Αρχική » Κοράνι παλαιότερο του Μωάμεθ;

Κοράνι παλαιότερο του Μωάμεθ;

από kivotos

Μπορεί το Κοράνι να έχει γραφεί πριν τον Μωάμεθ; Πιθανώς ναι, απαντούν επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Birmingham. Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο ανακαλύφθηκαν στην βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου χειρόγραφα του Κορανίου (πάνω σε περγαμηνή) τα οποία όταν στάλησαν για χρονολόγηση με Άνθρακα-14, εκτιμήθηκε ότι η ηλικία τους είναι μεταξύ 568 και 645 μ.Χ.

Το πρόβλημα; Σύμφωνα με την Ισλαμική παράδοση ο Μωάμεθ έγραψε το Κοράνι στο διάστημα 610 – 632 μ.Χ. από μια σειρά θείων αποκαλύψεων. Αλλά και η ίδια η λέξη «έγραψε» δεν είναι σωστή καθώς οι αποκαλύψεις αυτές μεταγράφηκαν από διάφορους γραφείς και ακόλουθους του Μωάμεθ, (με πολλά μέρη να διατηρούνται προφορικά) με την πλήρη συλλογή να παίρνει μορφή σε ένα ενιαίο κείμενο αρκετά αργότερα, γύρω στο 650, ένα έργο του Χαλίφη Οθμάν.

Αν λοιπόν η χρονολόγηση των περγαμηνών του Birmingham είναι ορθή, τότε έχουμε σοβαρή πιθανότητα τα κορανικά αποσπάσματα που περιέχονται, να προηγούνται της ίδιας της γέννησης του Μωάμεθ (το 571) ή να ταυτίζονται με την νεαρή του ηλικία.

Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε όλη η ισλαμική παράδοση περί δημιουργίας του Κορανίου από τον Μωάμεθ πρέπει να επανεξεταστεί και να διερευνηθεί η υπόθεση μήπως το ιερό βιβλίο των Μουσουλμάνων έχει βασιστεί πάνω σε προγενέστερα κείμενα, ή έχει γραφεί σε διαφορετική περίοδο της ζωής του Μωάμεθ.

Τα αποσπάσματα που βρέθηκαν στην βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου ήταν αποθηκευμένα μαζί με άλλες περγαμηνές του Κορανίου. Η ανακάλυψη τους έγινε όταν ένας ερευνητής διαπίστωσε ότι δύο φύλλα έμοιαζαν διαφορετικά από τα υπόλοιπα και είχαν ιδιαίτερη καλλιγραφία, άρα έπρεπε να είναι διαφορετικής εποχής.

Η επιστημονική διερεύνηση πάντως δεν έχει ολοκληρωθεί αν και σίγουρα τα συγκεκριμένα χειρόγραφα είναι από τα αρχαιότερα του Κορανίου. Άλλοι επιστήμονες –ανάμεσα τους από το Κέντρο Ερευνών και Ισλαμικών Σπουδών « Βασιλιάς Φαιζάλ» στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας, επισήμαναν πως η χρονολόγηση μέσω Άνθρακα-14 αντιστοιχεί στην ηλικία του δέρματος που χρησιμοποιήθηκε ως επιφάνεια γραφής. Η χρονολόγηση όμως δεν λαμβάνει υπόψη το μελάνι που χρησιμοποιήθηκε, άρα μπορεί η περγαμηνή να είναι παλαιότερη του Μωάμεθ, αλλά η γραφή της να έγινε πράγματι στην περίοδο που αναφέρει η Ισλαμική παράδοση. Άλλωστε κάτι τέτοιο –η χρήση παλαιών περγαμηνών, που πλένονταν και ξαναγράφονταν- ήταν κάτι συνηθισμένο στην εποχή του Μωάμεθ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ