπλόγκερ είναι εντελώς εικονικοί. Δεν στρέφονται προς τους ανθρώπους, αλλά στον εικονικό κόσμο και τα like και γίνονται και οι ίδιοι προσομοιωτικοί. Αυτός είναι ο λόγος που οι ιερείς μπλόγκερ μερικές φορές τερματίζουν δυστυχώς την ιεραποστολική τους πορεία…

Γιατί συμβαίνει αυτό; «Σήμερα ζούμε σε μια εποχή παρακμής της πληροφορίας», εξήγησε ο Σίπκοφ. «Αυτή η διαδικασία οδηγεί στην δημιουργία ψευδών εννοιών από το Δίκτυο. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι διασπείρονται τόσες πολλές ειδήσεις ψευδοπολιτικής και ψευδοκουλτούρας… Το δίκτυο δημιουργεί ψευδώνυμα και ο άνθρωπος βυθίζεται ηθελημένα ή άθελά του σε αυτόν τον ψευδόκοσμο. Οι ιστοσελίδες και τα  ιστολόγια βίντεο των ιερέων μετατρέπονται σε προσομοιώσεις κηρυγμάτων και ένας προσομοιωτής σκοτώνει το ιερό, δεν υπάρχει Εκκλησία σε προσομοιωτή».

Σύμφωνα με τον Σίπκοφ υπάρχει και μια άλλη πλευρά σε αυτήν την απειλή: «Ο ιερέας-μπλόγκερ γίνεται παραγωγός περιεχομένου. Το περιεχόμενο κερδίζει χρήματα και μερικοί από αυτούς μετατρέπονται σε επαγγελματίες συλλέκτες λάικ. Οι προτιμήσεις φέρνουν διαφημίσεις, οι διαφημίσεις αποφέρουν χρήματα και το blogging γίνεται δουλειά. Ο ιερέας ξεχνά, στην πραγματικότητα, γιατί ήρθε αρχικά στα κοινωνικά δίκτυα – για να κηρύξει ή για να κερδίσει χρήματα; Η θέση του ιερέα είναι στο ναό κι όχι στα κοινωνικά δίκτυα».

«Ωστόσο», τόνισε  «αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι ο ιερέας δεν μπορεί να εκφράσει την άποψή του για τα γεγονότα της δημόσιας ζωής. Πρέπει, όμως, αυτού να προηγηθεί θεολογική εργασία και προσευχή. Η εκκλησία δεν χρειάζεται ιερείς νάρκισσους, αλλά στοχαστικούς και ευφυείς θεολόγους, ιεροκήρυκες, αναλυτές, δημοσιογράφους, δασκάλους».

Κλείνοντας , υπενθύμισε τα λόγια του Μακαριωτάτου Πατριάρχη κ.κ. Κυρίλλου: «Δεν είναι σωστό για έναν ιερέα να διασκεδάζει το κοινό με τη συμπεριφορά του».