Της Λητώς Μησιακούλη

 

Δυναμική επιστροφή κάνει ο Χρήστος Μποκόρος στην Αθήνα, του οποίου τα έργα το τελευταίο διάστημα καταγράφουν μεγάλη ζήτηση. Η συγκινητική ανταπόκριση του κοινού στην προηγούμενη έκθεσή του τον έκανε να επαναλάβει μια παρουσίαση, στο κτίριο της οδού Πειραιώς, υπό τον τίτλο «Νόστος Αδήλων».

Ακόμα, για πρώτη φορά παρουσιάζονται μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του Μποκόρου, τα οποία ανήκουν στην εταιρική συλλογή της ΑΓΕΤ Ηρακλής. Είχαν δημιουργηθεί με ανάθεση στον καλλιτέχνη το 2002, ειδικά για το ημερολόγιο του ομίλου. Τα έργα του Μποκόρου έχουν ζήτηση από διάφορες εταιρικές συλλογές, τράπεζες αλλά και ιδρύματα. Μάλιστα, πριν από περίπου δύο χρόνια, ένα μεγάλο ίδρυμα είχε αγοράσει πολλά από τα έργα του έναντι 200.000 ευρώ περίπου.

Στη νέα έκθεση παρουσιάζονται και άλλα έργα από την προσωπική συλλογή του καλλιτέχνη, αλλά και από ιδιωτικές συλλογές στην Αθήνα.

Όπως περιγράφει ο ίδιος, η λέξη νόστος εμπεριέχει την έννοια της επιστροφής, αλλά έπειτα από μια διαδικασία περιπέτειας και προσωπικής κάθαρσης. Άλλωστε, και οι λέξεις που προέρχονται από τη λέξη αυτή (νόστος εκ του νέομαι = έρχομαι) συνδέονται με τον συναισθηματικό πάθος (νοσταλγία), αλλά και την ικανοποίηση που προκύπτει από την ευόδωση της ατομικής περιπέτειας του καθενός (νόστιμος, νόστιμον ήμαρ).

Η επιλογή της λέξης αυτής για την νέα έκθεση του Χρήστου Μποκόρου στον πρώτο όροφο του κτιρίου της οδού Πειραιώς σηματοδοτεί αφενός τη σύνδεση με την προηγούμενη («Όψεις Αδήλων») και αφετέρου την επιστροφή στο Μουσείο Μπενάκη του σπουδαίου συνόλου που απαρτίζουν «Τα Στοιχειώδη».

Ο «Νόστος Αδήλων» δεν είναι απλώς μια επανέκθεση των έργων του Χρήστου Μποκόρου σε έναν διαφορετικό χώρο. Προέκυψε, κατά κάποιον τρόπο, ως αναγκαία εξέλιξη μετά τη συγκινητική ανταπόκριση του κοινού στις «Όψεις Αδήλων», αλλά και στην επιθυμία όλων μας για την συνέχιση της επικοινωνίας με τα έργα, μιας αμοιβαίας σχέσης που χτίστηκε με ιδανικό και αυθόρμητο τρόπο κατά τη διάρκεια της πρώτης έκθεσης. Με επίκεντρο «Τα Στοιχειώδη», που επιστρέφουν στο Μουσείο Μπενάκη μετά τη σπουδαία έκθεση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Μόσχας, τα υπόλοιπα έργα σηματοδοτούν την οδό που οδήγησε σ’ αυτά. Με τα «Στοιχειώδη» επιτυγχάνεται το «νόστιμον ήμαρ», όχι όμως με την έννοια της ολοκλήρωσης, αλλά ως εφαλτήριο για μια νέα περιπέτεια. Τίθεται, με τον τρόπο αυτό, μια βάση αυτοπροσδιορισμού ικανή να μεταλαμπαδεύσει το νόημα και τη δυναμική της στον επισκέπτη, ο οποίος μετατρέπεται σε συνοδοιπόρο και συμμέτοχο. Απαντήσεις, βέβαια, δεν υπάρχουν, η ενεργοποίηση των προσωπικών συναισθημάτων είναι αυτή που θα οδηγήσει τον καθένα να ανακαλύψει το δικό του φως και να επιτύχει την ατομική του ανάταση.

 

Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη

Ο Χρήστος Μποκόρος γεννήθηκε το 1956 και μεγάλωσε στο Αγρίνιο. Σπούδασε νομικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Καστέλα. Έχει επανειλημμένως εκπροσωπήσει την Ελλάδα και έχει διακριθεί σε διεθνείς διοργανώσεις, έχει εκθέσει σε πολλές χώρες του κόσμου και έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές εντός και εκτός της Ελλάδας.