Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ.Σεραφείμ επισκέφθηκαν χτες Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018 στα γραφεία της τοπικής Εκκλησίας, τρία μέλη της συντονιστικής επιτροπής του συλλαλητηρίου που θα πραγματοποιηθεί για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα οι κύριοι Λεωνίδας Κουμάκης Δαμιανός Βασιλειάδης και Παναγιώτης Μπαλτατζής γνωρίζοντας το σθένος, τους αγώνες, τις απόψεις και τον δυναμισμό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη, τον ενημέρωσαν για το θέμα και του απηύθυναν επίσημη πρόσκληση προκειμένου να παρευρεθεί την Κυριακή στην Πλατεία Συντάγματος. Οι εκπρόσωποι της συντονιστικής επιτροπής διαβεβαίωσαν τον Σεβασμιώτατο για τον χαρακτήρα του συλλαλητηρίου το οποίο θα πραγματοποιηθεί με απόλυτα ειρηνικές διαθέσεις, μακριά από κάθε κομματική σκοπιμότητα και πολιτικό χρωματισμό.

Στην συνέχεια, με τη σειρά του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.Σεραφείμ ευχήθηκε στους εκπροσώπους της συντονιστικής επιτροπής καλή δύναμη στον αγώνα τους και καλή επιτυχία στην προσπάθειά τους. Αφού έλαβε τις παραπάνω διαβεβαιώσεις για τον χαρακτήρα του συλλαλητηρίου, υπενθύμισε την πάγια και σαφή θέση τόσο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, όσο και του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.Ιερωνύμου, έτσι όπως αυτή εκφράστηκε και στην τελευταία έκτακτη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (26/01/2018).

Με τα δεδομένα αυτά, ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε ότι θα σταθεί δίπλα τους προκειμένου να διατρανωθεί ηχηρά προς πάσα κατεύθυνση πως η Μακεδονία είναι μία και Ελληνική.

Το μήνυμα στήριξης Σεραφείμ:

Αγαπητοί Αδελφοί,

Όπως ορθά παρατήρησε ο κ. Μελέτης Μελετόπουλος Δρ. του Παν/μίου τής Γενεύης, στην εικοσιπενταετία πού πέρασε από την ομόθυμη άρνηση του τότε πολιτικού συστήματος να αναγνωρίσει τη FYROM ως Μακεδονία

τό κρατίδιο τῶν Σκοπίων ἀποδυναμώθηκε δραματικά. Παρέμεινε ἐκτός Ε.Ε. καί ΝΑΤΟ, αἰωρούμενο σέ διπλωματικό κενό μεταξύ τῶν διασταυρούμενων ἐπιρροῶν τῶν ἰσχυρῶν τῆς περιοχῆς καί ἐγκλωβισμένο στήν ὑπανάπτυξη. Τό καθεστώς Γκρουέφσκι ἐπέβαλε μία γελοία αἰσθητική μέ ὑποτίθεται ἀρχαιοελληνικά πρότυπα, γιά νά τεκμηριώσει τήν «καταγωγή» τῶν σύγχρονων κατοίκων τοῦ κρατιδίου ἀπό τούς ἀρχαίους Ἕλληνες τῆς Μακεδονίας, ταυτόχρονα ὅμως διολίσθησε σέ αὐταρχικές καί μονοκομματικές λογικές. Ἡ δέ ἀλβανική κοινότητα τοῦ Τετόβου διεκδίκησε τήν  πολιτιστική, γλωσσική καί αὐτοδιοικητική της αὐτονομία, σέ βαθμό πού σήμερα τό δυτικό τμῆμα τῆς FYROM είναι de facto ἀνεξάρτητο άπό τόν κρατικό μηχανισμό πού ἐλέγχουν οἱ Σλάβοι. Οἱ ὁποῖοι στρέφονται πρός τήν ὁμόγλωση Βουλγαρία, προκειμένου νά ἔχουν σανίδα σωτηρίας σέ περίπτωση διαμελισμοῦ τοῦ κρατιδίου.

Τό γεγονός ὅτι πολλά κράτη ἀναγνώρισαν τό κρατίδιο τῆς FYROM μέ τή συνταγματική του ὀνομασία δέν σημαίνει ἀπολύτως τίποτα γιά τή βιωσιμότητα καί τήν οἰκονομική του ἀνάπτυξη. Ἡ ἰσχύς ἑνός κράτους δέν προκύπτει ἀπό τήν ἀποδεκτή ἤ μή ὀνομασία του ἀλλά ἀπό τήν οἰκονομική καί ἀμυντική του εὐρωστία, τήν κοινωνική συνοχή του, τίς  συμμαχίες του καί τή συμμετοχή του σέ διεθνεῖς ὀργανισμούς. Αὐτά ὅλα εἶναι ἀνύπαρκτα στήν περίπτωση τῶν Σκοπίων. Δέν ἀντιλαμβάνεται κανείς γιατί πρέπει ἡ ἑλληνική πλευρά νά σπεύσει νά τοῦ τά προσφέρει. Πολύ περισσότερο πού τό κρατίδιο τρέφει ἐπισήμως ἀλυτρωτικές βλέψεις ἔναντι τῆς Βόρειας Ἑλλάδας, πού ἀσφαλῶς δέν πρόκειται νά ἐξαερωθοῦν, ἐπειδή θά ἀλλάξουν ὄνομα τό ἀεροδρόμιο ἤ κάποιοι δρόμοι τῆς Χώρας. Ὁ ἀλυτρωτισμός εἶναι κεντρικό στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς ἰδεολογίας καί τῆς διάχυτης κουλτούρας τῶν Σλάβων κατοίκων τοῦ Κρατιδίου, οἱ ὁποῖοι κοινωνικοποιήθηκαν μέ ἄξονα ἀκριβῶς αὐτό τό «παμμακεδονικό» ψευδοαλυτρωτικό ἰδεολόγημα, πού θά παραμείνει ζωντανό ἀκόμα, ἄν δέν ὑποχρεωθοῦν νά τό ἀποκηρύξουν ἐπίσημα καί μέ διεθνή δέσμευση.

Πέραν αὐτοῦ ἡ ἀποδοχή ὀνόματος ὅπως «Νέα Μακεδονία» ἤ «Ἄνω Μακεδονία» κ.τ.λ. θά ὁδηγήσει σέ νέο κύκλο διεκδικήσεων ἀπό τά Σκόπια.

Γιά τούς λόγους αὐτούς καλούμεθα ὅλοι νά  συμμετάσχουμε στό ἀκηδεμόνευτο καί ἀκομμάτιστο συλλαλητήριο πού διοργανώνουν οἱ Παμμακεδονικές Ἐνώσεις τήν Κυριακή 4 Φεβρουαρίου ἐ.ἔ. καί περί ὥρα 2.00 μεσημβρινή στήν Πλατεῖα Συντάγματος, ἐκφράζοντας τήν ἐθνική μας συνείδηση, γιατί λαός χωρίς ἐθνική συνείδηση καί φιλοπατρία δέν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπό  μιά πεινασμένη περιφερόμενη μᾶζα πού ἄνετα μπορεῖ νά διαμελησθεῖ, νά μοιρασθεῖ καί νά μετακινηθεῖ κατά τό δοκοῦν.
Μετά πατρικών εὐχῶν!
Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ