Του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιου
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εξ ορισμού είναι το σημείον ενότητος της Ορθοδοξίας σε παγκόσμιο επίπεδο! Εκεί, με σεβασμό και αγάπη, ατενίζουμε όλοι! Εκεί καταφεύγουμε, για να πάρουμε δύναμη!
Εκεί σπεύδουμε για να επιλύσουμε τυχόν διαφορές και διενέξεις μεταξύ των τοπικών Εκκλησιών και των εκκλησιαστικών παραγόντων!
Δυστυχώς ο νυν Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, πολύ αγαπητός εις ημάς καί πολύ σεβαστός, δεδομένου ότι μας συνέδεσε μια αγνή φιλία από τήν δεκαετία του 1960, τότε που ήμασταν όλοι Διάκονοι, ο Παναγιώτατος, ως μεταπτυχικός φοιτητής του Κανονικού Δικαίου στη Ρώμη, ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κυρός Χριστόδουλος καί η ελαχιστότης μου, οπότε, εκεί στη Ρώμη, ο τότε Διάκονος Βαρθολομαίος – με πολλήν αγάπην και μεγάλην προθυμίαν- ήταν ο ξεναγός μας στην ιστορική εκείνη πόλη!
Δυστυχώς, λοιπόν, ο Παναγιώτατος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος κατά τα τελευταία ετύτα χρόνια εμφανίζεται σαν να έχει βάλει ως στόχον του την διαίρεση της Ορθοδοξίας!
Η αρχή έγινε με τις πολύ εγκάρδιες σχέσεις μεταξύ Βατικανού καί Κωνσταντινουπόλεως!
‘Επειτα ακολούθησε η δήθεν «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΟΥ» της Κρήτης! Πλήν όμως η Σύνοδος εκείνη: α) Δεν ήταν «ΑΓΙΑ», αφού οι Αποφάσεις της ήσαν κατά της Ορθοδοξίας! Και ήταν καταλυτική για την Ορθοδοξία, διότι χαρακτήρισε ως ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ τις διάφορες χριστιανικές Ομολογίες!!!!
Το έγκλημα αυτό το είχε επιτελέσει χρόνια πρίν (τον Μάϊο του 2009) ο Πάπας της Ρώμης Βενέδικτος κατά την διάρκεια μι[ας επισκέψεώς του στα Ιεροσόλυμα. Να τι ακριβώς είπε τότε: «Προσεύχομαι η συνάντησή μας σήμερα να δώσει μια νέα ώθηση στις εργασίες για το θεολογικό διάλογο ανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τις Ορθόδοξες Εκκλησίες» (16 Μαΐου 2009).
β) Δεν ήταν ούτε και ΜΕΓΑΛΗ, αφού τέσσερες τοπικές Εκκλησίες αρνήθησαν να συμμετάσχουν στο Κολυμπάρι!
Στη συνέχεια έχουμε και κάποια χρονίζοντα προβλήματα με τη δική μας Εκκλησία. Οι Ιεροί Κανόνες διά του ιερού Φωτίου ορίζουν, ότι «είωθε τά εκκλησιαστικά τοις πολιτικοίς συμμεταβάλλεσθε», (1) δηλ. ότι τα εκκλησιαστικά Σύνορα συμμορφώνονται και αλλάζουν, ακολουθώντας τις πολιτικές εξελίξεις.
Τα εκκλησιαστικά Σύνορα ταυτίζονται με τα πολιτικά Σύνορα! Συνεπώς, όταν ένα γεωγραφικό κομμάτι αποκτά την εθνική του ανεξαρτησία, τότε απαραιτήτως μεταβάλλεται καί ο χαρακτήρας της τοπικής Εκκλησίας, η οποία άνευ ετέρου καθίσταται αυτοκέφαλος, αυτόνομος καί ανεξάρτητη!
Δυστυχώς αυτό δεν έχει εφαρμογή στην Εκκλησία της Ελλάδος, όπου η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι κομματιασμένη σε πέντε τεμάχια! Αυτά είναι:
Οι Μητροπόλεις
1) «της παλαιάς Ελλάδος, όπου εντάσσεται και η Μητρόπολίς μας,
2) «των Νέων Χωρών», δηλ. από τη Λάρισα και πάνω, οι οποίες ανήκουν στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου,
3) «των Κυκλάδων Νήσων», δηλ. η Ρόδος και τα άλλα νησιά του Αιγαίου Πελάγους ανήκουν επίσης στην δικαιοδοσία του Πατριαρχείου,
4) «της Κρήτης», η οποία αποτελεί ημιαυτόνομον Εκκλησίαν,
καί 5) «το Άγιον Όρος», το οποίον επίσης έχει την αναφορά του στο Πατριαρχείο!
Τα παραπάνω αποδεικνύουν, ότι ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, καθώς επίσης και οι Προκάτοχοί Του, ΚΑΤΑΠΑΤΕΙ, ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ, δηλ. το Εκκλησιαστικό Σύνταγμα! Έτσι έχουμε μία ανεξάρτητη Χώρα, τήν Ελλάδα μας, εκκλησιαστικώς μοιρασμένη και κομματιασμένη σε πολλά εκκλησιαστικά κομμάτια!
Τόν τελευταίο καιρό, δυστυχώς, ο Παναγιώτατος Πατριάρχης μας κ. Βαρθολομαίος, μέ διαφόρους τρόπους επιχειρεί να αυξήσει τήν «επιρροή» Του, δηλ. την πνευματική Του κυριαρχία, σ’ αυτό το κομμάτι των Νέων Χωρών, αλλά με τον τρόπο αυτό μετατρέπεται σε έναν «ψιλικαντζή» του εκκλησιαστικού Χώρου! (βλέπε και την υπόθεση «κτήμα Προμπονά») Κατά λοιπά είναι ο ….ΕΓΓΥΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ!
Πολύ παραστατικά αναφέρεται στο ζήτημα αυτό δημοσίευμα του ιερέως π. Ευσταθίου Κολλά στο φ. της Κυριακής 30ής Σεπτεμβρίου ε.έ. της εφημερίδος ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ τμε τίτλο: «Να πάψει επιτέλους το αδίστακτο αιρετίζον ΦΑΝΑΡΙ να επιβουλεύεται το Κανονικό Αυτοκέφαλο της Ελλάδος», το οποίον και καταλήγει ως εξής:
«Κάντε ότ,ι θέλετε και όπως τα θέλετε όλοι εσείς εκεί στο αιρετίζον και αδίστακτο Φανάρι, ευρισκόμενοι βεβαίως έξω καί παρασάγγας πέρα από την Θεολογική, Κανονική καί Εκκλησιολογική ΤΑΞΗ και ΠΡΑΞΗ, γι’ αυτό και δεν ακούγεσθε, ποσώς, από την ολότητα των ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ πιστών της ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ…»
Μια τελευταία λανθασμένη κίνηση του Πατριάρχου μας είναι αυτή με την Εκκλησία της Ουκρανίας! Δεν μας έφθαναν τα τόσα και τόσα άλλα προβλήματα, ο Πατριάρχης μας ευρίσκεται στα πρόθυρα εκκλησιαστικής συρράξεως του Πατριαρχείου με την μεγάλη Εκκλησία της Ρωσσίας!
Η Κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας διατηρεί την πνευματική της σχέση και εξάρτηση με το Πατριαρχείο της Μόσχας. Η Σχισματική Εκκλησία της Ουκρανίας πρόκειται να τύχει αναγνωρίσεως από το Οικουμενικό Πατριαρχείο!
Έστι ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΧΙΣΜΑ ευρίσκεται προ των θυρών μας! Εάν σ’ αυτό πρσθέσουμε και την εσωτερική διαμάχη, που ανέκυψε έπειτα από την ψευδο-Σύνοδο του Κολυμπαρίου, τότε τα εκκλησιαστικά πράγματα στις ημέρες μας καθίστανται εξόχως τραγικά!
Είθε ο Πανάγαθος Θεός να αποτρέψει μια νέα -και πιο επικίνδυνη- διάσπαση! Γι’ αυτό, λοιπόν, κι εμείς σήμερα από τη θέση αυτή συγχαίρουμε ολοψύχως τον αγαπητό εν Χριστώ Αδελφό μας, τον Σεβ. Μητροπολίτη Κυθήρων κ Σεραφείμ, για την πρόσφατη σχετική Δήλωση διαμαρτυρίας, την οποία και προσυπογράφουμε και αναδημοσιεύουμε στη συνέχεια.
Για την Απόφαση της ψευδο-Συνόδου του Κολυμπαρίου αναδημοσιεύουμε μια παληά ανάρτησή μας από τον Μάϊο 2009, εξ αφορμής των δηλώσεων Του «για τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τις Ορθόδοξες Εκκλησίες», την οποία και αναδημοσιεύουμε στο τέλος του παρόντος.