Αρχική » Σύνταγμα και Ορθοδοξία

Σύνταγμα και Ορθοδοξία

από christina

Του Ιερομόναχου Γεώργιου Αλευρά

Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πήγης,

Ιεράς Σκήτης Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων Αγίου Όρους

Ο Γέροντας Παΐσιος στα θέματα της Πατρίδος δεν ήθελε οι Χριστιανοί να είναι αδιάφοροι. Πολύ λυπόταν που έβλεπε πνευματικούς ανθρώπους να επιζητούν να βολευθούν οι ίδιοι και να μην ενδιαφέρονται για την Πατρίδα.

Ελεγε: «Σε μια εποχή που ο Σατανάς οργιάζει και οι άνθρωποί του οργανώνονται, οι Ελληνες βρίσκονται σε νάρκη. Τον εαυτό του μόνο κοιτάει να βολέψει ο καθένας και τίποτε περισσότερο. Ο,τι και να τους κάνεις, όσο κι αν τους κουνήσεις, με τίποτε δεν ξυπνούν».

Ο καημός του και η απορία του ήταν το πως οι υπεύθυνοι δεν αντιλαμβάνονται που οδηγούμαστε. Ο ίδιος από παλαιά διέβλεπε τη σημερινή κατάσταση και ανησυχούσε, αλλά δεν διέσπειρε τις ανησυχίες του στον κόσμο. Εδινε ελπίδα και αισιοδοξία. Ελεγε: «Από το κακό που επικρατεί σήμερα, θα βγει μεγάλο καλό» (Βίος Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου †Ιερομονάχου ΙΣΑΑΚ).

Την 25η Μαρτίου ο Ελληνισμός γιόρτασε την Επανάσταση του 1821. Γιόρτασε τον ξεσηκωμό των Ελλήνων για τον αγώνα υπέρ της ελευθερίας, που στο όνομα της Αγίας Τριάδος ύψωσε το λάβαρο της Επανάστασης στην Αγία Λαύρα.

Σήμερα, από τη Σκήτη της Αγίας Τριάδος των Καυσοκαλυβίων της Ι.Μ. Μεγίστης Λαύρας, θεωρώ ότι πρέπει να λάβει απάντηση και ο πρώην υπουργός κ. Φίλης, σχετικά με τις αναφορές του ότι «δεν δύναται το Σύνταγμα της Ελλάδος να έχει στο Προοίμιό του την επίκληση στην Αγία Τριάδα» και ότι κάτι τέτοιο συνιστά «υποβιβασμό για το Σύνταγμα και την Αγία Τριάδα».

Εξ ορισμού το Σύνταγμα είναι ο θεμελιώδης νόμος, επάνω στον οποίο βασίζεται η διαμόρφωση ολόκληρης της νομοθεσίας μιας χώρας, όσον αφορά τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του πολίτη, την οργάνωση και βασικούς κανόνες λειτουργίας του κράτους και των θεσμών.

Το Σύνταγμα της Ελλάδος δημιουργήθηκε από εκείνους τους Ελληνες, που αποφάσισαν να πάρουν τα όπλα για τον απελευθερωτικό αγώνα, που άφησαν σπίτια και οικογένειες και πήραν τα βουνά, που θυσίασαν τα πάντα για να αποκτήσει αυτός ο τόπος ένα μέλλον.

Αυτοί λοιπόν, οι ήρωες, κ. Φίλη, ξεκίνησαν τον αγώνα τους στο όνομα της Αγίας Τριάδος, όχι φυσικά από τηλεοπτικούς δέκτες και κοινοβουλευτικές καρέκλες, αλλά από τα πεδία των μαχών και της θυσίας. Για αυτό τον λόγο, το όνομα στο οποίο ορκίστηκαν ότι θα δώσουν και τη ζωή τους, το όνομα πάνω στο οποίο βροντοφώναξαν «Ελευθερία ή θάνατος», αυτό της Αγίας Τριάδος, επέλεξαν να μπει και ως προοίμιο στο Σύνταγμα.

Φυσικά, όχι ως «επικεφαλίδα» που εσφαλμένα αναφέρετε κ. Φίλη. Προοίμιο σημαίνει, πρόλογος ενός ιδίας σημασίας κειμένου, σημαίνει η προϋπόθεση για να ισχύουν όλα τα μετέπειτα, σημαίνει η απαρχή μιας ευρύτερης και ιδίας έννοιας ακολουθίας που προαναγγέλλει τα επόμενα.

Υπό αυτή την έννοια, ο Μακρυγιάννης δικαιούται να ομιλεί για το Σύνταγμα. Εσείς κ. Φίλη τί θυσιάσατε για αυτή την πατρίδα και έχετε το δικαίωμα να εκφράζετε άποψη για το Σύνταγμα των Ελλήνων;

Δεν προβληματίζεστε ότι ενώ στην Αμερική ένας Πρόεδρος τιμά τους ήρωες, την Εκκλησία δια μέσω του Αρχιεπισκόπου Δημητρίου, τους ομογενείς και τον Ελληνισμό, εσείς, που θεωρείστε Ελληνας, με την πρώτη ευκαιρία καταφέρεστε κατά του Θεού και με τη φθηνότατη πρόφαση ότι «υποβιβάζεται η Αγιά Τριάδα»;

Κ. Φίλη, να γνωρίζετε ότι η Αγία Τριάδα λέγεται και ζωοποιός. Εχει, δε, τόση αγάπη για το ανθρώπινο γένος, που ο Θεός «υποβιβάστηκε» σε άνθρωπο για να ανεβάσει όλη την ανθρωπότητα στη Θέωση, στην κοινωνία της Αγίας Τριάδος.

Ο Στρατηγός Μακρυγιάννης, στον οποίο οι Ελληνες οφείλουν τα μέγιστα για το Σύνταγμά τους, ήταν άνθρωπος με αγάπη προς τον Θεό όσο λίγοι και γι’ αυτό πολεμήθηκε από πολλούς. Ο Αγιος Παΐσιος τον υπερασπίστηκε με θέρμη, όπως θα δούμε και στο ιστορικό κείμενο με τον τίτλο «Υπέρ του Γένους και της Πατρίδος».

Γράφει το απόσπασμα:

«Δημοσίευσε ένα σύντομο κείμενο, υποστηρίζοντας τον αγνότατο πατριώτη και ευλαβέστατο ήρωα Μακρυγιάννη από τις εναντίον του άδικες και ψευδείς κατηγορίες. Πέρα από την αποκατάσταση της αληθείας, υπήρχε τότε, όπως και σήμερα, επιτακτική ανάγκη προβολής ενός ιδανικού προτύπου προς μίμηση για τους πολιτικούς ηγέτες, αλλά και για υποβοήθηση του λαού να αποκτήσει ορθά πολιτικά κριτήρια στην επιλογή των κυβερνητών του Εθνους μας».

Αλήθεια κ. Φίλη, η αμάθεια είναι εχθρός για τον άνθρωπο, αλλά η ιστορική αμάθεια μπορεί να αφανίσει ακόμη και ολόκληρα Εθνη. Μην λησμονείτε και να μη σας φαίνονται ως παιδικά παραμύθια, ότι ο εκλεκτός λαός του Ισραήλ όταν αρνήθηκε τον Μεσσία και τη θεμελιώδη αρχή ότι «των πάντων προΐσταται ο Θεός», δεν πέρασε μία γενεά και αφανίστηκε. Και χρειάστηκαν 2000 χρόνια για αυτή την παιδαγωγία του Θεού προς το Ισραήλ για να επανέλθει.

Εμείς, ως Ορθόδοξοι Ελληνες, ευχόμαστε το Ισραήλ να γνωρίσει την αλήθεια και να μεγαλουργήσει προς δόξαν Θεού και από τη δική μας πλευρά να παραδειγματιζόμαστε από τα δεινά που γνώρισε αυτός ο λαός. Εμείς οι Ελληνες δεν έχουμε δικαιολογία. Αυτά τα 2000 χρόνια εμείς γνωρίσαμε τον Χριστό κι εκεί ελπίζουμε, γιατί και ο Αγιος Παΐσιος τη σωτηρία του Εθνους την περίμενε από τον Θεό και ο Αγιος Πορφύριος έλεγε ότι «τώρα ο Θεός θα βάλει φανερά το χέρι Του».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ