Αρχική » Δυσφορία και αντιδράσεις για την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας

Δυσφορία και αντιδράσεις για την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας

από kivotos

Του Ιωσήφ Κόκκινου

 

Την έντονη αντίδραση του συνόλου της Ιεραρχίας έχει προκαλέσει το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Πολλοί μητροπολίτες με εγκυκλίους τους, αλλά και με δηλώσεις τάσσονται κατά του μέτρου καλώντας ταυτόχρονα τους πιστούς σε εγρήγορση.

 

Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος

Αγωνιζόμεθα όλοι εναντίον της ισοπεδώσεως των αξιών στη χώρα μας και πρέπει να παραμείνωμε ενωμένοι, προκειμένου να διατηρήσωμε ακέραιο τον πνευματικό ιστό της Πατρίδος μας.

Η προσήλωσή μας στην Πίστη μας και στις πατροπαράδοτες αξίες είναι απαραίτητη περισσότερο από κάθε άλλη φορά.

Όπως έχω επανειλημμένως τονίσει και στις ομιλίες μου και στα γραπτά μου κείμενα, έτσι και τώρα, επαναλαμβάνω τα λόγια του μεγάλου Εθναποστόλου Κοσμά του Αιτωλού, ότι το κέρδος της Κυριακής είναι καταραμένο…

•      Με την σθεναρή μας στάση αντιστεκόμαστε,

•      Στην εξυπηρέτηση ξένων συμφερόντων.

•      Στα σχέδια του διεθνούς Σιωνισμού.

•      Στο κλείσιμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

•      Στην επικράτηση των ξένων μονοπωλίων.

•      Στη διάλυση της οικογενειακής συνοχής και ευτυχίας.

•      Ομολογούμε την Πίστη μας.

Βεβαιώνομε και με αυτόν τον τρόπο, ότι ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί και ως Έλληνες, δεν πουλάμε τα πνευματικά μας «πρωτοτόκια» αντί πινακίου φακής.

Κλείστε όλοι τα καταστήματά σας κάθε Κυριακή.

Κανείς να μη μπη σε κατάστημα, που τυχόν θα είναι ανοιχτό, κατά Κυριακή ημέρα, για να ψωνίση.

Είναι απαραίτητη η τήρηση αυτής της θαρραλέας στάσεως για την πίστη μας, για την Πατρίδα μας.

Φτάνει πια η κατρακύλα και το ξεπούλημα. Ας ξυπνήσωμε.

Συγχαρητήρια και πάλι σε όσους δυναμικά με την στάση τους αντέδρασαν και αντιδρούν στην υπούλως και υπογείως επιχειρούμενη κατάργηση της Κυριακής αργίας. Σε όλους όσοι αντιστέκονται στο ξήλωμα του πνευματικού ιστού της Ελλάδος.

 

Μητροπολίτης Τρίκκης και Σταγών Χρυσοστόμος

Με αφορμή τον θόρυβο ο οποίος προεκλήθη εσχάτως διά την κατάργηση της αργίας της Κυριακής και την επικειμένη σχετική νομοθετική παρέμβαση της Κυβερνήσεως περί του θέματος αυτού, σας εφιστώ την προσοχή και σας προτρέπω σε εγρήγορση πνευματική προς αντιμετώπιση μιας ακόμη προκλητικής επεμβάσεως με σκοπό την απο-ιεροποίηση της ζωής των χριστιανών, η οποία συντελείται στη χώρα μας στο όνομα μιας δήθεν πολιτιστικής αλλαγής και η οποία ισοδυναμεί με αυτοκαταστροφικό παραλογισμό, καθώς αποδομεί την ψυχο-σωματική οντότητα του ανθρώπου και τον καθιστά μια απρόσωπη μηχανή παραγωγής και καταναλώσεως υλικών αγαθών.

Η Ορθόδοξος Εκκλησία μας από της ιδρύσεώς της υπό του Κυρίου μας Ιησού Χριστού διαφυλάττει ως κόρην οφθαλμού την ημέρα της Κυριακής ως την κατ’ εξοχήν ημέρα των χριστιανών, καθώς κατ’ αυτήν ανέστη εκ των νεκρών ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός. Το όνομα της ημέρας, ΚΥΡΙΑΚΗ, οφείλεται ακριβώς σε τούτο το γεγονός και αποτελεί για τους χριστιανούς «ημέρα Κυρίου»…

Η καινοφανής προσπάθεια επιβολής της καταργήσεως της Κυριακής ως ημέρας αργίας, υποθάλπει την καταφανώς οργανωμένη από ετών προσπάθεια διαλύσεως του κοινωνικού ιστού των Ελλήνων και της χριστιανικής του πίστεως. Η κατάργησή της μαζί με πολλά άλλα, τα οποία επιχειρούνται καθημερινώς κρυφίως και αδήλως, αποτελούν αιτία μηχανοποιήσεως, χειραγωγήσεως με σκοπό τον αφανισμό του ανθρωπίνου προσώπου. Η τοπική μας Εκκλησία είναι αντίθετη εις οιαδήποτε επιχειρουμένη τέτοιου είδους προσπάθεια και θα είναι συμπαραστάτης σε κάθε έννομη αντίδραση συλλογικών φορέων ή και ιδιωτών της πόλεώς μας.

Είναι καιρός να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας με σκοπό την επικαιροποίηση των πατρογονικών αξιών και παραδόσεών μας, οι οποίες χάριζαν στους προγόνους μας τουλάχιστον μια πνευματική ισορροπία στην ζωή τους εξαιτίας της αρμονικής σχέσεως αγάπης με τον Θεό και μεταξύ τους. Αυτή την ειρήνη στις καρδιές μας έχομεν ανάγκη στις ημέρες μας περισσότερο από ποτέ, ως καρπό της πνευματικής μας προόδου.

 

Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος

Μέσα στη γενική ισοπέδωση αξιών και ιδανικών, που οι σοφοί εγκέφαλοι της Νέας Εποχής έχουν επινοήσει και στο πρόγραμμα αποχριστιανοποιήσεως της Ελληνικής Ορθοδόξου κοινωνίας εντάσσεται και η κατάργηση της Κυριακής αργίας με το πρόσχημα βέβαια της προσπάθειας τονώσεως της ανταγωνιστικότητος, της αυξήσεως της απασχολήσεως και της κινήσεως των εμπορικών επιχειρήσεων.

Όλοι αντιλαμβανόμεθα, ότι είναι σε εφαρμογή επιχείρηση να μη μείνει τίποτε όρθιο για να οικοδομηθεί από την αρχή μία καινούργια κοινωνία με βασικούς πόλους την πανθρησκεία και την παγκοσμιοποίηση.

…Αυτός ο ακήρυκτος πόλεμος φωτός και σκότους έχει στόχο την Κυριακή, γιατί αυτή η ημέρα αγιάζει και ενισχύει την πίστη. Υπέρ αυτής αγωνίσθηκαν οι άγιοι Πατέρες από τους πρώτους αιώνες μέχρι σήμερα, με κορυφαίο τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, ο οποίος στα μαύρα χρόνια της δουλείας αγωνίσθηκε να μεταθέσει τα παζάρια από την Κυριακή σε άλλη ημέρα της εβδομάδος, για να εκκλησιάζονται οι πιστοί και να μη βεβηλώνουν με το εμπόριο την αγία ημέρα του Κυρίου.

Κατά τη Γαλλική Επανάσταση του 1789 είχαν φθάσει οι άνομοι στο σημείο για ένα διάστημα να καταργήσουν την Κυριακή και ως ημέρα αργίας να καθιερώσουν την Δευτέρα, την οποία μάλιστα ειρωνικά ονόμασαν «Αγία Δευτέρα».

Σήμερα εξακολουθεί να ισχύει η Διεθνής σύμβαση του 1975 που απαγορεύει αυστηρά την εργασία των εμπορικών επιχειρήσεων τις Κυριακές.

Από το 1992 όμως έχουν αρχίσει μάχη για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής και όπως φαίνεται έχουν ισχυρούς υποστηρικτές, παρ’ ότι ο εμπορικός κόσμος της πατρίδος μας ομοφώνως αντιδρά και το Συμβούλιο της Επικρατείας απορρίπτει κάθε ιδέα καταργήσεως της Κυριακής αργίας.

…Για την Ορθόδοξη Ελλάδα είναι αδιανόητη η νομοθετική κατάργηση της Κυριακής αργίας. Σύσσωμος ο πιστός λαός αντιδρά, με επικεφαλής την Ιεραρχία της Εκκλησίας, η Ομοσπονδία των Εμπορικών Συλλόγων και των ιδιωτικών Υπαλλήλων, οι απλοί οικογενειάρχες, οι εχέφρονες πολίτες που θέλουν να έχουν την Κυριακή ως ημέρα σχόλης αφιερωμένη στο Θεό, στην οικογένεια, στην παράδοση, στον ίδιο τον άνθρωπο.

…Τέτοιου είδους επιθέσεις θα έχωμε τακτικά από τα συστήματα της Νέας Εποχής. Μόλις τελειώνουν το ένα θέμα, ανοίγουν το άλλο. Αυτά που θέλουν να καθιερώσουν είναι νάρκες στα θεμέλια της Ορθοδοξίας και της Ελληνικής Κοινωνίας.

Κρατηθείτε ενωμένοι με την πίστη των αγίων μας και την παράδοση των Πατέρων μας. Η κρίση αυτή κάπου θα ξεθυμάνει και ύστερα πάλι θα αναζητήσωμε τα εχέγγυα ζωής, προόδου και πολιτισμού από το θησαυροφυλάκιο της χριστιανικής μας πίστεως.

 

Μητροπολίτης Χίου Μάρκος

…Αποτελεί κεκτημένον δικαίωμα των εργαζομένων, το οποίον κατεκτήθη με μακροχρονίους αγώνας διά την βελτίωσιν της ποιότητος της ζωής των.

Δίδει την ευκαιρίαν ενισχύσεως της συνοχής της οικογενείας. Τα μέλη της οικογενείας έχουν την δυνατότητα διά περισσοτέραν επικοινωνίαν είτε κατά την διάρκειαν του Κυριακάτικου γεύματος, είτε κατά τας διαφόρους οικογενειακάς εκδηλώσεις, τας οποίας πραγματοποιούν κατά την ημέραν αυτήν.

Συμφώνως προς τα προαναφερθέντα, ισχύει σήμερον και εις την Χώραν μας η αργία της Κυριακής δι’ όλον τον εργαζόμενον κόσμον.

Η κατά την ημέραν της Κυριακής εβδομαδιαία ανάπαυσις των εργαζομένων καθιερώθη νομοθετικώς παλαιόθεν, και μάλιστα από του έτους 1909, διά του νόμου ΓΥ-ΝΕ/1909. Μεταγενεστέρως κατωχυρώθη και υπό της Διεθνούς Συμβάσεως της Γενεύης, η οποία εκυρώθη εις την Ελλάδα διά του Ν. 2990/1922. Η εν λόγω Διεθνής Σύμβασις έχει σήμερον ισχύν νομοθετικήν, βάσει του άρθρου 28 του Συντάγματος, και ως εκ τούτου φρονούμεν ότι δεν είναι δυνατή ουδέ η διά νόμου κατάργησίς της.

…Επομένως, η Κυριακή αργία κατοχυρώνεται, διά την πλειονότητα και μάλιστα την συντριπτικήν των κατοίκων του ελλαδικού χώρου και ως ατομικόν δικαίωμα, η προσβολή του οποίου είναι αντισυνταγματική και ανεπίτρεπτος, μη συντρέχοντος λόγου, εξ όσων από το Σύνταγμα (άρθρον 13 παράγραφος 2) προβλέπονται (δημοσία τάξις, χρηστά ήθη), ο οποίος θα εδικαιολόγει την κατάργησίν της. Αντιθέτως επιβάλλεται η διατήρησίς της και από το άρθρον 21 παράγραφος 3 του Συντάγματος, το οποίον ορίζει ότι: «Το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών…», η δε Κυριακή αργία έχει θεσπισθή και διά την διατήρησιν της σωματικής και πνευματικής υγείας του εργαζομένου.

 

Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλέξανδρος

Αντίθετος δηλώνει και ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλέξανδρος στη δρομολόγηση κατάργησης της αργίας της Κυριακής. Σε δηλώσεις του σημείωσε ότι μπορεί η εργασία να είναι απαραίτητη για τους ανθρώπους αλλά οι εντολές του Θεού είναι σαφείς και η Κυριακή προορίζεται για την λατρεία Του. Μάλιστα έκανε λόγο για προσβολή του Θεού, αλλά και του λαού μιας χώρας που είναι ιδιαίτερα πιστή.

Επίσης ανέφερε ότι υπεύθυνοι είναι οι πολιτικοί που με τις πράξεις τους και τις πολιτικές τους έχουν οδηγήσει 1,5 εκατομμύριο Ελλήνων στην ανεργία και αντί να βρουν λύσεις που θα φέρουν ανάπτυξη, υιοθετούν μεθόδους που δεν ταιριάζουν στον Ελληνικό λαό αλλά και που τον βλάπτουν.
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης χαρακτήρισε τέλος λάθος το να ακολουθούμε τις τακτικές και τις πολιτικές άλλων λαών που δεν έχουν την πίστη και τη θρησκεία σε τέτοια υπόληψη και σε υψηλή θέση όπως συμβαίνει με τους Έλληνες.
Οι δηλώσεις του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλεξάνδρου έρχονται ως συνέχεια αντιδράσεων για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής και από άλλους Μητροπολίτες της χώρας, ενώ ήδη από την Περιφέρεια Πελοποννήσου έχουν εκδώσει ανακοινώσεις και έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις του οι Μητροπολίτες Λακωνίας και Κορινθίας, ενώ γενικότερα υπάρχει μία μεγάλη αντίδραση για την Κυριακή ως μέρα εργασίας και από φορείς της περιοχής (Επιμελητήριο, Εμπορικός Σύλλογος κ.λπ.).

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ