Αρχική » Ο πολυαρχιερατικός Εσπερινός στην Κόρινθο προς τιμή του Αποστόλου Παύλου

Ο πολυαρχιερατικός Εσπερινός στην Κόρινθο προς τιμή του Αποστόλου Παύλου

από kivotos

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και όπως αρμόζει στον Μεγάλο Απόστολό Παύλο, τον ένδοξο Ιδρυτή της Τοπικής Εκκλησίας της Κορίνθου και Πολιούχο της πόλης, εορτάστηκε κι’ εφέτος η μνήμη Του στον Καθεδρικό Ι. Ναό, που τιμάται στο όνομα Του, στην Κόρινθο.

Το απόγευμα στις 28 Ιουνίου και ώρα 19:00 με κάθε επισημότητα και με την δέουσα εκκλησιαστική τάξη τελέσθηκε ο καθιερωμένος πλέον Μέγας Συνοδικός Πολυαρχιερατικός Εσπερινός προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερωνύμου β’   πλαισιουμένου υπό των Συνοδικών Μητροπολιτών, Ηλείας κ. Γερμανού, Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλεξάνδρου, Άρτης κ. Ιγνατίου, Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνατίου, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου, Σάμου και Ικαρίας κ. Ευσεβίου, Καστορίας κ. Σεραφείμ, Κασσανδρείας κ. Νικοδήμου, καθώς και υπό των προσκεκλημένων υπό του Μητροπολίτου μας Σεβ. Μητροπολιτών, Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίου, Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ, Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Μεθώνης κ. Κλήμεντος, Αρχιγραμματέως της Ι. Συνόδου, ως και του Σεβ. Ποιμενάρχου κ. Διονυσίου.

Αμέσως μετά το πέρας του Εσπερινού ο Σεβ. Μητροπολίτης Διονύσιος, από τα προπύλαια του Καθεδρικού Ι. Ναού, προσφωνών ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, καθώς και τους υπολοίπους Συνοδικούς και μη Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς, που αψήφησαν κόπους και αποστάσεις, ερχόμενοι στην πόλη , ώστε να τιμήσουν τις εορταστικές εκδηλώσεις προς τιμήν του Αποστόλου, υπό τον τίτλο «Ι’ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΠΑΥΛΕΙΑ 2016» και κάλεσε τον Σεβ. Μητροπολίτη Χαλκίδος κ. Χρυσόστομο, στον οποίο ο Μακαριώτατος έδωσε την εντολή της διακονίας του Θείου λόγου, να απευθύνει λόγους πνευματικής οικοδομής. Στην σύντομη αναφορά του ο Σεβ. Ποιμενάρχης εξήρε την ταπείνωση του Αποστόλου, που ενώ επέτυχε να ελευθερώσει όλα τα Έθνη της τότε γνωστής Οικουμένης από την πλάνη της ειδωλολατρίας και την αγνωσία της αθεΐας, «εσμίκρυνε εαυτόν» και ήταν «ευχαριστημένος για τον μέτριο ρόλο, που κατέχει στην θριαμβευτική παρέλαση του Χριστού, όταν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο ίδιος σαν τρόπαιο» εν αντιθέσει με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα τόσο της εποχής Του όσο και της σημερινής, που οι περισσότεροι από εμάς αναζητούμε την εξουσία, την δύναμη, την οικονομική ισχύ, την εφήμερη λάμψη, την κοινωνική καταξίωση και γενικώς όλα τα πρόσκαιρα και ανούσια για την σωτηρία μας.

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμος, πριν παρακαλέσει ευγενικά τον Σεβ. Χαλκίδος να απευθύνει εποικοδομητικούς λόγους προς το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Κορινθιακής Εκκλησίας, ζήτησε από αυτό να φέρει πάντοτε μαζί του, στις τσέπες του, τις ξακουστές στην Οικουμένη δύο «προς Κορινθίους Επιστολές» του Αποστόλου Παύλου, τονίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την μοναδικότητα και την σπουδαιότητά τους για την Ορθοδοξία μας.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο για την όλως τιμητική εκχώρηση της διακονίας του λόγου και τον Σεβ. Ποιμενάρχη μας κ. Διονύσιο για την πρόσκληση αλλά και για τον επί σειρά ετών επιτυχή εορτασμό της μνήμης του Αποστόλου Παύλου στην πόλη της Κορίνθου.

Στο μεστό και επιστηρικτικό κήρυγμά του, ορμώμενος από την σοφή, όπως χαρακτηριστικά είπε, προτροπή του Μακαριωτάτου σχετικά με τις δύο «προς Κορινθίους Επιστολές», εκίνησε από την ίδια αφετηρία τον λόγο του τονίζοντας ότι ο Απόστολος, ενώ αρχικά αναδείκνυε την ευμάρεια, που χαρακτήριζε την Κόρινθο της εποχής Του ακολούθως διευκρίνιζε ότι ο πλούτος αυτός συνήθως συμβαδίζει με την αμαρτία και την έπαρση. Ο τρόπος ζωής όμως αυτός δεν συνάδει με την Χριστιανική διδασκαλία, που όπως την παρομοιάζει ο Απόστολός Παύλος είναι ανθρώπινο σώμα με κεφαλή τον Χριστό και μέλη όλους όσοι πιστεύουν στον Χριστό και τον θεωρούν σωτήρα και ευεργέτη τους. Στο σώμα υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μέλη. Το ένα δεν μεμψιμοιρεί εναντίον του άλλου, ούτε βεβαίως υπονομεύει το ένα το άλλο. Δεν μπορεί επί παραδείγματι η ακοή να αμφισβητεί την όραση, ούτε όταν ένα μέλος πάσχει τα υπόλοιπα μέλη να αδιαφορούν. Η ενότητα είναι αυτή που δίδει την υγεία στο σώμα. Μάλιστα, επεσήμανε ότι τα πολύτιμα μέλη του σώματος σκύβουν με ταπείνωση για να υπηρετήσουν τα υποδεέστερα και τα λιγότερο σημαντικά μέλη αποτελούν τις ασπίδες προστασίας των κυριοτέρων σε μία αγαστή, ευλογημένη, άψογη συνεργασία.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Χαλκίδος κατέληξε, ότι ούτε κεφαλή ασώματη υφίσταται ούτε σώμα ακέφαλο. Το μοντέλο «άνθρωπος θεός», που έχοντας την ψευδή εντύπωση της πνευματικής μας αυτάρκειας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι υπάρχει, είναι μια ουτοπία, όπως ξεκάθαρα κήρυξε ο Απόστολός μας. Μακάρι όλοι μας να κατανοήσουμε την ύψιστη τιμή, που μας κάνει ο Θεός θεωρώντας μας μέλη του σώματός Του. Σε μια κοινωνία που τα πάντα ακριβαίνουν καθημερινά, το μόνο που πέφτει είναι η ανθρώπινη αξία και μόνον το διαχρονικό κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου μπορεί να αλλάξει αυτή την πτώση κάνοντας ξανά την ανθρώπινη αξία ανεκτίμητη.

Εν συνεχεία, συνοδεία των Πολιτικών και Στρατιωτικών Αρχών της πόλεως και χιλιάδων πιστών πραγματοποιήθηκε ανά τις οδούς της πόλεως η πάνδημος Λιτάνευσις της Ιεράς Εικόνος του Αποστόλου Παύλου, φερομένης επί στρατιωτικού οχήματος, καθώς και η επί των χειρών των αδελφών των μοναστικών αδελφοτήτων της Ι. Μητροπόλεώς μας Λιτάνευσις των Ιερών Λειψάνων των Κορινθίων Αγίων: Τιμίου Προδρόμου, Αποστόλου Παύλου του και πολιούχου μας, Αποστόλου Ιάσονος, Ιερομαρτύρων Διονυσίου Αρεοπαγίτου και Βλασίου, των εν Αγίοις Πατέρων Σωφρονίου Ιεροσολύμων και Μακαρίου Κορίνθου, Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου, Οσίων Παταπίου και Υπομονής και Νίκωνος του νέου, καθώς και η Ι. Εικόνα πάντων των Αγίων των εχόντων σχέση με την Εκκλησία της Κορίνθου.


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ