Το Ιουλιανό Ημερολόγιο καθιερώθηκε από τον Ιούλιο Καίσαρα (γεννήθηκε με καισαρική) και το οποίο αντικατέστησε το ημερολόγιο του Σωσθένους. Έγινε το σχίσμα το 1054 και οι 2 Εκκλησίες (Ορθόδοξα και Παππική) διατήρησαν το ημερόλιο αυτό.
Το 1582 ο Πάππας Γρηγόριος ο ΙΓ’ πρόσθεσε 10 μέρες στο ιουλιανό ημερολόγιο και το 1922 προστέθηκαν άλλες 3 μέρες (αστρονομικώς ήταν σωστές αυτές οι προσθέσεις του χρόνου) και προέκυψε έτσι το Νέο Διορθωμένο Ιουλιανό Ημερολόγιο.
Όμως ο Πάππας άλλαξε το Πασχάλιο (πότε θα εορτάζεται το Πάσχα) και έτσι οι Παππικοί έχουν το Γρηγοριανό Ημερολόγιο. Άρα το Νέο Ημερολόγιο δεν είναι Παππικό, αφού έχει διαφορετικό Πασχάλιο, αλλά είναι το Παλαιό Ιουλιανό Ημερολόγιο Διορθωμένο κατά 13 ημέρες μιας και έχουν το ίδιο Πασχάλιο. Το Πασχάλιο δηλ. καθορίζει τα Ημερολόγια, το οποίο είναι δόγμα. Και το δόγμα εάν δεν εφαρμόζεται οδηγεί στην αίρεση και στην διαίρεση…
Η γνώμη μου είναι, να μην πηγαίνουμε και να μην Κοινωνούμε στις Εκκλησίες των Παλαιοημερολογιτών(γοχ Ελλάδας). Εχουν κόψει την μυστηριακή κοινωνία με τους υπόλοιπους Ορθοδόξους, που πάνε με το νέο ημερολόγιο και δεν τους αναγνωρίζουν, γι΄αυτό και δεν πρέπει να πηγαίνουμε στις Εκκλησίες τους. Εμείς θέλουμε να έχουμε κοινωνία μαζί τους, αυτοί δεν θέλουνε Αυτό είναι δείγμα αγάπης;
Γέρων Εφραίμ Σεραγιώτης