«Το ζήτημα της καύσης των νεκρών δεν αποτελεί δογματικό ζήτημα για την Ορθόδοξη πίστη, η οποία επιτρέπει σε κάθε άνθρωπο και ιδιαίτερα σε ετερόδοξους να διαθέτουν το σώμα τους μετά θάνατον κατά όποιον τρόπο επιθυμούν, σύμφωνα με τα ήθη και τις παραδόσεις τους. Απλά η Εκκλησία της Ελλάδας διατυπώνει την ξεκάθαρη άποψη ότι η καύση των νεκρών απάδει με την Ορθόδοξη παράδοση και διδασκαλία. Κατόπιν τούτων, το Χρι- στιανοδημοκρατικό Κόμμα αντιλαμβάνεται πλήρως το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να διαχειριστεί το σώμα του μετά θάνατον κατά όποιον τρόπο επιτρέπει η πίστη του, αλλά καταφανώς στηρίζει και υποστηρίζει την θέση της ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας για την ταφή των νεκρών».
Αυτά, μεταξύ άλλων σχολίασε ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, Νίκος Νικολόπουλος, ερωτώμενος σχετικά με την αποτέφρωση των νεκρών, θυμίζοντας μάλιστα ότι ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε τονίσει από το 2006, όταν είχε ψηφιστεί ο πρώτος νόμος, ότι εμμέσως πλην σαφώς και η παράδοση αποτελεί «δόγμα». «Μήπως η μακραίωνη παράδοσις εμμέσως οδηγεί σε μία πολύ σοβαράν υπόστασιν της ταφής και όχι της καύσεως;» είχε αναρωτηθεί ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος, προσθέτοντας πως κάποιες παραδόσεις έχουν καθιερωθεί ως «άγραφο δόγμα».
«Ένα τέτοιο άγραφο δόγμα είναι λοιπόν για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς η ταφή» υπογράμμισε ο κ. Νικολόπουλος, τονίζοντας πως είναι απολύτως λογική και κατανοητή η αντίθεση της Εκκλησίας, ιδιαίτερα από τη στιγμή που καλείται να παραβεί τις αρχές της, δηλαδή να τελέσει Εξόδιο Ακολουθία για όσους αποφασίζουν να αποτεφρωθούν.
Στον βωμό οικονομικών οφελών, δεν μπορούμε να περιφρονούμε την εθνική και χριστιανική μας παράδοση και συνείδηση. Ο κάθε επίσκοπος δεν είναι εντολοδόχος του κάθε δήμου ή του δημοτικού συμβουλίου και δεν μπορεί να παραβαίνει τις εκκλησιαστικές αρχές και παραδόσεις.
Πεποίθησή μου είναι πως απαιτείται διεξοδική συζήτηση και συνεννόηση. Και πρώτιστα απαιτείται ορθή ιεράρχηση των προβλημάτων. Όπως σοφά είπε ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, μιλώντας για την αξία των λειψάνων, “αλήθεια, τι θα ήταν η Πάτρα χωρίς την κάρα του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου; Τι θα ήταν η Ζάκυνθος χωρίς το άφθαρτο λείψανο του Αγίου Διονυσίου ή η Κεφαλληνία χωρίς το λείψανο του Αγίου Γερασίμου και η Κέρκυρα χωρίς τον αγγέλοις αιδέσιμο θησαυρό της, το επίσης άφθαρτο λείψανο τουΑγίου Σπυρίδωνος;”
Η Ορθοδοξία τιμάει και σέβεται το ανθρώπινο σώμα και μετά θάνατον και αυτό πρέπει να είναι σεβαστό απόόλους. Ενώ εξίσου σοφά ο Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος, τόνισε: “Αντί να επενδύουμε σε αποτεφρωτήρες νεκρών, πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να επενδύουμε σε ενδιαφέρον για αυτούς που παλεύουν να ζήσουν”».