Αρχική » Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Καρδίτσα για την εορτή του Αγ. Ιερομάρτυρος Σεραφειμ

Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Καρδίτσα για την εορτή του Αγ. Ιερομάρτυρος Σεραφειμ

από ikivotos

Την κυριώνυμο ημέρα, Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου, τελέσθηκε η ακολουθία του Όρθρου και Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κεφαλληνίας κ. Δημητρίου συμπαραστατουμένου υπό του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Τιμοθέου.

Η εορτή ολοκληρώθηκε με τη λιτάνευση ιεράς εικόνος της Παναγίας Φαναριωτίσσης – Πετριλιωτίσσης και της χαριτοβρύτου κάρας του Αγίου Σεραφείμ.

Οι πιστοί είχαν την ευκαιρία να προσκυνήσουν την ιερά εικόνα της Παναγίας Φαναριωτίσσης – Πετριλιωτίσσης και την χαριτόβρυτο κάρα του Αγίου κατά την διάρκεια της ακολουθίας του Εσπερινού του Σαββάτου και κατά την διάρκεια της ακολουθίας του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής.

Κατά την ομιλία του ο Σεβαμιώτατος Μητροπολίτης Κεφαλληνίας ανέφερε: ότι το ιερό Ευαγγέλιο διαβάζεται κατά περικοπήν, καθ’ όλη τη διάρκεια της Ινδίκτου ( εκκλησιαστικού έτους), που αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και τελειώνει την 31η Αυγούστου, κατά τη διάρκεια της οποίας, διαρθρώνεται το εορτολόγιο της Εκκλησίας μας με κέντρο το Πάσχα.

Η σημερινή ευαγγελική περικοπή από το κατά Λουκάν ιερό Ευαγγέλιο, αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συμπεριφερόμαστε, ως Χριστιανοί και μέλη της Εκκλησίας, σύμφωνα με την διδασκαλία του Χριστού.

Ο Χριστός μας διδάσκει: “καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως”, σε αντίθεση με την πεποίθηση πολλών ανατολικών λαών, που ήταν εκδικητικοί και εφάρμοζαν το: “ οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος” και του ελληνορωμαϊκού κόσμου, όπου ίσχυε το δίκαιο του ισχυρού.

Σε αντίθεση με αυτές τις λανθασμένες πεποιθήσεις και μιλώντας ως έχων εξουσία, ο Χριστός θέτει ως κριτήριο της συμπεριφοράς των ανθρώπων την ανιδιοτελή αγάπη, της οποίας ο Ίδιος αποτελεί πρότυπο, με την σταυρική του θυσία για την σωτηρία των ανθρώπων.

Το κριτήριο της ανιδιοτελούς αγάπης που δεν περιμένει ανταπόδοση ,το οποίο έθεσε ο Χριστός, το εφάρμοσε ο Άγιος Σεραφείμ, ο οποίος καταδικάστηκε άδικα σε φρικτό θάνατο και τον υπέμεινε αγόγγυστα ,διότι είχε την ίδια πεποίθηση με τον Απόστολο Παύλο: “εμοί το ζην Χριστός και το αποθανείν κέρδος”.

Ο Σεβασμιώτατος τόνισε, ότι ο βιολογικός θάνατος δεν είναι το τέλος της ζωής των ανθρώπων, αλλά συνεχίζεται και μετά θάνατον και για τους πιστούς και για τους απίστους, αλλά η διαφορά είναι, αν θα είναι οι άνθρωποι δεκτικοί του Φωτός του Χριστού και αν θα βρίσκονται κοντά ή μακριά Του.

Η τραγωδία της εποχής μας είναι, ότι δεν έχουμε ζωντανή πίστη στην Ανάσταση ,ενώ ο Άγιος Σεραφείμ που είχε θερμή πίστη και ανιδιοτελή αγάπη, υπέμεινε με καρτερία τα μαρτύρια και έγινε κατά τον λόγο του Χριστού “Υιός του Θεού του Υψίστου”.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ