Αρχική » Καστορίας Καλλίνικος: Τέλεση Θ. Λειτουργιών Προηγιασμένων με εκκλησιασμούς Σχολείων (ΦΩΤΟ)

Καστορίας Καλλίνικος: Τέλεση Θ. Λειτουργιών Προηγιασμένων με εκκλησιασμούς Σχολείων (ΦΩΤΟ)

από ikivotos

Κατά τήν διάρκεια τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, τίς καθημερινές, τελοῦνται στήν Ἐκκλησία οἱ θεῖες Λειτουργίες τῶν Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων.

Οἱ Ἐφημέριοι τῶν κατά τόπους Ἐνοριῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καστορίας, σέ συνεννόηση μέ τίς Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας καί Πρωτοβάθμιας Ἐκπαίδευσης καί μέ τούς Διευθυντές τῶν Σχολείων, καθορίζουν ἡμέρες ἐκκλησιασμοῦ τῶν σχολείων γιά συμμετοχή στίς θεῖες Λειτουργίες τῶν Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων.

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Καστορίας κ. Καλλίνικος κατά τήν φετινή Μεγάλη Τεσσαρακοστή εἰδικά γιά ἐκκλησιασμό Σχολείων τέλεσε δεκατέσσερις (14) Λειτουργίες καί μίλησε στά παιδιά.

Ὡς κεντρικό θέμα τῶν ὁμιλιῶν του γιά τούς μαθητές εἶχε γιά τήν περίοδο αὐτή τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς «Λόγοι καί προϋποθέσεις συμμετοχῆς στήν λατρεία καί τήν θεία Λειτουργία».

Σέ κάθε Θ. Λειτουργία ὁ Σεβασμιώτατος ἀνέπτυσσε ἕναν βασικό λόγο γιά τόν ὁποῖον ἐκκλησιαζόμαστε ἤ μιά σημαντική προϋπόθεση γιά νά ἐκκλησιαστοῦμε.

Τό συνολικό πρόγραμμα, μέ τίς Ἐνορίες, τά Σχολεῖα καί τά θέματα τῶν ὁμιλιῶν τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Καλλινίκου εἶχε ὡς ἑξῆς:

1.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στό Μαυροχώρι, μέ ἐκκλησιασμό τοῦ Γυμνασίου καί τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείων τοῦ χωριοῦ, στίς 6.3.2025, Καθαρά Πέμπτη.

Ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε μέ θέμα «Ἰησοῦς Χριστός»Πῶς περιγράφεται στά Εὐαγγέλια, ταπεινός, διδάσκαλος, εὐεργέτης, θεραπευτής, πλησίασε ὅλους τούς ἀνθρώπους (ἁμαρτωλούς, ἐθνικούς, γυναῖκες, παιδιά, ἀκόμη καί προδότη). Ὁ Ἰησοῦς Χριστός πού νίκησε τήν βία, τό μίσος, τήν ἐκδίκηση, νίκησε τόν θάνατο μέ τίς ἀναστάσεις νεκρῶν καί τήν δική Του Ἀνάσταση. Γιά τήν ζωή τοῦ Χριστοῦ ἀκοῦμε, Αὐτόν συναντᾶμε καί σέ Αὐτόν προσευχόμαστε στήν Ἐκκλησία.

2.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικάνορος μέ ἐκκλησιασμό τοῦ Πρότυπου ΛυκείουΚαστοριᾶς, στίς 7.3.2025.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «ὁ Ἐνανθρωπήσας Θεός».

Ἡ βάση τῆς θείας Λειτουργίας, τό θεμέλιό της, εἶναι ἡ Ἐνανθρώπηση τοῦ Θεοῦ. Ἡ Ἐναθρώπηση τοῦ Θεοῦ φανερώνει ἀγάπη, κένωση, ταπείνωση καί προσφέρει ἐλπίδα καί γνώση γιά τόν Θεό καί τόν ἄνθρωπο. Λόγῳ τῆς Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου, ἡ λατρεία τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν εἶναι ἐντελῶς διαφορετική ἀπό τήν λατρεία ἄλλων θρησκειῶν. Λόγῳ τῆς Ἐνανθρώπησης τοῦ Θεοῦ, μποροῦμε καί κοινωνοῦμε τό Σῶμα καί τό Αἷμα Του, μποροῦμε νά προσευχόμαστε σέ Αὐτόν μπροστά στήν εἰκόνα Του καί μποροῦμε νά τόν ἐπικαλούμαστε ὡς Πατέρα μας.

3.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στό Νεστόριο, μέ ἐκκλησιασμό τοῦ Λυκείου, τοῦ Γυμνασίου, τοῦ Δημοτικοῦ καί τοῦ Νηπιαγωγίου Νεστορίου, στίς 12.3.2025.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «Ὁ Μυστικός Δεῖπνος».

Ἕνας βασικός λόγος πού τελοῦμε τήν θεία Λειτουργία, εἶναι διότι μᾶς τήν παρέδωσε ὁ Χριστός κατά τόν Μυστικό Δεῖπνο (Ματθ. κστ´). Βεβαίως, τό θεολογικό ὑπόβαθρο τό εἶχε ἤδη διδάξει ὁ Χριστός στούς Μαθητές Του (Ἰω. στ´, κυρίως 49 κ.ἑξ.). Ἡ θεία Λειτουργία πού τελεῖται κατά μίμηση τοῦ Μυστικοῦ Δείπνου ἐμπνέει τούς συμμετέχοντες σέ αὐτή νά ἀγαποῦν τόν Θεό πού ἐνανθρώπησε, τούς δίνει τροφή γιά τήν αἰώνια ζωή, τούς διδάσκει τήν θυσιαστική ἀγάπη.

4.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικάνορος γιά τό 2ο ΛύκειοΚαστοριᾶς, στίς 14.3.2025.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «ἡ Προσευχή».

Μέ ἀφορμή τόν στίχο τοῦ ψαλμοῦ «Κατευθυνθείτω ἡ προσευχή μου ὡς θυμίαμα ἐνώπιόν Σου», πού ψάλλουμε στόν Ἑσπερινό τῆς Θείας Λειτουργίας τῶν Προηγιασμένων, ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι ἡ προσευχή εἶναι ἕνα στοιχεῖο τῆς λατρείας. Ὁ ψαλμός «κατευθυνθείτω ἡ προσευχή μου ὡς θυμίαμα ἐνώπιόν σου», σημαίνει: «ἄκουσέ μας, Θεέ μας», «ἄκουσέ με, Θεέ μου»!

Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός μᾶς δίδαξε νά προσευχόμαστε. Ἔφευγε στίς ἐρήμους καί προσευχόταν. -ίδαξε στούς Μαθητές τήν προσευχή «Πάτερ ἡμῶν». Προσευχήθηκε στήν Γεθσημανῆ. Στόν Σταυρό προσευχόταν νά συγχωρέσει ὁ Θεός τούς σταυρωτές Του.

Ἀναφέρθηκε ἀκόμη στόν συμβολισμό τοῦ θυμιάματος, στά εἴδη καί τά στοιχεῖα προσευχῆς.

5.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στό Βαρικό, γιά τήν ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀλεξίου, μέ ἐκκλησιασμό τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου καί τοῦ Νηπιαγωγείου τῆς Ἐνορίας, στίς 17.3.2025.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «Ὁ Μονογενής Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ» καί τά ἀποτελέσματα τῆς Ἐνανθρώπησής Του στήν ζωή τῶν ἀνθρώπων, στήν λειτουργική καί λατρευτική ζωή τῶν ὀρθοδόξων Χριστιανῶν.

6.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου ΝεκταρίουἌργους Ὀρεστικοῦ, γιά τά Σχολεῖα Δευτεροβάθμιας καί Πρωτοβάθμιας τῆς Ἐνορίας 19.3.2025.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «Ἡ Εὐχαριστία»

Ἕνα βασικό στοιχεῖο τῆς θείας Λειτουργίας καί τῆς θείας Λατρείας τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν εἶναι ἡ Εὐχαριστία. Γι᾽ αὐτό καί ἡ θεία Λειτουργία ὀνομάζεται καί θεία Εὐχαριστία.

-Ὑπάρχουν διάφορες στάσεις τοῦ ἀνθρώπου ὡς πρός τήν κτίση: ἡ θεοποίησή της, ἡ λατρεία της, ἡ αὐτονόμησή της, ἡ ἐκμετάλλευσή της, ἡ κακοποίηση καί καταστροφή της.

Οἱ ὀρθόδοξοι Χριστιανοί ἔχουμε τήν εὐχαριστιακή στάση ἔναντι τῆς κτίσης, δηλαδή ἐμπνεόμαστε ἀπό τήν θεολογία τοῦ δώρου.

Τά βασικά στοιχεῖα τῆς θεολογίας τοῦ δώρου εἶναι: -Ἡ κτίση πλάσθηκε ἀπό τόν Θεό ἐξ οὐκ ὄντων. Τά δημιουργήματα ἔχουν σκοπό, νόημα.  Ἡ κτίση πλάσθηκε ὡς οἰκία τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ ἄνθρωπος ὀφείλει νά εὐχαριστεῖ τόν Θεό. Ὡς πρός τά ἀγαθά τῆς γῆς ὀφείλουμε κοινοχρησία, καί ὄχι κοινοκτησία ἤ ἰδιοκτησία.

Ἡ εὐχαριστία εἶναι πράξη σοφίας καί ἀληθείας. Ἀκόμη καί ἡ εὐτυχία καί ἡ φιλία στηρίζονται στήν εὐχαριστία.

Ἡ κατ᾽ ἐξοχήν εὐχαριστία πρός τόν Θεό εἶναι ἡ θεία Λειτουργία.

7.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στήν Κορησό, γιά τό Γυμνάσιο, Δημοτικό καί Νηπιαγωγεῖο, 20.3.2025.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «ἡ Κοινωνία».

Ἕνα ἀπό τά στοιχεῖα τῆς θείας Λειτουργίας καί τῆς θείας Λατρείας, καί ἕνας ἀπό τούς σκοπούς γιά τούς ὁποίους πηγαίνουμε Ἐκκλησία, εἶναι ἡ κοινωνία, δηλαδή ἡ συνάντηση, ἡ ἕνωση μέ τόν Θεό καί μέ τούς ἀνθρώπους.

Μέ τόν Θεό: -Ἐρχόμαστε στό σπίτι Του -Βλέπουμε τήν εἰκόνα Του -Ἀκοῦμε τόν λόγο Του, στό εὐαγγέλιο, στά τροπάρια -Κοινωνοῦμε μέ τό Σῶμα καί τό Αἷμα Του. Μέ τούς ἀνθρώπους: -Μέ τήν συγχώρηση συμπερίληψη -Μέ τήν ἀγάπη.

8.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικάνορος γιά τό ΕΠΑΛΚαστοριᾶς, 21.3.2025

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «ἡ Ἄσκηση».

Μιά προϋπόθεση γιά νά συμμετέχουμε στήν θεία Λειτουργία, στήν θεία Λατρεία, μιά προϋπόθεση γιά νά πηγαίνουμε στήν Ἐκκλησία, εἶναι ἡ ἄσκηση. Κάθε τέχνη, ἄθλημα, κοινωνία, ἀρετή, γνώση προϋποθέτει τήν ἄσκηση. Κάθε μάθηση προϋποθέτει ἄσκηση.

Καί ἡ θεία Λειτουργία, ὅπως ὅλη ἡ χριστιανιή ζωή, χρειάζεται ἄσκηση.

9.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικάνορος γιά τά Ἑσπερινά Σχολεῖα Καστοριᾶς, 26.3.2025

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «ἡ Θεραπεία».

Ἡ ὑγεία διακρίνεται σέ πνευματική, ψυχική καί βιολογική. Ἡ πνευματική ὑγεία συνίσταται στήν ἀπόκτηση τῶν ἀρετῶν μέ τήρηση τῶν ἐντολῶν τοῦ Χριστοῦ καί στήν τήρηση τῆς θείας Χάριτος. Ἡ ἔλλειψη πνευματικῆς ὑγείας συνίσταται στά πάθη καί στήν ἐξ αὐτῶν στέρηση τῆς θείας Χάριτος. Ἀσθένειες πνευματικές τῆς ψυχῆς εἶναι: ἡ λύπη, ἡ μνησικακία, ἡ ἀχαριστία στόν Θεό καί τούς ἀνθρώπους, ἡ φιλαυτία, ἡ φιλαργυρία, ἡ φιληδονία, ὁ θυμός, ὁ δόλος, ἡ ἀλαζονεία. Αὐτές οἱ ἀσθένειες εἶναι πνευματικές, ἀλλά γίνονται καί ψυχολογικές καί σωματικές.

Ἡ πνευματική ὑγεία ἤ ἡ πνευματική ἀσθένεια ἔχουν ἐπιπτώσεις καί στήν ψυχική ὑγεία καί στήν βιολογική ὑγεία.

Πρίν ἐκκλησιαστεῖ ὁ Χριστιανός ὀφείλει καί προσπαθεῖ νά θεραπεύσει τίς ἀσθένειες αὐτές. Ὄχι βέβαια μέ τήν σκέψη μόνο, ἤ μέσα σέ πέντε λεπτά, ἀλλά μέ μέθοδο θεραπείας. Γιά παράδειγμα, μέ τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ, πού μᾶς ζητᾶ νά συγχωρεθοῦμε μέ τόν ἀδελφό μας πρίν πλησιάσουμε τό θυσιαστήριο, καί μᾶς δίδαξε νά λέμε τό «Πάτερ ἡμῶν». Μέ τήν ἐξομολόγηση. Μέ τήν ἄσκηση.

Ἀλλά, καί ὅταν ἐρχόμαστε στήν θεία Λατρεία, ἐξομολογούμαστε στόν Θεό καί ἀποχωροῦμε μέ καλούς λογισμούς καί μέ ἀγάπη, ἀποδιώκοντας τόν θυμό καί τήν λύπη.

10.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικάνορος, γιά τό Μουσικό Σχολεῖο, 28.3.2025

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Μητροπολίτου ἦταν «ἡ Ὑμνωδία».

Στήν θεία Λατρεία καί στήν θεία Λειτουργία χρησιμοποιοῦμε τήν ὑμνωδία καί τήν ὑμνολογία.

Βασικό μέσον ὑμνήσεως τοῦ Θεοῦ, εἶναι ὁ λόγος, ὁ ὁποῖος εἶναι τό σπουδαιότερο δῶρο τοῦ Θεοῦ στόν ἄνθρωπο. Γι᾽ αὐτό στήν ὀρθόδοξη ὑμνωδία, πρωτεύουσα θέση κατέχει ὁ λόγος, καί ἡ μουσική ὑπηρετεῖ τόν λόγο.

Μέ τήν ὑμνωδία ἐκφράζουμε: τήν ἀγάπη μας στόν Θεό, τήν δοξολογία, τήν εὐχαριστία, τήν ἐξομολόγηση, τήν ἱκεσία. Μέ τήν ὑμνωδία διηγούμαστε ἐκκλησιαστικά ἱστορικά γεγονότα, διηγούμαστε καί ὑμνοῦμε Θεοφάνειες.

Ὅλα αὐτά πρέπει νά ἐκφραστοῦν μέ λόγο καί μέ μέτρο, μελωδία καί μουσική, πού εἶναι ἡ ἐκκλησιαστική μουσική, «ἡ μουσική τῶν ἀγγέλων», κατά τόν Ἀλέξανδρο Παπαδιαμάντη.

11.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἅγιοι Πάντες, γιά τό 4οΓυμνάσιο καί τό 5οΔημοτικό Καστοριᾶς, 2.4.2025.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «οἱ Ἅγιοι».

Ἕνα στοιχεῖο τῆς θείας Λατρείας καί γενικά τῆς Ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς εἶναι οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας.

Ἀπό πολλές ἀπόψεις.

Πρῶτον. Διότι Ἅγιοι ἔγραψαν τίς εὐχές καί τούς ὕμνους τῆς λατρείας. Ἅγιοι ἔγραψαν τά Εὐαγγέλια. Ἅγιοι συνέθεσαν τήν μελωδία τῶν τροπαρίων. Αὐτοί ἀγάπησαν τήν λατρεία.

Δεύτερον. Διότι στίς μνῆμες τῶν Ἁγίων τελοῦμε λατρευτικές ἐκδηλώσεις. Τούς ὑμνοῦμε. Ζητᾶμε τήν βοήθειά τους. Τούς ἁγιογραφοῦμε σέ εἰκόνες. Τιμοῦμε τίς εἰκόνες τους. Προσκυνοῦμε τά ἱερά λείψανά τους. Ὅταν προσευχόμαστε στόν Θεό, τοῦ λέμε: Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, διά πρεσβειῶν τῶν Ἁγίων σου, ἐλέησον ἡμᾶς

Τρίτον. Διότι σκοπός τῆς λατρείας εἶναι νά γίνουμε καί ἐμεῖς Ἅγιοι ἤ τοὐλάχιστον νά τούς μοιάσουμε.

Συνεπῶς, πηγαίνουμε στήν Ἐκκλησία καί προσευχόμαστε: διότι τό ἴδιο ἔκαναν οἱ Ἅγιοι, γιά νά συναντήσουμε ἐκεῖ τούς Ἁγίους, καί γιά νά γίνουμε καί ἐμεῖς ἅγιοι.

12.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίας Παρασκευῆς Ἄργους Ὀρεστικοῦγιά τά Σχολεῖα τῆς Ἐνορίας, 4.4.2025

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «ἡ Θεοτόκος».

Ἕνα κεντρικό πρόσωπο τῆς θείας Λατρείας καί γενικά τῆς Ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς εἶναι ἡ Παναγία, ἡ Κυρία Θεοτόκος.

Διότι αὐτή γέννησε τόν Υἱό καί Λόγο τοῦ Θεοῦ ὡς ἄνθρωπο. Αὐτή γέννησε τόν Χριστό. Ἄν ἡ θεία Λατρεία καί ἡ θεία Λειτουργία ἔχει ὡς κέντρο τόν Χριστό, ἀνάλογη θέση στήν λατρεία ἔχει ἡ Μητέρα Του.

Αὐτό φαίνεται σέ πολλά σημεῖα: Στά εἰκονίσματα τῆς Θεοτόκου πού ὑπάρχουν μέσα σέ ἕναν ὀρθόδοξο Ναό. Στήν εὐλογία τῆς Θεοτόκου, πού εἶναι τό ἀντίδωρο. Στούς ὕμνους πρός τήν Θεοτόκο, πού κατέχουν κεντρική θέση στήν θεία λατρεία καί στήν προσευχή μας. Στίς προσευχές μας καί τίς εὐχές μας πρός τόν Θεό πού γίνονται μέ τίς πρεσβεῖες τῆς Θεοτόκου.

13.Θεία Λειτουργία Προηγιασμένων στόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου Μεσοποταμίας, γιά τό Λύκειο, τό Γυμνάσιο καί τό Δημοτικό τῆς Ἐνορίας, 9.4.2025, Τετάρτη πρό τῶν Βαΐων.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἦταν «τά παιδιά καί οἱ νέοι στήν λατρεία καί στήν ζωή τῆς Ἐκκλησίας».

Ἡ θεία Λατρεία γίνεται γιά ὅλες τίς ἡλικίες καί ὅλες τίς κοινωνικές τάξεις, ἰδιαιτέρως ὅμως γιά τά παιδιά.

Διανύουμε τήν ἑβδομάδα πρό τῶν Βαΐων. Τήν Κυριακή τῶν Βαΐων ὁ Χριστός εἰσέρχεται θριαμβευτικά στά Ἱεροσόλυμα γιά νά σταυρωθεῖ γιά τόν ἄνθρωπο καί νά νικήσει τόν θάνατο. Τόν ὑποδέχονται τά παιδιά καί τά νήπια. Στήν παρατήρηση τῶν Φαρισαίων γιά τά παιδιά πού Τόν ἐπευφημοῦσαν, ὁ Χριστός ἀνέφερε τό ψαλμικό χωρίο «ἐκ στόματος νηπίων καί θηλαζόντων κατηρτίσω αἶνον».

Καί ἄλλη φορά, ὅταν οἱ μαθητές Του προσπάθησαν νά ἐμποδίσουν τίς μητέρες νά φέρνουν τά παιδιά τους γιά νά τά εὐλογήσει ὁ Χριστός, ὁ Χριστός τούς εἶπε «ἄφετε τά παιδία ἐλθεῖν πρός με».

Ἡ λατρεία γίνεται γιά τά παιδιά καί τούς νέους, γιά πολλούς λόγους:

-Διότι τά ἀγαπᾶ ὁ Χριστός.

-Διότι ὅλοι οἱ Ἅγιοι πού εἶναι ἁγιογραφημένοι στούς Ναούς ἀγαποῦν τά παιδιά καί τούς νέους ἰδιαιτέρως.

-Διότι μποροῦν νά αἰσθανθοῦν καί νά ζήσουν μέ τήν ἁπλότητά τους καλύτερα τήν θεία λατρεία.

-Γιατί ἡ λατρεία, ἡ θεία Λειτουργία, ἡ Ἐκκλησία, ἀποτελεῖ καί ἕνα μεγάλο σχολεῖο, στό ὁποῖο μαθαίνουμε Ποιός εἶναι καί τί λέει ὁ Χριστός, μαθαίνουμε τήν προσευχή, τήν ἀγάπη, τήν συγχώρηση. Καλύτεροι μαθητές εἶναι τά παιδιά, γιατί αὐτά ἔχουν μεγαλύτερη δυνατότητα πρόσληψης ἀπό τούς μεγάλους.

-Διότι οἱ γονεῖς προσεύχονται γιά τά παιδιά τους, νά τά ἔχει ὀ Χριστός καλά.

Ἡ θεία λατρεία καί ἡ θεία λειτουργία γίνεται γιά τά παιδιά καί γιά ὅσους ἔχουν παιδική καρδιά.

14.Ἡ τελευταία Λειτουργία Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων θά τελεστεῖ τήν Παρασκευή πρό τῶν Βαΐων, 11.4.2025, στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Καστοριᾶς, γιά τό 3οΛύκειοκαί τό 1ο Δημοτικό Σχολεῖο Καστοριᾶς.

Θέμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Καστορίας κ. Καλλινίκου θά εἶναι «Σταυρός καί Ἀνάσταση». Πῶς ὁ Σταυρός καί ἡ Ἀνάσταση, πού ἀποτελοῦν ἑνιαῖο καί ἀδιάσπαστο Μυστήριο τῆς θείας Οἰκονομίας, χαρακτηρίζουν τήν θεία λατρεία καί τήν θεία Λειτουργία τῶν Χριστιανῶν, πῶς βιώνονται καί ἐμπνέουν τήν ζωή τῶν ἀνθρώπων.

Ὅπως γίνεται φανερόν, σέ κάθε ὁμιλία του ὁ Σεβασμιώτατος ἀνέπτυσσε ἕνα θέμα πού σχετίζεται μέ τήν θεία Λειτουργία καί τήν θεία Λατρεία γενικότερα. Ὅλες οἱ ὁμιλίες τοῦ Σεβασμιωτάτου στά παιδιά ἔχουν ἀναρτηθεῖ βιντεοσκο­πημένες στήν ἱστοσελίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καστορίας, ὥστε νά ἀποτελοῦν μιά ἑνιαία σειρά, γιά κάθε ἐνδιαφερόμενο.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΟΜΙΛΙΩΝ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΕΔΩ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

close