Μέσα σε ευφρόσυνο κλίμα και με την αρμόζουσα μεγαλοπρέπεια τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός της μεγάλης Δεσποτικής εορτής των Χριστουγέννων, το εσπέρας της Τρίτης 24 Δεκεμβρίου 2024, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Κιλκίς.
Εισερχόμενος στον Ναό, ο Ποιμενάρχης του Κιλκίς, άκουσε παραδοσιακά κάλαντα τα οποία έψαλλαν Ιερείς και Διάκονοι προσφερόντάς του παράλληλα και το παραδοσιακό Χριστόψωμο!
Της Ακολουθίας του χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίος, πλαισιωμένος από τον Πρωτοσύγκελλο Αρχιμ. Επιφάνιο Θεοδωρίδη, τον Γεν. Αρχ. Επίτροπο Πρωτ. π. Γεώργιο Παντελίδη, τους Αρχιερατικούς Επιτρόπους της Ι. Μητροπόλεως, τους Εφημερίους της πόλεως και τους Διακόνους, με τη συμμετοχή του ευσεβούς Λαού που προσήλθε στον Μητροπολιτικό Ναό για να ευαγγελιστεί τη γέννηση του Θεανθρώπου μέσα από τα εόρτια τροπάρια της ημέρας!
Κατά τη διάρκεια του εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος κ. Βαρθολομαίος χειροθέτησε Πνευματικούς τον Πρωτ. π. Φίλιππο Καβατζικλή, Εφημέριο του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού και τον Οικ. π. Ιωάννη Ευσταθιάδη, Εφημέριο του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου Καμπάνη, προς τους οποίους απηύθυνε πατρικούς λόγους και τις νουθεσίες.
Η διακονία του λόγου, με ευλογία του Σεβασμιωτάτου, ανατέθηκε στον Παν. Αρχιμ. Παΐσιο Αζμανίδη, ο οποίος με θεολογική ενάργεια και γλαφυρό ύφος μίλησε για τη μεγάλη εορτή της Χριστιανοσύνης τονίζοντας μεταξύ των άλλων:
«Κατά την μεγάλη και πανίερη αυτή εορτή της κατα σάρκα γεννήσεως του Υιού και Λόγου του θεού, την μητρόπολη των εορτών όπως την αποκαλεί ο μέγας και θείος πατήρ Ιωάννης ο Χρυσόστομος, εκείνο το οποίο πρέπει προπάντων να αναλογιστούμε και με ευλάβεια να ατενίσουμε, είναι το μυστήριο της κενώσεώς του θεού Λόγου όπως την αποκαλεί ο μύτης των μυστηρίων του θεού μέγας Απόστολος Παύλος στην προς Φιλιππησίους επιστολή του, «…ός εν μορφή θεού υπάρχων.. εκένωσε εαυτόν μορφή δούλου λαβών, εν ομοιώματι ανθρώπων γενόμενος..».
Κένωσις λοιπον, αλλά τι είναι αυτή η κένωσις!
Κένωσις είναι περιορισμός και απόκρυψη, είναι άδειασμα και σκέπασμα, είναι κάλυψη της θείας φύσης και δόξας του θεού. Μόνο αυτό;; Είναι σμίκρυνση και άκρα ταπείνωση του θείου του μεγαλείου. Ναι αυτό είναι, το να γίνει επίγειος άνθρωπος ο επουράνιος θεός, να γίνει άνθρωπος μικρός πτωχός έρημος και αδύνατος ο παντοδύναμος θεός, να λάβει μορφή δούλου ο Κύριος της δόξης και Βασιλεύς ορατών τε πάντων και αοράτων.
Κένωσις είναι το να γεννηθεί σε μια χρονική στιγμή ο άχρονός και υπέρχρόνος θεός και να χωρέσει μέσα στην γαστέρα της Θεοτόκου ο αχώρητος παντί.
Είναι μυστήριο μέγα και βαθύ διότι γίνεται θνητός άνθρωπος χωρίς να παύσει να είναι αθάνατος θεός, είναι μυστήριό διότι λαμβάνει μορφή δούλου χωρίς ούτε μια στιγμή να παύσει να είναι ο κύριος των δούλων».
Σε άλλο σημείο επεσήμανε: «Και η κένωσις αυτή του θεού Λόγου μπορεί να άρχισε από τη στιγμή της σαρκώσεως Του αλλά δεν περιορίστηκε εκεί. Προχώρησε έπειτα από ταπείνωση σε ταπείνωση, φτάνοντας μέχρι τον σταυρό και τον τάφο. Αλλά δε σταμάτησε εκεί, συνεχίζεται και μετά την τριήμερο ανάσταση Του και την ένδοξη στους ουρανούς ανάληψη Του. Συνεχίζεται και θα συνεχίζεται μέχρι συντέλειας των αιώνων, μέχρι της Δευτέρας παρουσίας Του».
Προ της απολύσεως ο Σεβασμιώτατος απένειμε το τιμητικό οφίκκιο του Επιτίμου Αρχιερατικού Επιτρόπου Κιλκισίου στον πολιό Πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντίνο Κουτρή, ο οποίος επί πολλές δεκαετίες υπηρέτησε στο γεώργιο της τοπικής Εκκλησίας και ευχήθηκε εγκάρδια ενόψει της εορτής της Γεννήσεως του Ενανθρωπήσαντος Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Από το πρωί έως αργά το μεσημέρι ο Σεβασμιώτατος δέχθηκε μέλη Χορωδιών Πολιτιστικών Συλλόγων, Κοινωνικών Φορέων του Στρατού και των Προσκόπων στο Επισκοπείο αλλά και πολλά παιδιά, από τα οποία άκουσε τα πατροπαράδοτα κάλαντα που αναγγέλουν τη Γέννηση του Σωτήρος Χριστού.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ