H απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος να αποδεχτεί να γίνει η Ανάσταση στις 9 μ.μ και όχι τα μεσάνυχτα έχει προκαλέσει αντιδράσεις και στο εσωτερικό της Συνόδου.Πολλοί θεολόγοι πέραν  από τα πρακτικά θέματα η εν λόγω απόφαση αποτελεί και σοβαρό θεολογικό ατόπημα.

 
H απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος να αποδεχτεί να γίνει η Ανάσταση στις 9 μ.μ και όχι τα μεσάνυχτα έχει προκαλέσει αντιδράσεις και στο εσωτερικό της Συνόδου.Πολλοί θεολόγοι πέραν  από τα πρακτικά θέματα η εν λόγω απόφαση αποτελεί και σοβαρό θεολογικό ατόπημα.

Το γιατί, το αποδεικνύει το Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης ο οποίος επισημαίνει την αξία της Κυριακής για την Ανάσταση.

Στην Καινή Διαθήκη η Κυριακή ονομάζεται «μία Σαββάτων» ή Σαββάτου, ημέρα Κυρίου. Τις διατάξεις για την ημέρα του Σαββάτου τις βρίσκουμε στην Πεντάτευχο και ιδιαίτερα στον Δεκάλογο195, που είναι ο κώδικας της Διαθήκης του Θεού με τους Εβραίους.

Ο Αγιορείτης άγιος μας συμπυκνώνει τα προνόμια της Κυριακής, τα οποία είναι τα εξής.

1. Η Κυριακή είναι η αρχή της δημιουργίας της αισθητής Κτίσεως, στην οποία ενήργησε ο Πατήρ αλλά συνήργησαν και ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Κατά τις πατερικές αναφορές είναι ο καιρός που εικονίζει και αναζωπυρώνει τον πασχάλιο εορτασμό. Η Κυριακή είναι λοιπόν η πρώτη ημέρα της κοσμογενεσίας

2. Η Κυριακή έγινε η αρχή της ανακαινίσεως της Κτίσεως, την οποία ενήργησε ο Υιός και Λόγος ιδιαίτερα με την Ανάστασή Του

3. Η Κυριακή είναι η απαρχή της τελειώσεως της Κτίσεως, την οποία ενήργησε με το Άγιο Πνεύμα, το οποίο κατήλθε την ημέρα της Πεντηκοστής

4. Είναι η όγδοη ημέρα. Γιατί αριθμείται μετά την έβδομη που έχει ξεπεράσει τον Εβδοματικό και Ιουδαϊκό Σαββατισμό και γιατί η Ανάσταση του Κυρίου έγινε την Κυριακή, η οποία ήταν η όγδοη ανάσταση, που αριθμείται μετά τις επτά Αναστάσεις που είχε πραγματοποιήσει ο Κύριος, αλλά και η φανέρωσή του έγινε μετά από οκτώ ημέρες. Η Κυριακή εορτάζεται κάθε οκτώ ημέρες και συνολικά πενήντα δύο φορές το χρόνο. Αυτό φανερώνει την υπεροχή έναντι των άλλων εορτών και ημερών

5. Είναι μία, όπως γράφει ο Μωυσής: «καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία»

6. Η Κυριακή είναι εικόνα και προεισαγωγή του μέλλοντος αιώνος206

7. Η Κυριακή είναι πολύ ανώτερη από το Σάββατο, όσο ανώτερη είναι η αλήθεια και η τελειότητα από τον τύπο και την σκιά

8. Κατά την ημέρα της Κυριακής πρόκειται να γίνει η Ανάσταση όλων των νεκρών

9. Την ημέρα της Κυριακής πρόκειται οι δίκαιοι να εισέλθουν στην τέλεια κατάπαυση της αιώνιας εκείνης και ατελείωτης ζωής

10.Είναι η εικόνα του μέλλοντος αιώνος, επειδή κατά την ημέρα της Κυριακής πρόκειται να γίνει η Δευτέρα παρουσία του Κυρίου. Πολλοί άγιοι λένε πως ο Ιησούς Χριστός πρόκειται να έλθει κατά το μεσονυκτικό της Κυριακής. Το συμπέρασμα αυτό βγαίνει από το Ευαγγελικό ανάγνωσμα: «μέσης δὲ νυκτὸς κραυγὴ γέγονεν· ἰδοὺ ὁ νυμφίος ἔρχεται, ἐξέρχεσθε εἰς ἀπάντησιν αὐτοῦ»

11.Τέλος είναι το ίδιο το όνομα της Κυριακής, γιατί μόνο αυτή, ενώ και όλες οι άλλες ημέρες είναι αφιερωμένες στον Κύριο, ονομάζεται Κυριακή, ως επώνυμος του Κυρίου

Η αναστάσιμος ημέρα της Κυριακής είναι «εορτή εορτών», «η κλητή και αγία ημέρα», η «βασιλίς και κυρία» που δηλώνει την καινή κτίση. Για τον λόγο αυτό, είναι μείζων των δεσποτικών εορτών ,ως μία εβδομαδιαία πασχάλια μνήμη που εγκαινιάζεται στις ψυχές των ανθρώπων.

Ερμηνεύοντας ο Θείος Νικόδημος την Δ΄ εντολή του Δεκαλόγου, καλεί τους Χριστιανούς να τιμούν την Κυριακή, στην οποία ο Χριστός με την Ανάστασή Του μετέφερε το παλαιό Σαββάτο. Είναι η ημέρα «της καθολικής κτίσεως», η «λαμπρή και μεγάλη Κυριακή του Πάσχα».