του Καθηγητή Χρήστου Κ. Οικονόμου

τ. Προέδρου και Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ και 

Προέδρου του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας

 

Προβληματίστηκα ειλικρινά διαβάζοντας το άρθρο του Παναγιώτη Αντ. Ανδριοπούλου στις 31.01.2015, ένα κείμενο του με τίτλο: «Το παράσιτο της Αστόριας των Η.Π.Α. Παναγιώτης Τελεβάντος», που ανέφερε: «Ο κριτής της Οικουμένης δεν είναι ο Ιησούς Χριστός, δεν είναι ο Πάπας της Ρώμης, δεν είναι ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας ούτε κανείς άλλος, αλλά ο Παναγιώτης Τελεβάντος, το παράσιτο της Αστόριας των Η.Π.Α.

Ο “κύριος” αυτός έχει εργολαβικά αναλάβει, λόγω του εγωισμού του, να κρίνει, σύμφωνα με το δικό του “ορθόδοξο μέτρο”, Συνοδικούς, Πατριάρχες, Επισκόπους, κληρικούς και λαϊκούς, δημιουργώντας και σοβαρά προβλήματα σε πολλούς από αυτούς, όπως π.χ. στην περίπτωση του Σεβασμιωτάτου Κορίνθου Διονυσίου».

Και συνεχίζει στο άρθρο του ο Παναγιώτης Ανδριόπουλος: «Πώς ζει στις Η.Π.Α.; Το σίγουρο είναι ότι δεν εργάζεται. Δεν κάνει καμία δουλειά. Ο ίδιος έχει δηλώσει πως τα εισοδήματά του είναι κάτω από το όριο της φτώχειας. Και πώς είναι δυνατόν να ζει στην Αστόρια, όπου το ελάχιστο κόστος είναι γύρω στα 5000 δολάρια τον μήνα; Ποιος τον τρέφει αυτόν τον τεμπέλη;». 

Ειλικρινά με προβλημάτισε το περιεχόμενο αυτού του άρθρου. Δυστυχώς, στις 17.9.21 διάβασα στην ιστοσελίδα του κ. Παν. Τελεβάντου, κάτι που δεν πίστευα στα μάτια μου και δεν διανοούμουν ότι υπάρχει άνθρωπος, του επιπέδου της «ευσέβειάς» του, ο οποίος θα μπορούσε να κατηγορεί, με τέτοιους χαμηλού επιπέδου υβριστικούς χαρακτηρισμούς, έναν νεκρό: «Σε μια εποχή», αναφέρει ο κ. Παν. Τελεβάντος «που προβάλλεται από τους Ιωσηφίτες Λεμεσού Αθανάσιο και Εφραίμ Βατοπαιδινό και άλλους, ο φαύλος, θεομπαίχτης και πλανεμένος Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός ως Άγιος και προωθείται, χωρίς κανένα φόβο Θεού, με κάθε αθέμιτο μέσο η Αγιοκατάταξη ενός – συν τοις άλλοις – παιδεραστή και θεομπαίχτη». Σταματά ο νους του κοινού ανθρώπου, πολλώ μάλλον χριστιανού, διαβάζοντας ένα τέτοιο υβρεολόγιο και χαρακτηρισμούς, που δείχνουν μια όχι μόνο απάνθρωπη εμπάθεια και προσβολή τιμής ενός νεκρού, αλλά και μίσος απύθμενο σε ζωντανούς και ευυπόληπτους ανθρώπους. 

Είτε το θέλει ο κ. Τελεβάντος, είτε όχι, ο Γέροντας Ιωσήφ και τα πνευματικά παιδιά του, έκαναν ένα έργο που άντεξε σχεδόν μισό αιώνα στην Κύπρο και το Άγιο Όρος σε μια μοναστική Αδελφότητα, η οποία επάνδρωσε το διαλυμένο μοναστήρι της Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου με 130 σήμερα μοναχούς.

Ο ηγούμενος της Ι.Μ.Μ Βατοπαιδίου  Γέροντας Εφραίμ επί τριάντα ολόκληρα χρόνια με πλήθος δραστηριοτήτων, προσφέρει ένα έργο στον Άγιον Όρος και στην Οικουμενική Ορθοδοξία, με διεθνή αναγνώριση. Και ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος με την επάνδρωση Ιερών Μονών στην Κύπρο, από τη Μονή Μαχαιρά έως τα μοναστήρια του Αγίου Ηρακλειδίου και πολλά άλλα στην επαρχία του, στη Λεμεσό.

Τα ιστορικά γεγονότα και τα έργα των ανθρώπων παραμένουν ως αδιαμφισβήτητοι μάρτυρες, όσο υβρεολόγιο και αν επιστρατεύει ο κ. Τελεβάντος.

Άραγε ποιο έργο έχει να επιδείξει στη ζωή του αυτός, εκτός από τις υβριστικές σπιλώσεις προσώπων σε ολόκληρο τον κόσμο από Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, Μητροπολίτες, Ιερείς και Καθηγητές Πανεπιστημίου; Δυστυχώς συνεχίζει έως σήμερα να κρίνει τους πάντες και τα πάντα με ανοίκειους χαρακτηρισμούς, με εκβιασμούς και απειλές. 

Χαρακτηριστική πρόσφατη περίπτωση είναι αυτή του Νεαπόλεως Πορφυρίου, τον οποίο βρίζει ασύστολα και τον ευτελίζει με χυδαίους χαρακτηρισμούς και υπονοούμενα.

Στις 19.4.21 οδηγείται στην αθλιότητα να τον προσβάλει και τον ευτελίζει λέγοντας: «Καταθέστε το ωμοφόριό σας στην Αγία Τράπεζα και ζητείστε το έλεος του Θεού. Σε κάθε περίπτωση, συνεχίζει ο Τελεβάντος, ο Θεοφιλέστατος Νεαπόλεως είναι γόνος του πλανεμένου θεομπαίχτη και φαύλου Ιωσήφ του Βατοπαιδινού και, ως εκ τούτου, ουδείς σοβαρός άνθρωπος τον υπολογίζει». Εδώ υποτιμά και εξυβρίζει το Θεοφιλέστατο με τον πλέον προκλητικό τρόπο.

Το υβρεολόγιο του Τελεβάντου επεκτείνεται, εκτός από τον νεκρό Γέροντα Ιωσήφ, τον ηγούμενο Εφραίμ και Νεαπόλεως Πορφύριο, και στους Μητροπολίτες Λεμεσού, Κύκκου και Ταμασού.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι εστιάζεται σε απόλυτα συγκεκριμένα πρόσωπα, τα οποία στοχοποιεί, ενώ τα άλλα τα αφήνει στο απυρόβλητο, με μοναδικό κριτήριο το προσωπικό του συμφέρον. Πάντως, τον μόνο που έχει σε υπόληψη και δεν τον βρίζει είναι τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β΄. Μήπως αυτό έχει σχέση με το γεγονός ότι πρόσωπο εκ του οικογενειακού περιβάλλοντος του, που ουδεμία σχέση έχει με τη Θεολογία, καθότι Μαθηματικός, είναι Λέκτορας στη Θεολογική Σχολή της Αρχιεπισκοπής; Τους περισσότερους από τους άλλους Αρχιερείς καθημερινά τους βρίζει χυδαιότατα.

Διαβάζοντας πρόσφατο άρθρο μου: «Ο Γέροντας Εφραίμ, ο Ηγούμενος της αγάπης και της προσφοράς», επιδόθηκε σε ανάξια λόγου σχόλια και φωτογραφικές καρικατούρες, παρουσιάζοντας τον δικό του εσωτερικό κόσμο, την «προσωπικότητά» του και την προτίμηση του «σε ζώα μικρά μετά μεγάλων».

Αυτό δείχνει σαφώς την ανικανότητα του να αρθρώσει σοβαρό θεολογικό λόγο. Φαίνεται ότι, με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και αυτοβεβαίωση.

Πολλές φορές ανθρώπους τους οποίους θαυμάζει, όπως π.χ. τον καθηγητή π. Θεόδωρο Ζήση και πολλούς άλλους καθηγητές Πανεπιστημίου, δεν αργεί ο θαυμασμός του να μετατραπεί σε αντιπαλότητα. 

Ασφαλώς, ο κριτής της Οικουμένης Παναγιώτης Τελεβάντος δεν σέβεται ούτε τιμά ακόμη και τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο και αναφέρει ένα χυδαιολόγιο εναντίον του στις 17.02.2021: «Η άνοδος στο ύπατο αξίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου των γόνων του γνωστού και μη εξαιρετέου αρχιοικουμενιστή, νεορθόδοξου και φαύλου Μελίτωνα Χατζή», αναφέρει ο Παν. Τελεβάντος, «έχει καταλύσει οριστικά το συνοδικό πολίτευμα στο Φανάρι.

Στις μέρες μας έχει αντικατασταθεί με την «του ενός ανδρός αρχή» του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ο οποίος δικαίως αποκαλείται -ακόμη και από Ιεράρχες του Θρόνου- σατράπης.

Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος», συνεχίζει ο Τελεβάντος, «εκτός του ότι είναι ένας από τους χειρότερους Οικουμενιστές συγκριτιστές, που γνώρισε ποτέ η Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι άνθρωπος με σκληρή, ανελεήμονα και ανοικτίρμονα καρδία, απίστευτα φιλοχρήματος, που κινείται με στυγνό υπολογισμό και χωρίς κανένα φραγμό». Μόνο από το στόμα ενός πολεμίου της πίστεως και της Ορθόδοξης Εκκλησίας θα μπορούσαν να εκστομιστούν τόσα υβριστικά και προσβλητικά λόγια και χαρακτηρισμοί για τον Οικουμενικό Πατριάρχη.

Μέσα από την ανάξια λόγου ιστοσελίδα του προσπαθεί να κατακρεουργεί τους πάντες και τα πάντα. Συγκεκριμένα, στις 17.02.2021 κατηγορεί τους Αρχιεπισκόπους Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο, Αυστραλίας κ. Μακάριο και Μεγάλης Βρετανίας κ. Νικήτα, ως πρόσωπα με κωλύματα ιερωσύνης, χωρίς αποδείξεις και χωρίς καμία συστολή. Αναφέρει, λοιπόν, ο κ. Τελεβάντος: «Τα τελευταία χρόνια εξέλεξε (ο Οικουμενικός Πατριάρχης) στους υπεροχικούς θρόνους του Πατριαρχείου νέους αρχιερείς. Υπάρχει έστω και ένας μεταξύ τους, που δεν έχει κώλυμα ιερωσύνης;».

Αυτός ο άνθρωπος ο «πιστός», ο «ευγενής», ο «φιλακόλουθος», ο «εκκλησιαζόμενος» και «κοινωνών» γράφει, και στην προκειμένη περίπτωση, αναπόδεικτες συκοφαντίες.

Δύο ιερείς στράφηκαν εναντίον του, ο π. Βασίλειος Βολουδάκης από την Αθήνα, ο οποίος τον οδήγησε στα δικαστήρια και καταδικάστηκε.

Γράφει ο «Ορθόδοξος Τύπος» 18.10.2016: «Κατεδικάσθη ο κ. Π. Τελεβάντος εις φυλάκισιν ενός έτους με τριετή αναστολήν δια “κατ’ εξακολούθηση συκοφαντική δυσφήμηση” του π. Βασιλείου Βολουδάκη». Συγκεκριμένα: «Το Δ΄ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, με την υπ’ αριθμ. 9550/2016 απόφασή του, εδίκασε ερήμην στις 29 Σεπτεμβρίου 2016 και κατεδίκασε τον κ. Παναγιώτη Τελεβάντο του Μιχαήλ, κάτοικο Ν. Υόρκης (Η.Π.Α.), 35η οδός 2376 Αστόρια σε φυλάκιση δώδεκα μηνών με τριετή αναστολή και επιβολή των εξόδων της Δίκης, για “κατ’ εξακολούθηση συκοφαντική δυσφήμηση” του π. Βασιλείου Βολουδάκη. 

Ένας δεύτερος καταξιωμένος κληρικός, ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, επίσης επιτιμά και χαρακτηρίζει αήθη και συκοφαντικό χαρακτηρισμό το «ρουβλιοκίνητος».

«Ασφαλώς κατάλαβα», αναφέρει στον Παν. Τελεβάντο, στις 11.12.2020, ο π. Αναστάσιος, «πως τα όσα γράφετε περί ρουβλίων δεν αφορούν εμένα.

Αλλά πολύ χειρότερα, Αρχιερείς που εκφράζουν, ως είναι υποχρεωμένοι, τις θεολογικές τους απόψεις. Αυτό είναι πολύ πιο εγκληματικό εκ μέρους σας. Δυστυχώς, βλέπω ότι δεν ντρέπεστε να επιμένετε στον αήθη και συκοφαντικό χαρακτηρισμό “ρουβλιοκίνητος” για τους διαφωνούντας με την ιδεοληψία σας αρχιερείς.

Ντροπή σας, αγαπητέ μου. Ο Αρχιεπίσκοπος» (Χρυσόστομος Β΄), συνεχίζει ο π. Αναστάσιος, «που ο ίδιος ομολόγησε, ότι πήρε 3.000.000 ευρώ από Ρώσο για την εκκλησία του χωριού του, τί είναι; Δεν είδα να τον χαρακτηρίσετε “ρουβλιοκίνητο”, αλλά λίγο – πολύ τον εξυψώσατε ως μοναδική θεολογική και κανονική ακρότητα». Και καταλήγει ο π. Αναστάσιος «Μην ξεχνάτε, υπάρχει Μέλλουσα Κρίση και θα αποδώσετε λόγο για τις συκοφαντίες σας κατά κληρικών».

Αυτό που θέλω να ευχηθώ γι’ αυτόν τον άνθρωπο, ο οποίος, εξ όσων γνωρίζω, υποφέρει και δοκιμάζεται από διάφορες ασθένειες, θλίψεις και δυστυχίες, είναι να ανανήψει και να οδηγηθεί κάτω από το πετραχήλι της εξομολόγησης. Ο Θεός να του δώσει μετάνοια, για να μην χάσει και τη σωτηρία της ψυχής του. 

Κατακλείοντας σημειώνω και τονίζω στον κ. Τελεβάντο ότι δεν θα ανεχθώ από μέρους του καμία άλλη συκοφαντία ή υβριστικούς χαρακτηρισμούς, γιατί από τώρα και στο εξής τον λόγο θα έχει η δικαιοσύνη και στην παρούσα περίπτωση διατηρώ όλα τα νόμιμα δικαιώματά μου.