Τι συ ρέγχεις; Ανάστα!

 

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Φθιώτιδας κ. Νικολάου

 

 Ἡ τραγικότητα τῆς σημερινῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας ἔγκειται εἰς τό γεγονός, ὅτι παρά τήν ἀνατροπή θεσμῶν καί νόμων καί τήν ἀλλοτρίωση τοῦ ἤθους καί τῆς Ἑλληνορθοδόξου ταυτότητός της, ἐκείνη ἀπαθής θεᾶται τά ἐπιτελούμενα, λές καί τῆς ἔχουν ναρκώσει τήν ψυχή. Διά τήν τιμήν τῶν ὅπλων ὑπάρχουν σκόρπιες τουφεκιές, οἱ ὁποῖες οὔτε ἀποτέλεσμα φέρουν, μᾶλλον δέ ἀποθρασύνουν τούς πνευματικούς κατεδαφιστές διαπιστώνοντας τήν ἔλλειψη στρατηγικῆς καί συντονισμοῦ στήν ἄμυνά της.

Ἀπό τά πρῶτα χρόνια τῆς ἀποκαταστάσεως τῆς Δημοκρατίας πού ἄρχισαν νά ἐφαρμόζονται τά πρῶτα μέτρα τῆς «ἀλλαγῆς» φθάσαμε στήν σημερινή κατάσταση νά κινδυνεύουμε νά ἀναγνωρίσουμε τήν χώρα μας ἀπό τίς παραμορφώσεις, τίς παραχαράξεις, τίς διαστρεβλώσεις καί τίς ἀλλοιώσεις τοῦ πνευματικοῦ προσώπου της.

 Ὁ σύγχρονος μέγας ἅγιος καί διδάσκαλος τῆς ἐποχῆς μας π. Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης, ἔλεγε ὅτι το κρῖμα τῆς ἐποχής μας εἶναι ὅτι νομιμοποίησε τήν ἁμαρτία. Οἱ νέες λεγόμενες ρυθμίσεις τοῦ πολιτικοῦ γάμου καί τοῦ αὐτομάτου διαζυγίου, τοῦ συμβόλου συμβιώσεως, τοῦ “γάμου” τῶν ὁμοφυλοφίλων, τῆς ἀποτεφρώσεως τῶν νεκρῶν, τῆς διαγραφῆς τοῦ θρησκεύματος ἀπό τίς ταυτότητες, τῆς καταργήσεως τῆς Κυριακῆς ἀργίας, τοῦ ἀντιρατσιστικοῦ νόμου γιά τήν φίμωση τῶν Ἱεροκηρύκων, τί ἄλλο εἶναι παρά ἀλλοίωση τοῦ Εὐαγγελίου καί τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ;

Ἡ οὐσιαστική διάλυση τῆς Ἐκκλησιαστικῆς ἐκπαιδεύσεως, ἡ παύση διορισμοῦ τῶν ἐφημερίων, ὁ πόλεμος κατά τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν, ἡ ἐξασφάλιση τῶν προϋποθέσεων διά τήν καθιέρωση ἄθρησκου κράτους, δέν ἐκφράζουν τήν ἐχθρική διάθεση τῆς Πολιτείας κατά τῆς Ἐκκλησίας;

Ἡ ἀποδόμηση τῶν ἠθικῶν θεσμῶν διενεργεῖται μέ στρατηγικό σχέδιο «ἡμῶν κοιμωμένων» καί «ἀλληλοδακνουμένων». Πρέπει νά συνειδητοποιήσουμε τήν τραγική καί ἐπικίνδυνη κατάσταση, στήν ὁποία ἔχουμε περιέλθει. Νά παύσουμε τούς αὐτοσχεδιασμούς  καί νά στρατευθοῦμε ὑπό τήν σκέπη τῆς ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς μας ἀρχῆς. Οἱ καιροί οὐ μενετοί. Παραποιεῖται τό Εὐαγγέλιο. Παραβιάζονται ἀσυστόλως οἱ πνευματικοί καί ἠθικοί νόμοι. Ὁ κλύδων εἶναι μέγας καί ἀπειλεῖ μέ ναυάγιο τό πλοῖο τῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας. Ἐμεῖς δυστυχῶς ὅμως σάν τόν Ἰωνᾶ: «Ἰωνάς εἰς τήν κοίλην τοῦ πλοίου καί ἐκάθευδε καί ἔρρεγχε» (Κέφ. Ά, 5).    

Ἡ φωνή τῆς ἱστορίας καί τῶν ἡρώων τῆς πατρίδος, ἡ φωνή τοῦ Πατροκοσμᾶ καί τῶν ἀγωνιστῶν τῆς πίστεως ἀπευθύνονται στόν κάθε ὀρθόδοξο Ἕλληνα, πού δέν ἔχει ὑποψιασθεῖ τί τοῦ ἑτοιμάζεται καί ἀπαθῶς παρακολουθεῖ τίς καθημερινές δυσάρεστες ἐκπλήξεις καί τοῦ λέγει:

«Τί σύ ρέγχεις; Ἀνάστα καί ἐπικαλοῦ τόν Θεόν σου».

Πρέπει νά γνωρίζουμε, ὅτι θά χαρακτηριστοῦμε ἀναχρονιστικοί καί γραφικοί. Θά πιεσθοῦμε γιά νά ἀλλάξουμε συμπεριφορά. Ἕνα ὅμως πρέπει νά γνωρίζουμε: Ἐάν δέν ἑνωθοῦμε καί ὁμονοήσουμε πρό τῆς ἐπιδρομῆς, θά ἔχουμε ἠθική εὐθύνη γιά τήν ἀποχριστιανοποίηση τῆς ἡρωικῆς καί εὐλογημένης πατρίδος μας.

Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας μας πρέπει νά κηρύξει πανστρατιά προσευχῆς καί νά ἐνημερώσει τόν λαό τῆς Ἐκκλησίας γιά νά ἀναλάβει ὁ καθένας τίς εὐθύνες του. Ἐάν ὀκνήσουμε, σέ λίγο θά εἶναι ἀργά. Ἡ συνεχής πλύση ἐγκεφάλου ἔχει ἀποστασιοποιήσει τόν λαό ἀπό τήν Ἐκκλησία.

Ἐμεῖς πρέπει νά χρησιμοποιήσουμε τήν καθαρή γλῶσσα καί νά εἰποῦμε εὐθέως στό ποίμνιό μας, ὅτι ἔρχεται ἠθική θύελλα.