Την Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιωαννίνων κ. Μάξιμος επισκέφθηκε τη Σχολή Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (ΣΜΥΚ) Βελλάς, όπου είχε την ευκαιρία να επικοινωνήσει με τους καθηγητές της σχολής και μάλιστα να πραγματοποιήσει ένα δίωρο μάθημα στους φοιτητές με θέμα το Μυστήριο της Ιερωσύνης.
Στην εμπεριστατωμένη εισήγησή του ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η Ιερωσύνη είναι του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Τη δανείζει όμως ως χάρισμα στον άνθρωπο, ώστε να επιτευχθεί το μυστήριο της σωτηρίας. Τόνισε ότι η Ιερωσύνη είναι συνδεδεμένη και με την ανθρώπινη φύση του Ιησού Χριστού, κάνοντας αναφορά και στο χθεσινό Αποστολικό Ανάγνωσμα όπου γινόταν λόγος για την Ιερωσύνη του Μελχισεδέκ.
Ανέφερε ότι ο Ιησούς Χριστός καθίσταται Ιερεύς της κτίσεως και αποκαθιστά αυτό που έχασε ο άνθρωπος, καθώς με την την πτώση των πρωτοπλάστων δημιουργήθηκε σχίσμα μεταξύ της κτίσεως. Έχασε όλα τα παραδείσια χαρίσματα. Μπήκε στη ζωή του ανθρώπου ο πνευματικός θάνατος, η ασθένεια και ο φθόνος από τον οποίο μάλιστα προήλθε και ο πρώτος θάνατος. Ο Χριστός με την ενανθρώπησή Του προσλαμβάνει αυτό που έχασε ο άνθρωπος για να το αποκαταστήσει. Δοξάζει την ανθρώπινη φύση, τη θεώνει και στο τέλος νικά τη φθορά και το θάνατο, δείχνοντας ότι είναι Κυριος της ζωής και του θανάτου. Έτσι, η Ιερωσύνη γίνεται το Μυστήριο της αποκατάστασης του αμαυρωμένου “κατ’ εικονα” ώστε ο άνθρωπος να φθάσει στο “καθ’ ομοίωσιν” και πάλι ο άνθρωπος να γίνει Ιερεύς της κτίσεως.
Έκανε επίσης αναφορά για τους τρεις βαθμούς της εξέλιξης του ανθρώπου και τους προσομοίασε με τους αντίστοιχους της Ιερωσύνης με με τους οποίους έχουν μια αναλογία λόγω των πνευματικών καταστάσεων. Πρώτος βαθμός είναι η κάθαρση και παραπέμπει στο βαθμό του Διακόνου. Δεύτερος του φωτισμού και παραπέμπει στο βαθμό του Πρεσβυτέρου και τρίτος της Θεώσεως που παραπέμπει στο βαθμό του Επισκόπου. Για το λόγο αυτό και ονομάζονται Θεοφόροι οι Πατέρες της Εκκλησίας.
Η αποκατάσταση του “κατ’ εικόνα” δεν γίνεται χωρίς τη Χάρη του Χριστού. Στο Βάπτισμα αποκαθίσταται το “κατ’ εικόνα” και γίνεται ο άνθρωπος δεκτικός της Θείας Χάριτος. Ακολούθως στο μυστήριο του Χρίσματος δίδονται όλες οι δωρεές και τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Για να παραμείνει όμως αναμμένη αυτή η φλόγα απαιτείται η συμμετοχή στη Θεία Ευχαριστία και ασφαλώς στο μυστήριο της Μετανοίας που είναι το Μυστήριο της ανακαθάρσεως. Επισπροσθέτως απαιτούνται προσευχή και νήψη, άσκηση, εγρήγορση. Όταν ο ο νους είναι φωτισμένος ρυθμίζεται η Θεία Ενέργεια. Όταν δεν είναι τότε πέφτει στην φαντασία δεχόμενος προσβολές. Οπότε χρειάζεται σωστή ενεργοποίηση των χαρισμάτων που λαμβάνει ο πιστός, αλλιώς χάνουν το σκοπό της ύπαρξης τους. Η Ιερωσύνη λοιπόν έχει σκοπό να αποκαταστήσει τον πεσμένο άνθρωπο. Να μη λήψει η Θεία δύναμη από τη ζωή του. Να μην πάψει η ροή της Θείας Χάριτος. Καθίσταται ύψιστη η περιοπή της Ιερωσύνης.
Ακολούθως απάντησε σε αρκετές ερωτήσεις των ιεροσπουδαστών και μοίρασε σε όλους ευλογίες, βιβλία και εικόνες. Εν συνεχεία ο Σχολάρχης Πανοσιολογιώτατος Αρχιμ. Θωμάς Ανδρέου ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο για την ιδιαίτερη ευλογία της επισκέψεώς του και τη διδασκαλία. Κατόπιν άπαντες παρακάθισαν σε τράπεζα την οποία ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος.
Ακολούθως ο Σεβασμιώτατος μετέβει στον Ιερό Ναό του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου όπου χοροστάτησε της Ακολουθίας του Εσπερινού και της Παρακλήσεως προς τον Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη.