Αλλαγή στο μάθημα των Θρησκευτικών ουσιάστικα ανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης μιλώντας στην τηλεοπτική εκπομπή «Στον Ενικό» τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου. Ο υπουργός είπε πως «το υπουργείο είναι σε διάλογο και με τις οργανώσεις των θεολόγων καθώς επίσης και με την εκκλησία της Ελλάδος, προκειμένου να αναμορφώσουμε συνολικά το μάθημα των Θρησκευτικών». Το οποίο «πρέπει να πάψει να είναι μάθημα κατηχητικού και να αποκτήσει ένα χαρακτήρα γνώσης όλων των θρησκειών και της Ορθοδοξίας, την οποία πιστεύει το μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων».
Υπενθυμίζουμε ότι πρίν από λίγες μέρες, σε αντίστοιχες δηλώσεις του υπουργού στη Βουλή η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων είχε εκδώσει ανακοίνωση όπου τις καταδίκαζε αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«Θεωρούμε ότι είναι προσβλητικό και υποτιμητικό για την Ορθόδοξη Εκκλησία και τον κλάδο των Θεολόγων αλλά και μέγα επιστημονικό και παιδαγωγικό ολίσθημα να κακοχαρακτηρίζεται από τον Υπουργό Παιδείας της Ελλάδας και των Ελλήνων, το ορθόδοξο μάθημα των Θρησκευτικών, ως ομολογιακό και αναχρονιστικό. Κατά τον ίδιο τρόπο θεωρούμε ότι θα ήταν επίσης μέγα ολίσθημα, αν ο κ. Υπουργός κακοχαρακτήριζε με τους ίδιους όρους είτε το θρησκευτικό μάθημα του Κορανίου, που απευθύνεται στους Μουσουλμάνους μαθητές της Θράκης είτε το ιουδαϊκό μάθημα, που απευθύνεται στους Εβραίους μαθητές της Εβραϊκής Κοινότητας.
Δοθείσης της ευκαιρίας, η ΠΕΘ τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι θρησκειολογία σημαίνει στην ουσία κατάργηση της ορθόδοξης χριστιανικής αγωγής για τους έλληνες μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται υπεύθυνα, θεολογικά και επιστημονικά ότι στόχος ενός τέτοιου πολυθρησκειακού μαθήματος είναι η μετατροπή των ελλήνων μαθητών, από ορθόδοξοι που είναι μέχρι σήμερα, σε άθεους ή ουδέτερους άθρησκους, γεγονός που δεν προσιδιάζει με το έργο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και, φυσικά, θα βρει και την Ένωσή μας και πιστεύουμε και όλους σχεδόν τους έλληνες γονείς των μαθητών εκ διαμέτρου αντίθετους».
Ακόμη έχοντας υπόψη ότι είναι σαφής η θέσης της Εκκλησίας της Ελλάδος για το ποια πρέπει να είναι η φύση της διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία, είναι φανερό πως το θέμα τόσο του περιεχομένου του μαθήματος, όπως και το πώς θα το παρακολουθούν τα παιδιά στο σχολείο, θα παραμείνει καυτό ζήτημα στη χρονιά που έρχεται.